استایل ، مد ، فشن ، ترند, پوشاک, مقالات

شلوار کارگو، ترند سال 1402

شلوار کارگو زنانه

احتمالا این سؤل برای شما هم به وجود آمده است که چگونه شلوار کارگو، ترند سال 1402 شد؟ برای پاسخ به این سؤال باید در ابتدا این شلوار را بهتر بشناسید.

شلوار کارگو چیست؟

شلوار کارگو (به انگلیسی: Cargo pants یا combat pants) نوع خاصی از شلوار است. این نوع شلوار ها در ایران به آنان شلوار های شش جیب نیز می گویند. این شلوار ها معمولاً با الیاف پنبه تولید می شوند و یا از جنس کتان می باشند. این شلوارها تا به حال در مد دوره های مختلفی حضور داشته است. اما تاریخچه این نوع شلوار ها چیست؟

شلوار کارگو زنانه

           شلوار کارگو ایوا

تاریخچه شلوار کارگو

شلوار کارگو در واقع همان شلوار های نظامی هستند. گفته می شود این نوع شلوار ها برای اولین بار در دهه 1930 در ارتش بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. در واقع کلمه کارگو از دو کلمه carry gear به معنای “حمل وسایل” گرفته شده است. این شلوار ها به خاطر جیب های بزرگ خود که برای سربازان بسیار مناسب بود به سرعت تبدیل به لباس محبوب ارتش شد. حتی امروزه انواع شلوار های کارگو را می توانید در ارتش بریتانیا و بسیاری از ارتش های دنیا مشاهده کنید.

علاوه بر ارتش این شلوار ها، شلوار مورد علاقه کارگران و مهندسان نیز بوده است.

در فاصله ای نه چندان دور این شلوار ها جای خود را در استایل روزمره باز کردند. البته این اولین بار نبوده است که لباس های ارتش به لباس های محبوب روزمره تبدیل شدند. باید بدانید بوت های بلند، کاپشن های پر جیب(کارگو) و… نیز از دیگر لباس هایی هستند که از لباس های ارتش وارد صنعت مد شده اند.

چرا شلوار کارگو؟

قطعاً شما نیز با دیدن شلوار های کارگو، ترند 1402  برایتان این سؤال پیش آمده ست که چرا این نوع شلوار ها تا این حد محبوب شده است. باید بدانید مد مانند یک چرخه عمل می کند. معمولاً چیزی که امروز مد است در یک چرخه ده ساله دوباره به صنعت مد برمیگردد. مد امسال نیز که شامل لباس های کارگو، کراپ تاپ ها و…. بود در واقع در دهه نود میلادی حضور داشت که امسال با کیفیت جدیدی بازگشته است. در این باره پیشتر به تفصیل در مقاله تیشرت کراپ پرداخته ایم.

شلوار کارگو

خرید شلوار پر جیب

با مد شدن سیلوئت های گشاد و آزاد و استقبال افراد از پارچه های الیاف طبیعی قطعاً این نوع شلوار ها خیلی زود جای خود را در صنعت مد بازکرده اند.

باید بدانید که این نوع شلوار ها را در ایران سالهاست که می توانید در پای بسیاری از جوانان ببینید. این نوع شلوار ها در ایران به شلوار شش جیب مشهور بوده اند. دلیل این نوع نامگذاری اینست که در ابتدا این نوع شلوار ها شش جیب داشته اند که یعنی علاوه بر جیب های معمولی 2 جیب در قسمت زانو در سمت پهلو داشته اند. این نوع شلوارها در ایران بیشتر مخصوص استایل های مشابه هیپ هاپ بوده است. این شلوار سالهاست به شکل های مختلف در چرخه مد حضور دارد. علاوه بر این، شلوار کارگو برای شلوار کارگری نیز بسیار مرسوم بوده است. اما امروزه برای اولین بار این شلوار را به عنوان شلوار محبوب استایل های زنانه می بینیم. این ماجرا و تا این حد فراگیر احتمالاً اولین بار است که اتفاق افتاده است. برای همین است که شلوار کارگو، ترند سال 1402 می نامیم.

شلوار کارگو زنانه

خرید اینترنتی شلوار کارگو

استایل کردن شلوار کارگو زنانه

استایل کردن شلوار کارگو زنانه کار بسیار سختی به نظر می رسد. شلوار کارگو زنانه را می توانید با کت های کارگو، انواع تیشرت های لانگ، شومیز های اورسایز و….. ست کنید. هرگز این شلوار را مانتو بلند ست نکنید. سعی کنید در جیب های شلوار چیزی نگذارید چرا که از زیبایی استایل شما خواهد کاست.

شرکت تولید پوشاک اندیشه

شرکت تولید پوشاک اندیشه، یکی از اصلی ترین تولید کننده های پوشاک می باشد. این شرکت با بررسی ترند های روز و تولید انواع و اقسام لباس های الیاف طبیعی و اسپرت، کالکشن بی نظیری از شلوار های راحتی و اسپرت را عرضه می کند.

برای خرید انواع شلوار های کارگو به فروشگاه ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *