پارچه شناسی, مقالات

چرم ساخته شده از کاکتوس

چرم ساخته شده از کاکتوس

چرم ساخته شده از کاکتوس

چرم ساخته شده از کاکتوس: چرم بخشی از صنعت پررونق 80 میلیارد دلاری است. اما استفاده از محصولات حیوانی و مواد شیمیایی خشن باعث می شود که چرم نه تنها برای طرفداران حقوق حیوانات بلکه برای محیط زیست نیز مشکل ساز شود. این دلایل باعث شد ، دو کار آفرین از مکزیک برای پیدا کردن یک جایگزین چرمی  سازگار با محیط زیست که از نظر ظاهری شبیه چرم واقعی است . برای ساختن چرم از کاکتوس استفاده کردند .

چرم ساخته شده از کاکتوس

آدریان لوپز ولارد و مارت کوزارز روشی را برای تبدیل کاکتوسها به یک چرم وگان که بسیار واقعی به نظر می رسند ، تدوین کرده اند ، شما هرگز نمیتوانید حدس بزنید که از یک گیاه بیابانی ساخته شده باشد.

آنها چرم کاکتوس وگان خود را Desserto نامیدند و این گیاه در مزارع آنها در ایالت Zacatecas روی مزارع رشد می کنند. این کاکتوس به دلیل داشتن پوست ناهموار و ضخیم ، بافت کاملی برای شبیه سازی چرم حیوانات می باشد.
استفاده از این گیاه به این دلیل بصرفه است که این گیاه برای رشد به آب نیاز ندارد و مقدار زیادی از آن در سراسر مکزیک وجود دارد .

تبدیل کاکتوس به چرم

برگهای بالغ  گیاه کاکتوس ارگانیک بریده می شوند ، تمیز می شوند ، پوره می شوند و سپس در برابر آفتاب گذاشته می شوند تا سه روز قبل از پردازش خشک شوند. سپس می توان آنرا بطور طبیعی رنگ آمیزی کرد. این باعث می شود چرم وگان دارای گواهینامه ارگانیک باشد.

ویژگی های چرم کاکتوس

چرم وگان آدریانو دی مارتی از نظر قیمت با چرم واقعی مطابقت دارد. تاکنون این شرکت صندلی های اتومبیل ، کفش ، کیف دستی و حتی پوشاک تولید کرده است. و از آنجا که از مواد آلی ساخته شده است ، چرم قابل تنفس است  ، همچنین چرم کاکتوس تا حدودی تجزیه پذیر است و حاوی پلاستیک نیست – مسئله دیگر در مورد چرم مصنوعی. این یک جایگزین واقعی برای چرم حیوانات است که تأثیر منفی بر روی کره زمین نمی گذارد.

جایگاه چرم کاکتوس در صنعت

آدریانو دی مارتیا در سال 2019 در مهمترین نمایشگاه جهانی برای تولید کنندگان چرم چرم کاکتوس را معرفی کرد ، استقبال از چرم کاکتوس بسیار مثبت بود و مواد آن به دلیل انعطاف پذیری ، نرمی ، لمس و رنگ مورد ستایش قرار گرفت. در حال حاضر ، این برند در حال مذاکره با پروژه های اصلی در صنایع مختلف است و در تلاش است تا این مواد برای مشاغل متوسط ​​و کوچک قابل دسترسی تر باشد. بنابراین قبل از اینکه بدانید ، ممکن است خودتان را در یک جفت کفش چرمی کاکتوس ببینید .
Desserto از چرم وگان ساخته شده است که می تواند برای ایجاد هر چیزی از کیف پول تا کفش استفاده شود.

مطالب مرتبط

پارچه های چرم میوه ای

پارچه ی چرم جیر

رفع لکه جوهر از لباس چرم، کیف و مبلمان

معرفی منبع:

 عمده فروشی پوشاک مشهد ، بزرگترین تولید کننده ی لباس راحتی مردانه و زنانه ، تیشرت و شلوار پنبه ای مردانه و زنانه ، تاپ شلوارک مردانه و زنانه ، بلوز شلوار مردانه ، انواع ست های خانوادگی ، لباس خواب مردانه ، لباس ورزشی مردانه و زنانه ، شلوارک کتان مردانه ، ساق ، مانتو ،  بلوز ، تونیک و … مطلب فوق را ترجمه نموده است.

مطالب مرتبط