پوشاک, مقالات

پوشاک راحتی الیاف طبیعی

پوشاک راحتی الیاف طبیعی

پوشاک راحتی الیاف طبیعی

هنگام خرید لباسها، چهار مورد زیر را در نظر گرفتیم: ظاهر، راحتی، اندازه و قیمت. اما، یکی دیگر از شرایطی را که باید به آن اشاره کنیم متریال به کار رفته در آن میباشد. باید از فیبر طبیعی مانند پنبه، کتان، پشم یا ابریشم ساخته شده باشند.
پوشاک راحتی الیاف طبیعی، لباس راحتی زنانه

1-لباس فیبر طبیعی از مواد طبیعی ساخته شده است

الیاف طبیعی عبارتند از:

  • پنبه
  • کتانی
  • ابریشم
  • پشم
  • ترمه
  • کنف
  • جوت (یک فیبر بسیار درشت برای چیزهایی مانند فرش، لباس استفاده نمی شود)

 پارچه های مصنوعی رایج عبارتند از پلی استر، روان، مودال، اسپندکس و نایلون.
پارچه بامبو که به عنوان وایسکوپ بامبو یا ویسکوز بامبو نامیده می شود. ممکن است مانند یک فیبر طبیعی باشد، اما بیشتر شبیه یک پارچه مصنوعی میباشد. الیاف بامبو بسیار زبر و خشن هستند. در نتیجه، باید پردازش گسترده ای با مواد شیمیایی برای ایجاد یک ماده نرم انجام شود.

2. پارچه الیاف طبیعی از الیاف مصنوعی کمتر سمی است

می دانیم که 60٪ از آنچه که روی پوست ما قرار می دهد، وارد جریان خون می شود. اگر لباس با مواد شیمیایی ترکیب می شود، پوست ما برخی از مواد شیمیایی را جذب می کند؟ این نظریه من است!

طبق گفته BodyEcology.com، این ها برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید پارچه های مصنوعی میباشند.

  • پارچه اکریلیک، پلی کریلونیتریل است و بر اساس EPA ممکن است باعث ایجاد سرطان شود.
  • Rayon پالپ چوب بازیافت است که باید با مواد شیمیایی مانند سدیم، آمونیاک، استون و اسید سولفوریک ترکیب شود.
  • استات و ترایکتات از فیبرهای چوب به نام سلولز تولید می شوند.
  •  هرچه مقاومت: استاتیک، مقاوم در برابر لکه،مواد ضد چین و چروک و ضد لکه و… با مواد شیمیایی پرفوروئید (PFC) مانند تفلون ترکیب می شوند.

3. لباس فیبر طبیعی پایدارتر است

هنگامی که حرف پایداری پوشاک می آید، لباس فیبر طبیعی به طور کلی پایدار تر از الیاف مصنوعی است ؛ علاوه بر این، چون الیاف طبیعی مواد گیاهی هستند، به سرعت تجزیه می شوند. اما فیبرهای مصنوعی اساسا پلاستیک هستند، آنها به سرعت قابل تجزیه نیستند.

پنبه آلی به طور قابل توجهی سازگار با محیط زیست است، اما پنبه معمولی از آفت کش ها بیشتر از هر محصول دیگری استفاده می کند، 10 درصد از کل آفت کش ها در سراسر جهان را مصرف می کند. علاوه بر این، تقریبا 90 درصد از پنبه غیر ارگانیک به صورت ژنتیکی اصلاح می باشد. به همین علت به میزان بالای آفت کش ها کمک می کند. همچنین آسیب های محیطی بیشتری را به همراه می آورد. سایر الیاف گیاهی مانند کتانی و کنف می توانند از آفت کش ها بسیار کمتری استفاده کرده و از نظر ژنتیکی تغییری نداشته باشند.

لباس راحتی زنانه الیاف طبیعی

4. پوشاک راحتی الیاف طبیعی یک سرمایه گذاری است

تاثیر لباس های طبیعی در راحتی: لباس های 100٪ پنبه عمری خیلی طولانی تر از لباس های مصنوعی دارند. لباس فیبر طبیعی ممکن است گرانتر از قبل باشد، اما این یک سرمایه گذاری بهتر است، یک سرمایه گذاری بهتر و مفید در محیط زیست.

5. لباس های الیاف طبیعی دارای ارتعاش طبیعی هستند

اتم هایی که هر چیزی را تشکیل می دهند، همیشه ارتعاشی هستند؟ همه چیز دارای ارتعاش منحصر به فرد است. از هر ارگان در بدن شما تا صندلی که در آن نشسته اید، همه چیز با یک فرکانس خاص واکنش می گیرد. بروس تاینیو، که اولین مانیتور فرکانس را ساخت، دریافت که ارتعاش بیشتر با سلامت بهتر مرتبط است. 
ایده حمایت از ارتعاشات بدن هزاران سال در طب شرقی است، اگر چه در جهان غرب جدیدتر است. بعضی افراد این مفهوم پزشکی ارتعاش را به عنوان وو وو یا یک مفهوم مذهبی اشتباه تعریف می کنند. این صرفا زیست شناسی است. بنا بر همین تعریف لباس های طبیعی دارای ارتعاش طبیعی هستند و برای پوست های حساس بسیار مفید است.
لباس راحتی مردانه الیاف طبیعی

تاثیر لباس های طبیعی در راحتی: برای خرید لباس های طبیعی میتوانید به تولیدی و عمده فروشی لباس مردانه در مشهد مراجعه کنید، این تولیدی بزرگترین تولید کننده لباس ست پنبه ای مردانه، لباس تابستانی پنبه ای مردانه، لباس ورزشی پنبه ای مردانه و لباس خواب و راحتی مردانه می باشد.

مطالب مرتبط