مقالات, نکاتی پیرامون رنگ لباس

تغییرات روانشناختی که هنگام لباس پوشیدن رخ می دهند

تغییرات روانشناختی که هنگام لباس پوشیدن رخ می دهند

تغییرات روانشناختی که هنگام لباس پوشیدن رخ می دهند

همیشه حواستان باشد، لباسی را که میخرید برای خودتان بخرید، برای راحتی و احساس امنیت داشتن در آن لباس؛ و نه صرفا به جهت مد بودن، زیبا بودن. جالب است بدانید که تحقیق در مورد تأثیر لباس بر رفتار، در حال حاضر نشان می دهد که این موضوع دقیقا صحت دارد. علم می گوید که لباس هایی که ما می پوشیم بر رفتار، نگرش، شخصیت، خلق و خو، اعتماد به نفس و حتی نحوه ارتباط با دیگران تاثیر می گذارد. بنابراین در این مقاله سعی بر بررسی تغییرات روانشناختی که هنگام لباس پوشیدن رخ می دهند داریم.

تولیدی و عمده فروشی پوشاک مردانه اندیشه، با بهره مندی از دانش روانشناسی لباس ها، همواره سعی میکند تا تمام تولیدات خود را برپایه اصول، روانشناسی، مد و… انجام دهد تا علاوه بر زیبایی پوشاک، از تاثیرات منفی روانشناسی آن دوری کند. این نکات را شما میتوانید در انواع لباس ها از ست بلوز شلوار مردانه و زنانه گرفته تا لباس راحتی مردانه و زنانه و پوشاک ورزشی مردانه و زنانه مشاهده نمایید.

استفاده از دانش ترکیب رنگی نیز سبب شده تا تولیدی پوشاک اندیشه یک گام فراتر قرار بگیرد. طیف رنگی پوشاک اندیشه این امکان را به شما داده تا با توجه به سلیقه و نیاز خود هر رنگی را احتیاج دارید با خیال راحت خرید کنید.

تاثیر یک لباس ست مردانه یا زنانه بر روی خلق و خوی و تعاملات فردی

لباسهای ما بر روی فرآیندهای روانشناختی مختلف مانند احساسات، خود ارزیابی، نگرشها و تعاملات بین فردی تاثیر دارند. لباسها بر رفتار ما و روحیه ما تاثیر می گذارند به این معنی که ما (به عنوان یک جامعه) به لباس های مختلف میدان می دهیم. برخی از لباس ها را قدرتمند و بعضی ها را سرگرم کننده میدانیم.

ما حتی افرادی را که ملاقات کرده ایم براساس لباس ارزیابی می کنیم. علاوه براین خودمان و نقش خود را در یک زمان خاص براساس آنچه پوشیده ایم ارزیابی می کنیم.

لباس های رسمی و اداری

پوشیدن لباس های رسمی اداری اعتماد به نفس مان را افزایش میدهد، پوشیدن لباس های رسمی حتی باعث افزایش هورمون های مورد نیاز برای تسلط بر امور میشود. این به نوبه خود ما را تبدیل به یک مذاکره کننده بهتر می کند.

برای اجتماعی شدن چه لباسی بپوشیم؟

اگر میخواهید خیلی اجتماعی شوید، کت و شلوار ایده خوبی نیست، زیرا لباس های رسمی از ایجاد ارتباط های دوستانه میکاهد. بنابراین اگر قصد دارید اجتماعی شوید لباس های معمولی تر بپوشید.

روانشناسی لباس ورزشی

اگر انگیزه ای برای تمرین ورزشی روزانه ندارید، لباس های ورزشی خود را بپوشید. پوشیدن لباس ورزشی باعث انگیزش بیشتر جهت انجام فعالیت ورزشی میشود. جهت خرید لباس ورزشی اینجا کلیک کنید.

تفکر یکنواخت

هر گونه لباس که با یک نقش خاص مرتبط است، تمام دانش و انتظارات ما را درباره چگونگی رفتار افراد از آن حرفه به کار می گیرد. به عنوان مثال، پوشیدن لباس و کت و شلوار می تواند مردم را از وظایف خود آگاه تر کند و آنها را تشویق به فعالیت مثبت تری میکند.

روپوش آزمایشگاهی در طول یک آزمایش، فرد را تشویق می کند تا توجه بیشتری داشته باشد (از آنجا که آزمایشگاه ها حرفه های جدی و محتاطی مانند دانشمندان و پزشکان را نشان می دهند) و اشتباهات کمتری دارند.

این فقط برای بزرگسالان نیست، کودکان در مدرسه زمانی که لباس مدرسه میپوشند، عملکرد بهتری دارند.

تغییرات وضعیت اجتماعی و نگرش سیاسی

لباسها نه تنها بر وضعیت اجتماعی ما تاثیر می گذارند، بلکه می توانند نظرات و نگرش های سیاسی ما را نیز تغییر دهند. محققان بر این باورند که این امر می تواند به این دلیل باشد که مردم ناخودآگاه تلاش می کنند که رفتار خود را به نحوی مطابقت دهند که نگاه آنها هماهنگ باشد.

برای خودمان لباس بپوشیم

 اگر ما برای نقش خود لباس بپوشیم، شروع به زندگی خواهیم کرد. در حالی که وضعیت ذهنی ما قطعا بر شیوه لباس ما تأثیر می گذارد؛ معکوس آن نیز ممکن است درست باشد. آنچه که ما می پوشیم، می تواند تا حدی ما را در مواجهه با افسردگی، اضطراب و استرس، تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیقات نشان میدهد سریع ترین راه حل برای یک روز بد، لباس های رنگی است. رنگ های شاد به عنوان یک مینی pick-me-up کار می کنند؛ و در نتیجه، روحیه و انرژی ما را تقویت می کند. همچنین، رنگ های روشن را با شادی، روزهای آفتابی و بدون هیچ زحمتی مرتبط می کنیم.

از سوی دیگر، ما رنگ های عمیق و خسته کننده را با انرژی کم، خستگی و خلق و خوی خیره کننده تر ارتباط می دهیم. بنابراین اگر مجبورید یک لباس تیره پوشید بر روی گردنبند روشن قرار دهید! تا کمی احساس شما را تغییر دهد.

اسرار پنهان لباس زیر و اعتماد به نفس

 حتی لباس های زیر ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. لباس های زیر به نوبه ی خود می توانند نفوذ قدرتمند خود را در سطح درک و اطمینان ما اعمال کنند.

سخن آخر

همانطور که گفتیم موضوع این مقاله نتیجه تحقیقات گسترده ای است. این تحقیقات نشان می دهد که هنگامی که ما لباس افرادی را که فکر می کنیم هوشمند و قدرتمند هستند تقلید می کنیم، احساس می کنیم که ما هم این ویژگی ها داریم. بنابراین باید در پوشیدن لباس ها و انتخاب صحیح آنها دقت بیشتری داشته باشیم. 

مطالب مرتبط