محافظت از محیط زیست و اطلاعات آلرژی, مقالات

پوشاک سازگار با محیط زیست

پوشاک سازگار با محیط زیست

پوشاک سازگار با محیط زیست

انواع زیادی لباس سازگار با محیط زیست وجود دارد. حتی لباس های استفاده شده نسبت به لباس های جدید سازگار با محیط زیست هستند. پوشاک بازیافتی ، ارگانیک و طبیعی همه جزو  لباس های سبز و پوشاک سازگار با محیط زیست هستند.

پیدا کردن لباس های دوستدار محیط زیست ممکن است به آسانی باشد ، اما لباس هایی که قبلاً در کمد یک شخص وجود داشته  ، نمی تواند با محیط غیر دوستانه شود و استفاده ی لباس برای مدت طولانی می تواند هر نوع لباسی را سازگار با محیط زیست کند.

برخی از شرکت ها لباس های سازگار با محیط زیست را از مواد بازیافت شده تهیه می کنند. به عنوان مثال ، پلاستیک را می توان به الیافی که برای تولید لباس استفاده می شود ، تبدیل کرد. کمپوست کردن لباسهای تولید شده از مواد بازیافتی امکان پذیر نیست زیرا آنها به طور کلی قابل تجزیه زیست تخریب پذیر نیستند. برای ایجاد لباس های بیشتر می توان دوباره بازیافت شد. شرکت ها گاهی اوقات برای ساخت لباس جدید  لباس های پنبه ای قدیمی را نیز بازیافت می کنند.

 

کشاورزی ارگانیک برای تولید لباس های سازگار با محیط زیست

طراحان گاهی اوقات از پارچه های موجود در لباس های قدیمی برای تولید لباس های جدید سازگار با محیط زیست استفاده می کنند. طراحان ممکن است مناطق فرسوده  را از لباس ها جدا کنند و لباس ها را به یک مدل دیگر تبدیل کنند .

کشاورزی ارگانیک پارچه هایی را که مورد استفاده بسیاری از تولید کنندگان لباس سازگار با محیط زیست قرار می گیرد ، تولید می کند. پنبه ، کتان ، پشم و شاهدانه را می توان بصورت ارگانیک و بدون آفت کش ها ، حشره کش ها و سایر مواد شیمیایی مضر که اغلب در کشاورزی استفاده می شود ، تولید کرد.

پارچه های نیمه مصنوعی سازگار با محیط زیست

مواد ارگانیک منابع تجدید پذیر هستند که تجزیه پذیر و کمپوست پذیر هستند. با خرید لباس ارگانیک ، مصرف کنندگان طرح های کشاورزی سبز را ترویج می کنند. برخی معتقدند که مخلوط پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی و مصنوعی، دوام و ماندگاری بهتری را ایجاد می کند.

برخی پارچه ها از الیاف ساخته شده توسط انسان به طور طبیعی استفاده می شوند. خمیر چوب ، بامبو ، سویا و ذرت منبع الیاف هستند ، اما روند تبدیل آنها به پارچه نیاز به تکنیک های مضر مشابه مواد مصنوعی مانند نایلون و پلی استر دارد. پارچه های دیگر شامل محبوبیت ذرت و سویا مهندسی ژنتیکی و همچنین از بین رفتن زیستگاه های حیوانات مربوط به استفاده از بامبو و خمیر چوب است. مردم این پوشاک را لباس دوستدار محیط زیست می دانند زیرا امکان تهیه کمپوست کالاها در زمانی که دیگر عملکرد آنها را انجام ندهد امکان پذیر است.

رنگرزی طبیعی

استفاده از رنگهای طبیعی یک ویژگی مشترک لباس های سازگار با محیط زیست است. رنگهای طبیعی از منبعی مانند گل ، گیاهان ، سبزیجات ، انواع توت ها و برخی از انواع حشرات حاصل می شوند. رنگهای غیر شیمیایی بدون ایجاد آسیب به محیط می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها را ایجاد کنند.

فروشگاه های پوشاک طبیعی – پوشاک مشهد

تولیدی و عمده فروشی پوشاک اندیشه بزرگترین تولیدی پوشاک الیاف طبیعی در مشهد است. این تولید کننده از الیاف سازگار با محیط زیست برای تولید پوشاک استفاده میکند. لباس های خریداری شده از فروشگاه‌های اندیشه را میتوانید سال‌های سال استفاده کنید. این نکته خود نشانی از پایداری لباس ها می باشد.

از جمله پوشاک سازگار با محیط زیست برند اندیشه میتوان به :

  • ست تیشرت شلوار مردانه پنبه
  • بلوز شلوار مردانه
  • انواع لباس راحتی مردانه پنبه
  • ست لباس خواب مردانه
  • انواع لباس ورزشی زنانه پنبه
  • ست لباس راحتی زنانه پنبه
  • لباس تابستانی پنبه مردانه و زنانه و … اشاره کرد .

برای خرید عمده این محصولات از طریق وبسایت عمده با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط