مقالات

پولوشرت و انواع آن

پولوشرت و انواع آن

در دنیای لباس‌های اسپرت ممکن است نام پولوشرت را شنیده باشید اما آیا تاریخچه آن را می‌دانید؟ پولوشرت و انواع آن را می‌شناسید؟ پولوشرت‌ و تیشرت چه فرقی با یکدیگر دارند؟ برای رسیدن به جواب این سوالات با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با تاریخچه پولوشرت و تیشرت بیشتر آشنا کنیم.

تیشرت مردانه,تیشرت جودون مردانه,تیشرت جودون ملانژ,پولوشرت مردانه,خرید تیشرت مردانه,تولیدی پوشاک اندیشه,انواع پولوشرت و تیشرت

تاریخچه پولوشرت

در اوایل دهه 1800 میلادی در مانیپور هند ورزشکاران رشته چوگان باعث به وجود آمدن لباسی با مدل پولوشرت شدند. بازیکنان پیراهن‌های آسیتن بلند و ضخیم پنبه‌ای به تن داشتند. این لباس‌های یقه پهنی داشت و آنها را اذیت می‌کرد. در سال 1860 وقتی سربازان انگلیسی به تماشای بازی چوگان در مانیپور هند آمده بودند، به فکر ایجاد تغییراتی در لباس بازیکنان افتادند.

انگلیسی‌ها برای اینکه بتوانند راحت‌تر بازی کنند و لباس باعث اذیت بازیکن نشود، دکمه‌هایی را به یقه لباس دوختند تا از تکان خوردن لباس و برخورد آن با صورت بازیکنان چوگان جلوگیری کنند. بعد از آن سربازان انگلیسی بازی چوگان را به کشور خودشان بردند و از آن به عنوان یک تفریح هیجان‌انگیز و مفرح استفاده کردند.

موسس کمپانی برادران بروکس، جان ای بروکس در سفری که به انگلیس داشت وقتی پیراهن‌های بازیکنان چوگان را دید توجه‌اش به دکمه‌های یقه آنها جلب شد. او این ایده با پدربزرگش در میان گذاشت و آنها کار جدید خود را در زمینه‌ی تولید پوشاک شروع کردند. بروکس پیراهن‌هایی با یقه دکمه‌دار تولید کرد.

ین پیراهن‌ها بعدا توسط افراد دیگر تغییر شکل یافت و تکامل پیدا کرد تا اینکه امروز به صورت پولوشرت از آن استفاده می‌شود. بالاخره در اوایل قرن بیستم رنه لاکوست طرح نهایی پولوشرت را ارائه داد و پولوشرت‌های کنونی طرحی از اوست.

پولوشرت

به نوعی می‌توان گفت پولوشرت تیشرتی دارای یقه است. یقه‌های پولوشرت برگردان و دکمه دار است و تعداد دکمه‌های آن نیز متفاوت است. پولوشرت از لباس‌های محبوب و مورد استفاده‌ی ورزشکاران تنیس، چوگان و گلف است و به همین دلیل به پولوشرت تی‌شرت چوگان یا تی‌شرت تنیس نیز می‌گفتند.

پولوشرت‌های امروزی آستین کوتاه هستند اما در گذشته آستین بلند و یا آستین سه ربع هم بوده‌اند.

پولوشرت‌ها ممکن است جیب داشته باشند و یا بدون جیب استفاده شوند. این بسته به نوع سلیقه شما دارد که چطور پولوشرتی را انتخاب کنیدو اگر طرفدار استایل کژوال هستید حتما از پولوشرت استفاده کنید. چون پولوشرت‌ها مناسب تیپ کژوال هستند.

تیشرت جودون زنانه,پولشرت زنانه,تانواع پولوشرت و تیشرت| خرید پولوشرت زنانه

تفاوت پولوشرت و تیشرت

وقتی به انواع تیشرت و پولوشرت نگاه می‌کنیم شاید در ابتدا آنها را شبیه هم بدانیم و اصولا همه پولوشرت‌ها را نوعی تیشرت می‌دانند اما اینها باهم تفاوت‌هایی هم دارند.

  • تیشرت‌ها معمولا یقه گرد و یا یقه هفت هستند اما پولوشرت‌ها یقه برگردان و دکمه‌ دارند.
  • پولوشرت را می‌توان برای محافل رسمی‌تر و مجلسی‌تر مثل قرار کاری و یا جلسات رسمی استفاده کرد و در واقع هم اسپرت و هم نیمه اسپرت است اما تیشرت استایل کاملا اسپرتی دارد.
  • پولوشرت در مقایسه با تیشرت بافتی سفت دارد و از پنبه یا نخ دوخته می‌شوند و تیشرت جنسی نرم‌تر دارد و با جنس‌های متنوع‌تری دوخته می‌شود.
  • تیشرت‌ها رنگ‌ها، طرح‌ها و مدلهای متنوعی دارند و حتی روی تیشرت‌ها با اهداف گوناگون چاپ صورت می‌گیرد ولی پولوشرت‌ها چنین تنوعی ندارند.

ویژگی‌های استفاده از پولوشرت

  1. پولوشرت‌ها ترکیبی از پیراهن مردانه و تیشرت هستند بنابراین می‌توانید با انتخاب پولوشرت به عنوان لباس خود استایل منحصر به فردی بزنید.
  2. پولوشرت‌ها راحت‌تر ست می‌شوند.
  3. استایلی مینیمال دارند و برای استایل کژوال نیز به کار می‌روند.
  4. نسبت به تیشرت رسمی‌تر هستند بنابراین در قرارهای رسمی خود می‌توانید از آن استفاده کنید.
  5. پولوشرت‌ها شما را جذاب‌تر نشان خواهند داد.

ست‌های زیبا با پولوشرت

اگر می‌خواهید استایل نیمه رسمی با پولوشرت داشته باشید، آن را با یک کت ساده اسپرت ست کنید و اگر قرار است شلوار پارچه‌ای استفاده کنید هم فقط شلوار پارچه‌ای راسته بپوشید و آن را با کفش کالج یا قایقی ست کنید. ترکیب دیگر این ست استفاده از شلوار جین و کتان به همراه کفش کتانی است.

به نظر می‌رسد ست کردن پولوشرت با لباس‌های اسپرت راحت‌تر از ست کردن با رسمی است.

شلوار جین: پولوشرت‌ها با شلوار جین بسیار جذاب و زیباست. می‌توانید آن را با جین مشکی و یا جین آبی ست کنید. رنگ آبی در طیف‌های تیره را برای تیپ‌های نیمه اسپرت و طیف روشن آن را برای تیپ اسپرت استفاده کنید؛ مثلا برای تفریحات آخر هفته پولوشرت خود را با یک جین روشن ست کنید.

شلوار اسلش: ترکیب یک شلوار اسلش جذب با پولوشرتی تک رنگ جذابیت شما را دو چندان خواهد کرد.

نکات مهم درباره پولوشرت‌

از پولوشرت‌هایی با رنگ خیلی روشن استفاده نکنید، چون ست کردن آن دشوار است و هم زودتر کثیف می‌شوند.

پولوشرت‌هایی که لوگو و آرام بزرگی رویشان دارند را انتخاب نکنید.

پولوشرت نباید یکی خیلی تنگ و جذب بدن باشد و خیلی هم نباید آزاد باشد. دقیقا باید سایز خودتان را در انتخاب آن لحاظ کنید.

همیشه بهترین انتخاب، پولوشرت تک رنگ و ساده است.

اگر به دنبال پولوشرت‌هایی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌گردید و جنس لباس برای شما اهمیت دارد از شما دعوت می‌کنیم تا از سایت تولیدی پوشاک اندیشه دیدن کنید و در آنجا پولوشرت‌ها و تیشرت‌های محبوب خود را انتخاب کنید. همچنین پوشاک اندیشه در قسمت لباس مردانه و لباس اسپرت تنوع زیادی از محصولات را برای شما عزیزان ارائه داده است. شما می‌توانید با وراد شدن به سایت پوشاک اندیشه از تمامی محصولات مثل: ست تیشرت شلوار مردانه، تیشرت شلوارک مردانه، شلوار اسپرت مردانه و بسیاری دیگر از محصولات دیدن کنید.

مطالب مرتبط