مقالات, نکاتی پیرامون رنگ لباس

چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم

چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم

چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم

چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم: رنگ درمانی از دیرباز وجود داشته است در مصر باستان معبد ها را با رنگ های مختلف: زرد، صورتی، قرمز و… تزئین میکردند و اعتقاد داشتند که عبادت کردن در این مکان باعث شفای بیماری ها میشود، در ارتباط با رنگ درمانی تأثیرات رنگ لباس در خلق و خو میتوان گفت که رنگهای رنگین کمان یا همان تابش های نور خورشید در درمان بیماری ها نقش بسزایی دارند. رنگ زرد، سبز، قرمز، نارنجی، آبی و بنفش دارای خاصیت های درمانی است.

چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم / رنگ درمانی / خواص رنگ ها در درمان بیماری

خواص درمانگری رنگ لباس

گفتیم هررنگ خاصیت درمانی خاص خود را دارد و علاوه بر تأثیرات بیماری های جسمانی در درمان بیماری های روحی و روانی بسیار مهم است، مثلا کسی که افسردگی دارد بشدت باید از رنگهای تیره مانند مشکی و خاکستری دوری کند. و به سمت رنگ های روشن و همچنین رنگ نارنجی مهاجرت کند.

تولیدی پوشاک اندیشه در تولید پوشاک راحتی مردانه و زنانه طیف گسترده ای از رنگ ها را استفاده نموده است تا هرکس متناسب با خلق و خو و ویژگی های خاص وجودی خود بتواند رنگ لباس ویژه ی خود را در هر رنگی انتخاب کند ،برای مثال برای یک ست بلوز شلوار مردانه یا تیشرت شلوار مردانه مدل پازل علاوه بر ترکیب رنگی های خاصی که استفاده شده است رنگبندی ها نیز بگونه ایست که تمامی رنگ ها را در برمیگیرد.

درمان بیماری جسمی با رنگ لباس

1- درمان بیماری های جسمی با لباس های رنگ بنفش

نقش لباس های بنفش در درمان بیماری های جسمی: اگر شما دچار استرس شده باشید رنگ بنفش آرام کننده قلب است و باعث تصفیه خون می شود و می تواند سموم بدن را دفع کند. و بطور کلی برای بهبود بیماری های طحال، ناراحتی های مثانه، راشیتیسم، دردهای شدید کمر، سیاتیک، ریزش مو، صرع، ذات الریه، سرفه خشک و آسم، مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش لباس های بنفش در درمان بیماری های روحی: از نظر روحی در کاهش نفرت و خشم و هیجانات افسارگسیخته بسیار موثر است.

 

2- درمان بیماری های جسمی با لباس های رنگ زرد

نقش لباس های زرد در درمان بیماری های جسمی: رنگ زرد تحریک کننده سیستم اعصاب و نیروی عضلات است. بنابراین به هنگام فلج و نیز در معالجه اگزما مفید است. از آنجایی که این رنگ می تواند رسوبات کلسیم تجمع یافته در مفاصل را بشکند، برای درمان روماتیسم و آرتریت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای رفع یبوست، ضعف کیسه صفرا، سوءهاضمه و سردردهای شدید از این رنگ استفاده می شود. زرد رنگ جدایی و سردی است.

خرید تکی تیشرت  شلوارک مردانه از طریق اینستاگرام
خرید عمده تیشرت و شلوارک مردانه

3- درمان بیماری های جسمی با لباس های رنگ سبز

نقش لباس های سبز در درمان بیماری های جسمی: رنگ سبز خاصیت ضدعفونی دارد؛ بنابراین بدن را از سموم پاک می کند و باعث ایجاد هماهنگی جسمی، ذهنی و روحی می شود. این رنگ فشارخون را کاهش می دهد و برای درمان بیخوابی، دردهای شدید کمر و بواسیر مفید است. رنگ سبز هیچ گونه اثر منفی روی محیط و سایر افراد ندارد.

4- درمان بیماری های جسمی با لباس های رنگ آبی

نقش لباس های آبی در درمان بیماری های جسمی : رنگ آبی برای رفع تنش ها، ترس ها، تپش قلب و بی خوابی به کار می رود. همچنین باعث افزایش قدرت دفاعی بدن می شود، تأثر مثبتی در جذب و هضم غذا و تقویت خون و سیستم عصبی دارد. از طرفی، آرامش دهنده است و برای رفع سردرد نیز موثر می باشد.
چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم / تیشرت زنانه رنگ آبی / درمانگری با رنگ لباس / درمان بیماری جسمی با رنگ لباس

5- درمان بیماری های جسمی با لباس های رنگ نارنجی

نقش لباس های نارجی در درمان بیماری های جسمی: رنگ درمانی تأثیرات رنگ لباس در خلق و خو  تاثیر رنگ نارنجی سمبل انرژی است. این رنگ را رنگ ضدخستگی می دانند و از آن برای افرادی که دچار افسردگی هستند، استفاده می کنند. رنگ نارنجی برای درمان بیماری های کلیوی و سنگ صفرا، آسم، برونشیت، پرکاری تیروئید، کمبود ترشح شیر پس از وضع حمل، افتادگی مقعد، ضعف ریوی و برخی بیماری های دیگر مناسب است.
چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم / رنگ درمانی / ست تیشرت و شلوار مردانه / درمان بیماری جسمی با رنگ لباس

6- درمان بیماری های جسمی با لباس های رنگ قرمز

نقش لباس های قرمز در درمان بیماری های جسمی: قرمز مناسب ترین رنگ برای رفع کم خونی و کمبود آهن است. اعصاب و خون را تحریک و با اثرات مضر سرما مبارزه می کند. از تأثیر نور قرمز، حرارت بدن بالا می رود و گردش خون بهتر می شود. این رنگ انرژی زا است و می تواند در درمان زکام، برونشیت، کم خونی، روماتیسم، یبوست و مقابله با عفونت ها، به کار رود؛ اما افراد عصبی و آنهایی که فشار خون بالایی دارند، نباید از این رنگ زیاد استفاده کنند.
چگونه بیماری را با رنگ لباس درمان کنیم / رنگ درمانی / درمانگری با رنگ لباس / بتیشرت زنانه قرمز / درمان بیماری جسمی با رنگ لباس

افسردگی را با لباسی که میپوشید درمان کنید

افسردگی یک بیماری است که کم کم در زندگی میخزد و سبب دلمردگی، کسلی، بی حالی و… میشود، یک فرد افسرده امید به زندگی خود را از دست میدهد و علت آن میتواند اختلال در مسائل شغلی، خانوادگی و مسائل اقتصادی باشد، برای درمان افسردگی حتما باید به روانشناس مراجعه کنید اما در کنار آن خودتان نیز میتوانید به درمان افسردگی با رنگ لباس، یا استفاده از برنامه های شاد و مفرح بپردازید.

افسردگی را با لباسی که میپوشید درمان کنید / درمان افسردگی با رنگ لباس / تاثیر لباس بر افسردگی

رنگ لباس چه تاثیری در درمان افسردگی دارد

بی‌حالی، بی‌انگیزه بودن، از دست دادن علاقه برای انجام فعالیت‌ها، نداشتن تمرکز، عدم برنامه‌ریزی برای ادامه زندگی، کاهش انرژی، خستگی و سستی عوامل موثری در کاهش انرژی برای ادامه فعالیت‌های روزمره است، همچنین کم خونی نیز میتواند دلیلی برای افسردگی و بی حالی باشد.

1- برای درمان افسردگی لباس رنگ سبز بپوشید

رنگ سبز می‌تواند در درون ساختار روان‌شناختی ما تعادلی کامل ایجاد کند. از بین همه‌‌ی رنگ‌ها، این رنگ از همه خوشایندتر است. عقیده بر این است که سبز، حالتی از نگرش ذهنی مثبت ایجاد می‌کند و چون رنگ طبیعی گیاهان است، موجب می‌شود تا احساس ثبات و امنیت کنیم. البته زیاده‌روی در استفاده از رنگ می‌تواند فراموشی‌ خاطرات تلخ را با مشکل روبه‌رو سازد و درنتیجه، فرد نتواند به زندگی پرتنش خود آرامش دهد.

2 – برای درمان افسردگی لباس رنگ قرمز بپوشید

اگر علت افسردگی و بیحالی شما از کم خونی است، لباس قرمز بپوشید، رنگ قرمز رنگ هیجانی و انرژی بخش است.

3 – برای درمان افسردگی لباس رنگ سفید بپوشید

در روایتی از رسول‌الله (ص) آمده است که از لباس‌های شما، هیچ کدام بهتر از لباس‌های سفید نیست، رنگ سفید به انسان آرامش میدهد و حس پاکی، خلوص، سادگی، پاکیزگی و وضوح به انسان میبخشد.

4 – برای درمان افسردگی لباس رنگ نارنجی بپوشید

نارنجی رنگ مثبت گرایی است. این رنگ انگیزه را بالا می برد، به فضاهای مرده و خسته کننده شادی و خوشی می بخشد، و دیدن اش چشم نواز است.

5 – برای درمان افسردگی لباس رنگ زرد بپوشید

پوشیدن لباس با رنگ خورشید. زرد یعنی شادی، زرد رنگ قدرتمندی است که القاکننده ی اعتماد به نفس، عزت نفس، و باعث ایجاد هیجان های مثبت است.

6- برای درمان افسردگی لباس رنگ آبی بپوشید

لباس آبی بسیار آرامش بخش است، این رنگ سبب آرامش، خون سردی و اعتماد میشود.

افرادی که به افسردگی دچارند این رنگ ها را نپوشید

1- اگر افسرده هستید لباس رنگ خاکستری نپوشید

استفاده از رنگ خاكستري به تنهايي باعث خستگي، افسردگي، سردي، ياس و نا اميدي در افراد مي‌شود. اين رنگ فاقد جذابيت است و حالتي از وقار، اقتدار و رسمي بودن را نشان مي‌دهد و تا حدي با ابهت به نظر مي‌رسد. اما برای افرادی که از افسردگی رنج میبرند اصلا توصیه نمیشود.

2 – اگر افسرده هستید لباس رنگ مشکی نپوشید

اگر دچار افسردگی هستید از پوشیدن لباس های سیاه دوری کنید زیرا رنگ سیاه تسخیر کننده، ناراحت کننده، عمیق و سنگین می‌باشد، رنگ سیاه گاه نشان نیستی، نا امیدی نسبت به آینده و کناره‌گیری از فعالیت‌های اجتماعی و گوشه‌گیری است.

مطالب مرتبط