استایل ، مد ، فشن ، ترند

چگونه استایل هنری داشته باشیم

همه چیز درباره استایل هنری,چگونه استایل هنری داشته باشیم,لباس پوشیدن به سبک استایل هنری,استایل هنری دخترانه

چگونه استایل هنری داشته باشیم

روزگارانی که لباس تنها برای پوشش و زیبایی بود گذشته است و چندین دهه است که لباس‌ها و مدهای روز بیانگر پیامی هستند. یکی از بارزترین این استایل‌ها که همواره با پیامی همراه بوده است استایل هنری است. استایلی که برخاسته از خلاقیت و نوآوری هنردوستان است. اما چگونه استایل هنری داشته باشیم؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را از استایل هنری برایتان بگوییم.

چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,تاریخچه پیدایش استایل هنری,استایل هنری,اکسسوری استایل هنری,تیپ هنری

استایل هنری چیست و چطور استایل هنری داشته باشیم؟

قبل از اینکه بگوییم چگونه استایل هنری داشته باشیم کمی درباره استایل هنری بگویم. استایل هنری یک استایل مبتکر و خلاقانه است. این استایل این روزها در بین جوانان و هنردوستان بسیار رایج است. نکته مهم در این استایل خلاقیت و داشتن ذهن مبتکر برای آفریدن سبک شخصی خود با استفاده از هنر است.

منحصر به فرد باشید

کسانی که طرفدار  این سبک هستند از مد روز اجتناب می‌کنند و به سراغ چیزهای منحصر به فرد و خاص می‌روند. کسانی که طرفدار این سبک هستند با استعداد خود در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و حرفه‌ای خود را معرفی می‌کنند.

از آثار هنری الهام بگیرید

در استایل هنری هنرمندان از طرح‌ها و آثار هنری مختلف الهام می‌گیرند و با استفاده از آنها مد خود را می‌سازند، به طور مثال هنرمندان ایرانی برای استایل هنری خود ممکن است از اشعار شعرای به نام ایرانی استفاده کرده و به اشکال گونان آن را بر روی لباس خود چاپ کنند.
اگر طرفدار این سبک هستید باید هنردوست بوده و خلاقیت خاص خود را داشته باشید و دست به طراحی خلاقانه خودتان بزنید. این استایل و سبک از هیچ مد و قانونی پیروی نمی‌کند و محور اصلی آن نوآوری و خلق سبک خاص خود است.

چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,تاریخچه پیدایش استایل هنری,استایل هنری,اکسسوری استایل هنری,تیپ هنری

تاریخچه پیدایش استایل هنری

استایل هنری یا استایل آرتیستی جنبشی در دنیای مد بود که در نیمه دوم قرن 19 به وجود آمد. اساس این جنبش سادگی در طراحی بود که در دهه 1850در بریتانیا گسترش پیدا کرد. این مدل لباس‌های زنانه‌ای بودند که بلند و گشاد طراحی شده بود و با استقبال جامعه زنانه رو به رو شد. این لباس‌ها آستین‌های پوف‌دار داشتند و از سبک لباس‌های قرون وسطی الهام گرفته شده بودند.

استایل هنری زنانه

نکته مهم در این استایل لباس زنانه این بود که از رنگ‌های طبیعی در پارچه‌هایش استفاده شده و تم رنگ‌های سفید و خاکستری بودند. این لباس‌ها با استفاده از هنر گلدوزی، قلاب‌بافی و… تزئین می‌شدند.
سبک هنری مخالف این قضیه بود که در لباس زنان از فنر استفاده شود و زنان مجبور باشند از کرست استفاده کنند. همچنین آنها اعتقاد داشتند باید از رنگ‌های طبیعی استفاده کرد و نه شیمیایی.

راه یافتن به محافل روشنفکران

بالاخره در دهه 1860 لباس هنری با آن طراحی ساده و زیبای خود بین محافل متفکران و هنرمندان محبوبیت یافت و زیبایی طبیعی آن مقبول واقع شد.
دهه ١٨٨٠ و ١٨٩٠ لباس ویکتوریا (Victorian dress reform) که پیشگام سبک هنرى بود بروز و اصلاح شد و همچنین از سادگى آن کاسته شد. در این دهه براى طراحى سبک هنرى از لباس هاى ژاپنى الهام گرفته بود.
چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,تاریخچه پیدایش استایل هنری,استایل هنری

طرفداران استایل هنری

طرفداران این استایل بیشتر هنرمندان هستند. آنان با توجه به سبک کاری و نگاه شخصی که دارند ترکیب هنری خاص خود را در پوشش خلق می‌کنند. این گروه الگوی کسانی هستند که هنر را دوست دارند اما آنقدر حرفه‌ای نیستند تا سبک خاص خود را خلق کنند.
استایل هنری نماینگر خلاقیت مستقل شخص است و هنرمند با مدل خاصی که طراحی کرده است می‌خواهد نوع نگاه و باورهایشان را منتقل کنند. این دسته از هنرمندان هنجارهای سنتی را دنبال نمی‌کنند.

چگونه سبک هنری داشته باشیم؟

قبل از هرچیزی باید بگوییم که در استایل هنری آن چیزی که اهمیت دارد خلاقیت و سلیقه شماست و در مرحله بعد لازم است که شما جسور باشید و شجاعانه سبک خاصی را که می‌پسندید امتحان کنید.
شجاع باشید و ذائقه هنری خود را امتحان کنید اما قبل از آن این را بدانید که برای داشتن استایل هنری لازم است با مبانی هنری آشنا باشید و بعد از آن نیز باید با روحیه و علائق خود آشنا شوید.
نوع لباس و سبک استایلی که شما انتخاب می‌کنید به نوعی بر درک افراد از شناخت روحیات شما اثر گذار است. نکته دیگری که نباید آن را فراموش کنید این است که استایل هنری در دل خود پیامی دارد و پیغام و یا اعتراضی را می‌خواهد برساند.
چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,اکسسوری استایل هنری,تیپ هنری

1‌. خودتان دست به کار شوید

ما برای شما برخی از استایل‌های هنری را معرفی خواهیم کرد اما قبل از آن از شما می‌خواهیم که برای داشتن یک استایل هنری خودتان دست به کار شوید و استایل خاص خود را بسازید. در این استایل می‌توانید از نقاشی روی پارچه، چاپ‌های دستی کمک بگیرید. همچنین لباس‌های بافتنی و لباس‌هایی با دوخت سنتی می‌توانند خوب باشند.

2. استایل وینتیج را انتخاب کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید استایل هنری داشته باشید استفاده کردن از استایل‌های دیگر و ترکیب آنها با یکدیگر است. یکی از پرکاربردترین استایل‌ها در استایل هنری، استایل وینتیج است. این استایل با تریکیب استایل هنری بسیار زیبا خواهد بود.
چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,تیپ هنری,استایل وینتیج

3. الیاف طبیعی

هنرمندان و هنردوستان کسانی هستند که اغلب طرفدار محیط زیست و طرفدار حقوق حیوانات هستند، بنابراین آنها بیشتر بر روی لباس‎هایی با الیاف طبیعی تمرکز دارند و به جای استفاه از چرم طبیعی بیشتر از چرم مصنوعی استفاده می‌کنند.

4. نیم بوت و صندل

در استایل هنری کفش‌های رایج عبارتند از:

  • انواع صندل‌های زنانه
  • نیم بوت
  • چکمه‌هایی با ساق بلند
  • کفش‌های آلستار
  • کفش‌های کتانی

در استایل هنری بیشتر سعی می‌شود از نیم بوت‌هایی با رنگ طبیعی استفاده کنند.

5. لباس راحتی و گشاد

اغلب استایل هنری لباس‌هایی راحتی و گشاد دارد. مانند استایل کژوال که لباس‌ها راحت و گشاد هستند در اینجا هم ردپایی از استایل کژوال را می‌بینیم.
حتی در سبک رسمی هم استایل هنری سبک خاص خود را دارد و به سبک خود لباس رسمی می‌پوشد، مثلا ممکن است یک کت و شلوار سبز رنگ انتخاب کنند برای یک مراسم رسمی.
چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,تیپ هنری

6. جین و کتان

یکی از پر استفاده‌ترین انواع جنس پارچه‌ها در این سبک جین و کتان است. البته قبل‌تر گفتیم که از الیاف طبیعی بیشتر استفاده می‌کنند مانند همین کتان. اما این مسئله به همین جا ختم نمی‌شود بلکه طرفداران این سبک جین‌ها را با گلدوزی، رنگ‌آمیزی و چاپ روی پارچه و طراحی جذاب‌تر می‌کنند.
چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,استایل هنری,تیپ هنری

7. دامن‌های ماکسی و پیراهن‌های ماکسی طرحدار

دامن‌های ماکسی بخشی از تیپ استایل هنری برای بانوان هستند که می‌توانند آن را با تیشرت ساده و یا تیشرت طرحدار، صندل، گردنبدهای خاص و بزرگ همراه کنند.دامن‌های ماکسی و پیراهن‌های ماکسی طرحدار

پیراهن‌های ماکسی نیز اغلب دارای الیاف طبیعی بوده و دارای نقش و نگار هستند. نقش آنها برگرفته از طبیعت و یا آثار هنری است.
دامن‌های ماکسی و پیراهن‌های ماکسی طرحدار

8. اکسسوری استایل هنری

اکسسوری استایل هنری خاص و منحصر به فرد است. در ابتدا امر باید بگوییم که طرفداران این سبک ترجیح می‌دهند تا اکسسوری‌ها و حتی لباس‌هایشان را خودشان بسازند و طراحی کنند و چندان سراغ مد و کارهای از پیش ساخته شده نمی‌روند.
جنس اکسسوری‌ها می‌تواند چوبی، بافتنی، فلزی  و حتی پارچه‌ای باشد و بستگی به سلیقه فرد دارد.
کلاه، جلیقه، کمربند، شال گردن بلند، دستمال سر، گردنبدهای بزرگ و دست ساز  و کیف‌های بزرگ از اکسسوری‌های پرکاربرد این استایل هستند.

9. کلیشه‌های جنسیتی نقشی ندارند

در استایل هنری کلیشه‌های جنسیتی نقشی ندارند، از مدل مو گرفته تا مدل لباس، آرایش، اکسسوری و… اینها همگی فارغ از جنسیت اسفاده می‌شوند. ممکن است در این استایل ببینید که دختران موهای بسیار کوتاه و پسران موهای بسیار بلند دارند و یا همگی از پیریسینگ و تاتو ممکن است استفاده کنند اما در استفاده از آن زیاده‌روی نمی‌کنند. گاهی هم مدل مو و آرایش ساده و طبیعی است.

9. پیام خود را انتقال دهید

برای شما گفتیم چگونه استایل هنری داشته باشیم و گفتیم که استال هنری استایلی است که با آن هنرمند سعی در انتقال پیام خود دارد و به وسیله نوع پوشش خود، طرحی که برای لباس خود انتخاب می‌کند پیامی را منتقل می‌کند. شما نیز برای داشتن استایل خود جسور باشید و اگر از هنر آگاهی دارید می‌توانید به وسیله این استایل پیام خود را منتقل کنید.
برای اطلاع از انواع استایل‌های موجود در دنیای مد و فشن به سراغ پست انواع استایل در دنیای مد و فشن بروید.
چگونه استایل هنری داشته باشیم,استایل هنری چیست,استایل آرتیستی,تیپ هنری
این مقاله توسط تولیدی پوشاک اندیشه گردآوری شده است. تولیدی پوساک اندیشه یک برند ایرانی در زمینه تولید انواع لباس‌های اسپرت و راحتی است. اگر برای تکمیل استایل هنری خود به انواع تیشرت‌های اسپرت و لباس‌های راحتی نیاز دارید و یا اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که در کنار انواع استایل‌ها در کمد لباس‌هایتان لباس اسپرت نیز دارید و از تیپ اسپرت دست نمی‌کشید به سایت فروشگاهی پوشاک اندیشه مراجعه کرده و انواع جدیدترین مدل‌های لباس اسپرت و راحتی را در آنجا مشاهده کنید.
ما در اینجا برخی از بهترین نمونه‌های لباس اسپرت و راحتی تولید شده در پوشاک اندیشه را معرفی می‌کنیم:

  • ست تیشرت و شلوار زنانه و تیشرت و شلوار مردانه
  • ست تیشرت و ساق زنانه
  • ست تیشرت و شلوارک زنانه و ست تیشرت و شلوارک مردانه
  • ست نیم تنه و ساق زنانه
  • شومیز زنانه
  • شلوار دمپاکش زنانه
  • شلوار اسپرت زنانه
  • شلوار اسپرت مردانه
  • ست هودی زنانه و مردانه
  • هودی اسپرت زنانه
  • هودی اسپرت مردانه
  • تیشرت جودون زنانه و تیشرت جودون مردانه
  • تیشرت پنبه زنانه و تیشرت پنبه مردانه
  • بلوز شلوار مردانه
  • بلوز شلوار زنانه
  • لباس ورزشی مردانه
  • لباس ورزشی زنانه

شما می‌توانید برای خرید عمده پوشاک اندیشه با دفاتر فروش در ارتباط باشید و هم برای خرید تکی می‌توانید به سایت فروشگاهی پوشاک اندیشه مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط