پوشاک, مقالات

تاثیر کرونا بر واحد های کوچک نساجی

تاثیر کرونا بر واحد های کوچک نساجی

تاثیر کرونا بر واحد های کوچک نساجی

بحران COVID-19 تأثیر زیادی در واحدهای کوچک نساجی داشته است با فشرده سازی نیروی کار ، بیشتر وابسته به نیروی کار مهاجر دارد. در حالی که هم اکنون تمرکز در سراسر جهان بر روی مواد غذایی ، دارو و تجهیزات محافظ است ، این بیماری همه گیر برای همه بخش های اقتصادی تهدید جدی ایجاد کرده است. عمده فروشی پوشاک اندیشه در این پست به بررسی تاثیر کرونا بر واحد های کوچک نساجی خواهد پرداخت با ما همراه باشید.تاثیر کرونا بر واحد های کوچک نساجی

پیش بینی شده است که اقتصاد در همه جا به پایین سقوط خواهد کرد. صنعت نساجی هند با چالش های جدی روبرو است: از حفظ تولید و پرداختن به نیاز به لباس های محافظ گرفته تا مقابله با کسری بودجه ناشی از قفل کردن و حفظ کارگران مهاجر.

نیروی کار نساجی ها

تمام جهان با این بیماری درگیر هستند. صنعت نیز مانند بسیاری از مشاغل صنعتی بیشتر وابسته به نیروی کار مهاجر است. به دلیل جدی بودن همه گیری ، واحدهای نساجی نیز تعطیل شدند. نبود دستمزد و خطر قریب الوقوع برای ابتلا به بیماری باعث شده است تا کارگران مهاجر به مناطق بومی خود بازگردند.

همانطور که دانشمندان و پزشکان گزارش دادند ، خطراط و همه گیری این بیماری ممکن است بیش از حد انتظار باشد و ممکن است مجدداً برای واحدهای کوچک نساجی چالشی ایجاد شود زیرا کارگران مهاجر ممکن است تا زمانی که امنیت جانی نداشته باشند برنگردند.

برخلاف شرکت های بزرگ ، این واحدهای کوچکتر به صورت دستی یا نیمه اتوماتیک اداره می شوند. عمده این واحدهای پردازش نساجی بر اساس در دسترس بودن مواد اولیه و تقاضای محصولات به صورت فصلی کار می کنند.

در دسترس بودن مواد اولیه

به دلیل بیماری همه گیر کرونا ، کشاورزی نیز دچار مشکل شده است . با تأکید بیشتر بر روی محصولات غذایی ، محصولات نقدی به دلیل کاهش تقاضا کنار گذاشته می شوند. این امر به میزان کمتری در دسترس بودن مواد اولیه مانند پنبه و ابریشم منجر می شود.

در مورد منسوجات مصنوعی نیز ، وضعیت مشابهی بوجود آمده است که اکثر واحدهای شیمیایی یا بسته شده اند یا در تلاش هستند تا تقاضا برای ضد عفونی کننده ها و مواد شیمیایی اساسی برای مقابله با این بیماری را برآورده کنند.

حمل و نقل

حمل و نقل ستون فقرات هر زنجیره ، اعم از مواد اولیه یا کالاهای نهایی است. با توجه به مدت طولانی رکود ، حمل و نقل نیز به شدت متحمل  ضرر شده است و همین امر تأسیس و همچنین ادامه بکار مشاغل کوچک را تحت تأثیر قرار داده است.

جریان نقدی

شرکتهای بزرگ گردش مالی و سود بیشتری دارند و بنابراین ، برخلاف واحدهای نساجی کوچکتر ، که از ضرر بیشتری برخوردار هستند ، گردش مالی مداوم دارند. منابع محدود سرمایه همراه با کاهش تولید ممکن است منجر به ورشکستگی بسیاری از واحدهای نساجی کوچک شود.

واحدهای کوچک نساجی در دوران کرونا

واحدهای کوچک نساجی اکثراً به عملکرد دستی متکی هستند. به دلیل بیماری همه گیر و قفل ، کارگران مهاجر به مناطق بومی خود بازگشتند و به احتمال زیاد به زودی به کار خود باز نخواهند گشت. این مشکل برای واحدهای کوچکتر نساجی جدی تر است و این می تواند مانع تولید و تجارت آنها شود.

در این شرایط بحرانی ، صنعت نساجی نیز انگیزه دارد تا در مبارزه با coronavirus کمک کند. در نتیجه ، تمرکز از لباس زیبایی شناسی به لباس های کاربردی تغییر یافته است که عملکرد محافظتی را به پوشاک منتقل می کند.

تولید وسایل محافظ شخصی

در چند ماه گذشته ، تولید وسایل محافظ شخصی (PPE) ، دستکش و ماسک افزایش دارد و پیش بینی می شود این روند بیشتر شود. اما تولید کیت های PPE هنوز در بین واحدهای تولیدی بسیار تخصصی متمرکز است که تعداد آنها محدود است. هم اکنون تقاضا افزایش یافته هنگامی که میزان تولید بالا می رود علاوه بر پاسخگویی تقاضای داخلی ، فکر صادرات گزینه ی بعدی است.

امیدوارم روحیه واحدهای کوچک نساجی در داخل کشور تقویت شود . زیرا استفاده بیشتر از محصولات و مارک های داخلی تأکید می شود. این از یک طرف شرکتهای کوچک را پشتیبانی می کند و همزمان وابستگی به محصولات خارجی را کاهش می دهد.

مطمئناً این امر باعث می شود واحدهای نساجی كوچكی از ضرر و زیان متحمل شده در زمان کرونا از حالت رکود بهبود یابند. این مسئله همچنین یک چالش بزرگ برای مارک های داخلی ایجاد می کند ، که باید با کیفیت مارک های جهانی مطابقت داشته و مصرف کنندگان را تا آن حد راضی کند.

مطالب منتشر شده با موضوع کرونا :

مطالب مرتبط