پوشاک, مقالات

خرید سویشرت ، کاپشن و هودی

خرید سویشرت ، کاپشن و هودی

عخرید سویشرت ، کاپشن و هودی

خرید سویشرت ، کاپشن و هودی به بهترین شکل! سویشرت با سویشرت های کلاه‌دار که همان هودی محسوب می‌شود، لباس‌هایی هستند که امروزه بدون توجه به سن، جنسیت یا دیگر ویژگی های متمایز پوشیده‌می‌شوند.

"<yoastmark

سویشرت لباسی است که دارای آستین بلند و مشابه پلیور است. بالاتنه را پوشش می‌دهد می‌تواند به تنهایی یا با لایه‌ی اضافی پوشیده‌شود.

سویشرت ها دکمه، کلاه یا زیپ ندارند و اغلب از مواد: پشم، کتان، جرسی و الیاف مصنوعی شاخته می شوند؛ این لباس ابتدا در پوشاک ورزشی پا به عرصه گذاشت.

ورزشکاران اغلب از آن استفاده می کنند زیرا عرق را جذب می کند و بدن آنها را در فعالیت ها آزاد نگه می دارد، مانند هر لباس دیگری این لباس نیز راه خود را به بازارهای تجاری باز کرد.

اما سویشرت‌های کلاه‌دار یا همان هودی‌های امروزی که بسیار مد شده‌است، این لباس اغلب ویژگی های سویشرت را دارد اما نکات اضافی را نیز دربر می‌گیرد.

هودی و سویشرت هر دو بدون یقه، آزاد، گشاد و اسپرت هستند، هم چنین نرم و منطعف هستند و گرما و عایق دارند.

تولیدی سویشرت ، کاپشن و هودی
پوشاک مشهد

راهنمای خرید سویشرت، کاپشن و هودی

 

هودی و سویشرت مردانه تفاوتی با هم ندارند جز اینکه سویشرت جلو باز و زیپ‌دار است و هودی‌ها جلوبسته‌اند و مدل‌های کلاه دارشان محبوب‌ترند.

1-جنس داخل لباس:

داخل بسیاری از هودی‌ها حالت کرکی دارد، این حالت گرمای بیشتری ایجاد می‌کند. اما اگر جنس پارچه داخلی کیفیت بالایی نداشته باشد، ممکن است باعث نشستن کرک روی موها یا لباس‌تان بشود.
برای پایین آوردن این ریسک بهتر است جنس داخل و خارج لباس شبیه هم باشند یا حتما از کیفیت جنس هودی یا سویشرت‌تان مطمئن بشوید.

2- توجه به جنس پارچه:

بهترین جنس برای هودی یا سویشرت مردانه نخ پنبه است. لباس هایی که از نخ پنبه تهیه شده اند، بسیار لطیف هستند و می توانند بدن را گرم و راحت نگه دارند.

3- انتخاب رنگ:

اگر دوست دارید یک خرید اقتصادی داشته باشید و تعداد خریدهایتان را محدود کنید، سراغ رنگ های سرمه ای تیره، طوسی و مشکی بروید.
شاید در مورد ست کردن بقیه رنگ ها به مشکل بر بخورید اما این سه رنگ، با بیشتر گزینه های چرخه رنگ ها ست می شوند.

4- بند دار یا ساده:

هودی ها یا سویشرت هایی که دور یقه شان بند ندارد و ساده هستند نسبت به مدل های بند دار، امکانات بیشتری به شما می دهند.
مثلا می توانند استایل های جدی تری برایتان بسازند یا نگذارند کم سن و سال به نظر برسید.

5- در نظر گرفتن جزئیات:

به خاطر داشته باشید هودی ها و سویشرت ها علاوه بر اینکه برای اسپرت کردن استایل شما طراحی شده اند، باید تداعی کننده احساس گرما باشند. بنابراین هیچ وقت سراغ مدل هایی با قد کوتاه نروید. بهتر است هودی شما بلند باشد و حداقل کمی زیر کمرتان بیاید و حس گرم نگه داشتن بدن را منتقل کند.

6- دقت به فرم آستین:

ممکن است دوست داشته باشید یک هودی گشاد بپوشید، این مسئله ایرادی ندارد مگر اینکه علاوه بر تنه، آستین های لباس هم گشاد باشند.
 نمونه سویشرت های شرکت اندیشه که با جدیدترین مد روز طراحی و تولید میشوند وبه صورت عمده فروشی به بازا ارائه میشوند.

نکات خرید سویشرت شلوار

1- سویشرت شلوار شما باید راحت باشد

در حالی که بسیاری از مردم تمایل دارند در هنگام تمرین سویشرت شلوار شیک و زیبا به تن داشته باشند، اما مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشند، راحتی سویشرت شلوار برای تمرین است. در بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله پیاده‌روی و دویدن و دوچرخه سواری به لباس‌های مخصوص نیاز دارید. سعی کنید در انتخاب سویشرت شلوار ورزشی به جنس و پارچه آن دقت کنید.

2- لباس ورزشی شما باید از بهترین الیاف تهیه شده باشد

سعی کنید پارچه ای را انتخاب کنید که به پوست بدن اجازه تنفس را بدهد و به بدن شما کمک کند در حین ورزش خنک بماند. پلی استر، لاکرا و اسپندکس گزینه های خوبی برای انتخاب این کار هستند.

سویشرت شلوار هایی که از پلی پروپیلن ساخته شده اند نیز مناسب هستند، زیرا حاوی فیبرهای کولمکس یا ساپلکس هستند که می توانند به مدیریت دمای بدن کمک کند.

اگر بدن شما زیاد عرق نمی کند، سویشرت شلوار پنبه ای بپوشید. پنبه یک فیبر نرم و راحت است که برای تمرینات کششی یا پیاده روی مناسب است. اما برای فعالیت های شدید یا هوازی توصیه نمی شود.

3- لباستان باید سایزتان باشد

به علاقه خود توجه کنید. شاید بخواهید، سویشرت شلواری را بپوشید که بدن شما را کامل بپوشاند و یا بخواهید ماهیچه های بدن خود را در حین ورزش مشاهده کنید. همچنین بر اساس فعالیتی که انجام می دهید لباس مناسب آن را بپوشید.

بهترین انتخاب برای سویشرت شلوار ورزشی چیست ؟

سویشرت شلواری را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد. علاوه بر این که عملکرد و تناسب اندام شما بسیار مهم هستند، باید در هنگام تمرین هم احساس خوبی داشته باشید.با توجه به نیازهای خود سویشرت شلوار انتخاب کنید.

سویشرت شلواری را انتخاب کنید، که با آن احساس راحتی دارید. برای مثال در فصل زمستان می توانید از سویشرت و یا تی شرت ها و یا لباس های ورزشی آستین بلند استفاده کنید که به گرم شدن بدن شما کمک می کند. چند سویشرت شلوار ورزشی مارک در رنگ های مختلف خریداری کنید.

ست سویشرت شلوار – ست کاپشن شلوار – ست گرمکن شلوار ورزشی

ست سویشرت شلوار و گرمکن شلوار ورزشی محصولی است که از دو بخش تشکیل شده است: شلوار و ژاکت معمولا با زیپ جلو.

در ابتدا در محیط های ورزشی استفاده میشد و عمدتا برای ورزشکارانی که لباس های رقابتی میپوشیدند مانند لباس شنا، پیراهن و شورت و… که قبل از شروع مسابقه از تن خارج میشد ولی در اکنون به طور معمول در سایر زمینه ها پوشیده میشود.

سویشرت شلوار و گرمکن و شلوار ورزشی

اولین موارد استفاده از الیاف مصنوعی در لباس ورزشی

اولین موارد استفاده از الیاف مصنوعی در لباس ورزشی در تولید سویشرت و شلوار ها میباشد. یک گروه از این از لباس های ورزشی پوشیده است، که در اواخر دهه 1980 وارد عرصه شد، که در صحنه هیپ هاپ و برک اندینگ عصر محبوب بود. 

آنها از ترکیبی از ترایکتات سلولز و پلی استر ساخته شده و ظاهر آنها از درخشش خاصی برخوردار است و با ترکیب متمایز رنگ ها ساخته شده است. اکثر لباس های ورزشی دارای خاصیتی است هستند که اجازه می دهد تا ورزشکار بدون هیچ گونه لباس زیر آنها را بپوشد، مانند یک  کت و شلوار حمام.

موارد استفاده از سویشرت شلوار ها

بسیاری از افراد برای تمرینات جسمانی از آن استفاده می کنند. سویشرت شلوار و گرمکن شلوار یک فرم مخصوصی از لباس ورزشی است که گاهی با پارچه ضد آب مانند نایلون پوشش داده شده و یا PVC است که قابلیت تشدید عرق کردن را دارد و این میتواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.

استفاده از این لباس بعنوان یک گرمکن در تایم هایی که به رقابت نمیپردازند استفاده میشود، به عنوان مثال ورزشکاران برای حفظ بدن خود از گرما قبل یا بعد از رقابت، و در طول دوره ی استراحت به ویژه در هوای سرد از آن استفاده میکنند. تقریبا همه ی تیم های ورزشی این پوشش را دارند و متناسب با رنگ لباس تیم و… آنرا طراحی میکنند.

اما استفاده از سویشرت شلوار تنها برای ورزش نیست و در محیط های دیگر و بخصوص فصل سرد مردم به وفور در مناطق مختلف از آن استفاده میکنند حتی گاهی بخش دیگری از لباس های ورزشی مانند بلوز شلوار مردانه ورزشی، تیشرت شلوار مردانه ورزشی، لباس ورزشی اندیشه… نیز در محیط های غیر ورزشی استفاده میشود.

چگونه از سویشرت، کاپشن و هودی مراقبت کنیم ؟

معمولا لباس هایی مانند بافت، کاپشن شلوار مردانه و زنانه، سویشرت شلوار مردانه و زنانه و دیگر لباس زمستانی مردانه و زنانه نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند، مخصوصا اگر این دسته از پوشاک از الیاف طبیعی تهیه شده باشند و گران قیمت تر باشند.

مراحل مراقبت از سویشرت و کاپشن:

  1. هرگز سویشرت یا ژاکت خود را آویز نکنید، همیشه آن را تا بزنید.
  2. پرز هایی که اصولا اطراف آستین، آرنج و زیر بغل بعلت سایش تولید میشوند را به طور مرتب تمیز کنید.
  3. برای برطرف کردن، پرز، مو و… یک برس تهیه کنید و از آن استفاده کنید.
  4. پوشیدن هر روز و بطور مداوم سویشرت مورد علاقه سبب خواهد شد تا رنگ خود را از دست بدهد و لکه های عرق روی آن پدیدار شود. 
  5. دستور العمل های شستوشو را مطالعه کنید. بیشتر ژاکت ها را باید با دست بشویید، پوشاک زمستانی پشمی را همیشه با دست و در یک محلول ملایم آب و صابون بشویید. لباس را به تنهایی بشویید و لوازم جانبی را از آن دور کنید.
  6. در فصل های گرم که این لباس ها را ذخیره میکنید، از فروشگاه ها کیسه ی مخصوص نگهداری لباس را تهیه کنید، کمد لباس را تمیز کنید، لباس ها را مرطوب ذخیره نکید.
  7. برای جلوگیری از بید لباس را ابتدا بشوئید، خب خشک کنید، کمد را تمییز کنید و لباس را در نایلون مخصوص بگذارید و ذخیره کنید.

مطالب مرتبط