پوشاک, دسته‌بندی نشده, مقالات

وسایل و لباس پیاده روی برای مردان + لباس ورزشی

ست تیشرت شلوار مردانه | استایل راحتی مردانه

وسایل و لباس پیاده روی برای مردان + لباس ورزشی

اینروز ها ورزش و داشتن تناسب اندام یکی از  دغدغه های افراد جامعه است، با پیشرف های روزافزون جامعه، صنعتی شدن بسیاری از کارها و….. شاهد کم تحرکی و بیماری هایی هستیم که ناشی از عدم تحرک و فعالیت کافی است.  دلیل روی آوردن مردم به ورزش و مخصوصا پیاده روی های صبحگاهی و شبانگاهی جست‌وجوی سلامتی و فرار از بی تحرکی و ساختن زندگی شاد و مفرح می باشد. اکنون این سوال پیش می آید: آیا همه ی افرادی که به پیاده روی می‌روند لباس مناسب میپوشند، آیا لباس آنها از استاندارد کافی برای ورزش برخوردارند؟ و اینکه وسایل و لباس پیاده روی برای مردان + لباس ورزشی مناسب کدام است؟

وسایل مورد نیاز برای پیاده روی

انتخاب بهترین لباس و وسایل برای پیاده روی

فراتر از بحث مد، مهمترین ویژگی لباس ورزشی راحتی آن است، لباس پیاده روی شما باید راحت و گشاد باشد تا بتوانید آزادنه حرکت کنید.

در نگاه اول انتخاب لباس برای پیاده روی آنچنان سخت بنظر نمی‌رسد، بعنوان مثال شما ممکن است فکر کنید که یک جوراب نخی ایده ی خوبی است، اما واقعا اینطور نیست. پس بهتر است قبل از شروع پیاده روی با لباس هایی که باید بپوشید و چیزهایی که باید از آن  اجتناب کنید آشنا شوید.

چه جورابی برای پیاده روی بهتر است؟

پا قلب دوم انسان است، بنابراین محافظت از پاها بسیار مهم است. پاهای شما باید راحت باشند. جنس جوراب‌های پیاده روی ساخته شده با الیاف کول مکس یا سایر الیاف با تکنولوژی بالا به پنبه ترجیح داده می‌شوند.

پنبه برای جوراب مناسب نمی باشد، الیاف پنبه تعرق و رطوبت را به خود جذب می‌کنند و باعث تاول روی سطح پا می‌شوند.

جوراب پیاده روی شما باید از پارچه عرق گیر ساخته شده باشد. علاوه بر جنس جوراب، طراحی آن نیز مهم است. کسی که می‌خواهد پیاده روی کند باید به جای جوراب های لوله ای، از جوراب های آناتومیک استفاده کنند.

شلوار ورزشی مردانه مناسب_ شلوار پیاده روی مردانه

شلوار مردانه - مدل طبیعت گردی | خرید شلوار مردانه | شلوار طبیعت گردی مردانه | فروش عمده ی شلوار مردانه | شلوار ورزشی مردانه | شلوار راحتی مردانه | خرید شلوار طبیعت گردی مردانه

شلوار کوهنوردی مردانه

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهد با همان لباسی که بیرون می‌روند، به پیاده روی هم بروند اما خوب است بدانید. شلوار هایی مانند جین هرچند انعطاف پذیر باشند انتخاب خوبی برای پیاده روی نیستند. شلوار جین در هوای گرم سنگین و گرم است و عرق را بخوبی به محیط بیرون منتقل نمی‌کند. در هوای مرطوب، باران را مانند اسفنج به خود جذب می کند. این رطوبت جذب شده باعث بیماری می‌شود.

پس شلوار پیاده روی باید از پارچه هایی ساخته شده باشند که رطوبت را در خود نگه ندارد.  شلوار پیاده روی را انتخاب کنید که از پارچه عرق‌گیر ساخته شده باشد.

وسایل ضروری برای پیاده روی: کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب

همیشه سر و شانه های خود را بپوشانید تا از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم از خود محافظت کنید. اگر یک ساعت یا بیشتر پیاده روی کنید، ممکن است نور بیش از حدی روی سر، شانه ها، گردن، پشت و سینه شما بتابد. در هوای سرد، اگر سرتان برهنه باشد، ممکن است خیلی سریع سرما بخورید.

یک کلاه پیاده روی خوب که از سر شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند تهیه کنید. عینک آفتابی برای پیاده روی در فضای باز از قرار گرفتن چشمانتان در معرض UV جلوگیری می کند.

پیراهن پیاده روی

شانه‌های شما، حتی اگر از ضدآفتاب خوب استفاده می‌کنید باز هم در معرض نور خورشید است. استفاده از تاپ ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را افزایش می‌دهد، که می‌تواند پوست شما را پیر کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.بهترین کار پوشیدن تیشرت آستین کوتاه به عنوان یک اقدام ایمنی در برابر آفتاب است.

اگر برای مدت طولانی پیاده روی می کنید، تیشرت پنبه ای مردانه مورد مناسبی نیست، هنگامی که شما طولانی مدت پیاده روی می کنید، میزان تعریق شما نیز افزایش می یابد، اگر باز هم میخواهید پیاده روی کنید تیشرت های پنبه ای انتخاب مناسبی نیستند.

پیراهن پنبه ای طوبت را نزدیک پوست شما نگه می‌دارد، در صورت اینکه برای مدت طولانی ورزش کنید مانند اسفنج عمل کرده و تمام رطوبت را جذب می‌کند که احتمال سرماخوردگی افزایش می یابد.ش

ما باید روی پیراهن های کول مکس یا پلی پروپیلن سرمایه گذاری کنید. این الیاف عرق را از بدن خارج می کند تا در هنگام گرما خنک تر بمانید.

در هوای سردتر، این پارچه ها شما را خشک نگه می دارند تا گرمتر بمانید.

لباس ورزشی برای پیاده روی را لایه بندی کنید

بسته به آب و هوا، می توانید چند لایه لباس بپوشید. در حین راه رفتن یک لایه را در بیاورید و اگر احساس خنکی کردید دوباره آن را بپوشید. اگر هنگام شروع به راه رفتن گرمتان است، هنگام پیاده روی گرم تر خواهید شد. پس در شروع لایه های کمتری بپوشید.

اگر قصد ندارید عرق کنید، یک سیستم لایه بندی شامل یک تی شرت نخی مردانه، ژاکت سبک (پشمی، پر یا پشمی) و ژاکت ضد باد و ضد آب مناسب می باشد. با کاهش دما، لایه های کمی سنگین تر را انتخاب کنید و کلاه و دستکش اضافه کنید.

انتخاب رنگ لباس ورزشی مردانه برای پیاده روی

لباس پوشیدن مانند یک نینجا و راه رفتن در تاریکی یک انتخاب نامناسب است. راننده ی ماشین‌ و دوچرخه، اگر رنگ‌های تیره بپوشید نمی‌توانند شما را ببینند. حتی در روز، اگر در امتداد جاده ای راه می روید، باید برای اتومبیل هایی که نزدیک می شوند کاملاً قابل مشاهده باشید.پوشیدن رنگ های تیره یا حتی لباس های به رنگ محیط خطرناک است.

لباس پیاده روی خود را طوری انتخاب کنید که حداقل یک لباس رنگ روشن داشته باشید که از جلو و عقب قابل مشاهده باشد. یا  یک جلیقه  بازتابنده و شب نما بپوشید.

 

 هنگام پیاده روی تناسب اندام _ چه لباس ورزشی مناسب است

اکثر متخصصان توصیه می کنند هنگام پیاده روی تناسب اندام از پوشیدن کفش های سنگین، وزنه های مچ پا، وزنه های دستی یا جلیقه های سنگین خودداری کنند. زیرا خطر آسیب را افزایش می دهند .

وزنه زدن روی دست ها یا پاهای شما غیرطبیعی است و احتمالاً باعث ایجاد فشار می شود. بهتر است برای سوزاندن کالری بیشتر سریع‌تر یا مسافت طولانی را بروید.  

کوله پشتی مناسب برای حمل وسایل و لباس ورزشی

آیا واقعاً نیاز دارید که برای یک ساعت پیاده روی تناسب اندام به اندازه ی یک هفته آب، غذا و لباس ببندید؟ شما فقط به چند مورد ضروری نیاز دارید.

سعی کنید کلیدها و سایر اقلام کوچک را در جیب، کوله پشتی بگذارید. اگر قصد دارید نیم ساعت یا بیشتر  پیاده روی کنید، آب همراه داشته باشید .

 

یک بسته هیدراتاسیون کوچک با نگهدارنده بطری آب داخلی نیز مناسب است. هر چه می پوشید، مطمئن شوید که آن را درست بپوشید تا باعث آزار و درد نشود

بهترین کفش ها برای پیاده روی

چکمه های سنگین برای پیاده روی تناسب اندام در نظر گرفته نشده اند. کفش‌های سنگین را برای موقعیتی که برای آن طراحی شده‌اند نگه دارید.

کفش های پیاده روی تناسب  کفی‌های انعطاف پذیری دارند.چکمه های سنگین دارای کفی سنگین و غیر قابل انعطاف هستند که می تواند باعث فشار عضلانی شود.

مدل های ست لباس ورزشی مردانه برای پیاده روی

ست لباس پیاده روی مردانه برای فصل بهار

شما برای یک روز بهاری که هوا نسبتا مطلوب است، می‌توانید از یک ست تیشرت شلوار مردانه به همراه گرمکن یا هودی استفاده کنید، در صورت سردتر شدن هوا از لایه های گرم استفاده کنید.

 

لباس ورزشی مردانه مردانه برای فصل تابستان

فصل گرم تابستان کم حجم آرین و سبک ترین لباس ها را می طلبد، انواع مدل های تیشرت شلوار مردانه با رنگ روشن توصیه می‌شود.

ست لباس پیاده روی مردانه برای فصل های پاییز و زمستان

هودی شلوار مردانه، بلوز شلوار مردانه، گرمکن شلوار مردانه و کاپشن شلوار مردانه لباس های مناسبی برای فصول سرد می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *