پوشاک, مقالات

کرونا چه مدت روی لباس زنده می ماند

کرونا چه مدت روی لباس زنده می ماند

کرونا چه مدت روی لباس زنده می ماند

کرونا چه مدت روی لباس زنده می ماند

کرونا چه مدت روی لباس زنده می ماند

تهیه شده توسط : طیبه جنگی
تاریخ انتشار : 1399/5/22
تولید پوشاک اندیشه
در مورد مدت ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف چقدر اطلاعات دارید ؟ پس از رفتن به فروشگاه مواد غذایی ، آیا امکان دارد که لباس شما آلوده به کرونا ویروس باشد؟ آیا می دانید coronavirus چقدر روی لباس های شما زندگی می کند؟

در حال حاضر ، همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) شما را مجبور به ضدعفونی کردن سطوح لمس شده در خانه کرده است. تمیز کردن مواد غذایی ، بسته ها و موارد لمسی که میکروب ها احتمالاً روی آن مخفی می شوند (مانند تلفن ، کیف پول ، کیف پول و کلیدها) مهم است .

شیوه انتشار ویروس از طریق تماس نزدیک با شخصی که به آن مبتلا شده است می باشد ؛ به همین دلیل فاصله ی اجتماعی بسیار مهم است.

با این حال ، شواهد اولیه آزمایشگاهی همچنین حاکی از آن است که کرونا ویروس می تواند بر روی سطوح پلاستیکی و فولاد تا چند روز زنده بماند. به همین دلیل مهم است که مرتباً دستان خود را بشویید ، از لمس صورت خود پس از تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح خودداری کنید.

متأسفانه ، در مطالعه ای بررسی نشده است که ویروس چه مدت می تواند بر روی پارچه ها زنده بماند – بنابراین این احتمال وجود دارد که coronavirus بتواند چند ساعت روی لباس ها زندگی کند. ویروس های مشابه با coronavirus روی سطح متخلخل به خوبی زنده نمی مانند .

مدت زمان زنده ماندن کرونا ویروس روی لباس ها

علیرغم اطلاعات اندکی که درباره زنده ماندن کرونا روی لباسها داریم ،کارشناسان دریافته اند که ویروس های شبیه بهCOVID-19 در سطوح صاف و سخت – مانند دستگیره درها – به بهترین وجه زنده مانده اند.

از طرف دیگر ، سطوح نرم و متخلخل – مانند آستین پیراهن شما – در واقع احتمال انتشار این ویروس ها را به دو دلیل محدود می کند:

1- این ویروس ها به احتمال زیاد در داخل الیاف به دام می افتند و باعث می شود که احتمال انتقال ویروس بعداً به دست ، صورت یا سطح دیگری کاهش یابد.

بسیاری از رسانه های خبری گزارش می دهند که کرونا ویروس می تواند بر روی کفش بخصوص کف کفش زنده بماند ، به خاطر داشته باشید که این مطالعات ، فقط روی کفشهای کادر پزشکی که مراقبت از بیماران مبتلا به COVID-19 مثبت در بخش های مراقبت ویژه (ICU) را دارند ، بررسی شده است. در این تحقیق ، احتمال یافتن کرونا ویروس روی کفش های پوشیده شده توسط عموم مردم بررسی نشده است.

شستشوی لباس های آلوده به کرونا

هنگامی که شک دارید لباس شما آلوده شده باشد ، اگرچه احتمال آلودگی به COVID-19 از طریق لباس های آلوده بسیار کم است ، اما باز هم می توانید اقداماتی را انجام بدهید .

اگر نگران هستید که ممکن است هنگام خرید یا در فضای عمومی دیگری که در آن فاصله ی اجتماعی به چالش کشیده شده است ممکن لباس شما آلوده شده باشد ، هنگام ورود به خانه آنها را درون ماشین لباسشویی بریزید. مواد شوینده استاندارد لباسشویی باید برای شستن و ضد عفونی کردن به آن اضافه کنید.

اقدامات مهم هنگام مراقبت از بیماران کرونایی

  1. اگر از شخصی که COVID-19 دارد مراقبت می کنید ، اقدامات احتیاطی اضافی وجود دارد که CDC هنگام استفاده و شستن لباس توصیه می کند ، از جمله:
  2. هنگام دست زدن به لباسشویی یک بیمار ، دستکش بپوشید و بعد از برداشتن دستکش دست های خود را بشویید
  3. لباس های کثیف را تکان ندهید
  4. در صورت امکان از گرمترین حالت آب ماشین لباسشویی خود استفاده کنید
  5. تمیز کردن و ضد عفونی کردن لباس های شسته شده

 coronavirus و ماسک پارچه ای

کرونا چه مدت روی لباس می‌ماند, ماسک پارچه‌ایاکنون مقامات بهداشت عمومی توصیه می كنند كه افراد سالم هنگام بیرون رفتن در فضاهای عمومی كه رعایت فاصله اجتماعی دشوار است – از جمله فروشگاه های مواد غذایی و دیگر فروشگاه ها – صورت خود را با ماسک پارچه ای بپوشانند ، مخصوصاً اگر در مناطق شلوغ زندگی می كنند.

مراقبت و شستشوی ماسک پارچه ای

ماسک پارچه ای خود را در ماشین لباسشویی خود با استفاده از شوینده های خانگی به طور مرتب بشویید ، اگر در چرخه ی شستشو به ماسک پارچه شما آسیب رسیده باشد یا باعث ایجاد اشکال می شود ، و باید یک ماسک جدید تهیه کنید .

نگران این هستید که COVID-19 دارید؟

اگر علائم COVID-19 را دارید ، می توانید با شماره ی 4030 تماس بگیرید . آنها به شما کمک می کنند تا تعیین کنید که آیا آزمایش لازم است و یا شما فقط دچار وسواس شده اید .

خرید ماسک پارچه ای

شرکت پوشاک اندیشه اقدام به تولید ماسک پارچه ای قابل شستشو نموده است. ماسک های تولید شده با دو لایه پارچه با متریال ضد حساسیت و قابلیت تنظیم روی صورت می باشد تا حداقل نفوذ آلودگی را داشته باشد و با درجه حرارت بالا پرس و ضد عفونی شده است با بسته بندی بهداشتی به بازار عرضه می گردد.

ماسک های پارچه ای برند اندیشه: رویه ی اولیه ی آن پارچه ی ۱۰۰ درصد پنبه می باشد و لایه ی دوم  آن دارای ۴۵% پلی استر ، ۴۵%ویسکوز و ۱۰ درصد پنبه

مطالب مرتبط :

مشاغل خانگی در دوران کرونا

لباس ایزوله برای پرستاری از بیماران کرونا در منزل

روش صحیح شستن لباس برای از بین بردن کرونا

آیا لباس و حوله ناقل ویروس هستند

لباس ایزوله کرونا

 

مطالب مرتبط