پارچه شناسی, مقالات

پارچه ی چرم چای

پارچه چرم چای,پارچه چرم چای چیست,پارچه‌های که با پسماند تهییه می‍شوند,چرم

پارچه ی چرم چای

پارچه چرم چای چیست؟ این روز ها با پیشرفت علم و تکنولوژی، رفته رفته توجه به محیط زیست بیشتر میشود و دوستداران محیط زیست تلاش‌های بسیاری برای دوام و حفظ محیط زیست انجام می‌دهند.

استفاده از تفاله‌ی انواع میوه‌ها ( پرتقال، آناناس و… )، استفاده از شیر و… آغازی برای استفاده از پسماندها در صنعت نساجی است. استفاده از این پارچه‌ها علاوه بر راحتی، ضد آلرژی بودن و مفید بودن کمک بسیاری به محیط زیست می‌کند.

ترقی سیر مد و تولید انواع پارچه‌های مصنوعی مضر که عمر کوتاهی داشته و سریعا وارد چرخه‌ی زباله می‌شود، آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به محیط وارد میکند. اگر پارچه‌های ارگانیک و سازگار با محیط زیست انبوه سازی شود، میتوان تا حدودی حجم انبوه زباله‌های نساجی را کاهش داد.

پارچه‌ای که از چای تولید می‌شود

همانطور که می‌دانید با پیشرفت روز افزون صنعت مد و نساجی آسیب‌های وارده به محیط زیست نیز افزایش می‌یابد اما اگر ما از پارچه‌های مصنوعی استفاده نکینم چرا باید تولید شوند؟ برای کمک به محیط زیست می‌توانیم به سراغ خرید پوشاک الیاف طبیعی برویم و این اولین گام به سوی حفظ محیط زیست باشد.

ما می‌خواهیم بدانیم که پارچه‌ی چای چگونه تولید میشود؟ این یکی از جدیدترین دستاوردهای بشر برای حفظ و دوام محیط زیست است. پارچه‌های طبیعی و پارچه‌هایی مانند پارچه‌ی چای و پارچه‌ی شیر کمک شایانی به محیط زیست میکند.

البته پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر که صدرصد از بازیافت مواد است نیز به محیط زیست کمک میکند ولی برای بسیاری از افراد حساسیت ایجاد میکند.

درباره‌ی خواص چای بیشتر بدانیم

درباره‌ی خواص چای بهتر است این را بدانیم که ” برگ سبز چای سرشار از آنتی‌اکسیدان، کافئین، منیزیم، پتاسیم، سدیم، تئوفیلین، کلروفیل و تانن است.

در طی تحقیقاتی، محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن حداقل یک فنجان چای سیاه در طول روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. چای سیاه از رشد سرطان جلوگیری می‌کند و سلول‌های سرطانی را وادار به خودکشی می‌کند. حتی در مواردی نیز مشاهده شده که مصرف چای عملکرد مغز را تقویت کرده و از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. همچنین خون را تصفیه کرده و فشارخون را کنترل می‌کند.

بعد از خوردن غذا، نوشیدن چای می‌تواند معده را گرم‌ و نرم کرده و باعث شود که هضم غذا راحت‌تر انجام شود.” (ویکی پدیا ) علاوه براین به تازگی از چای برای تولید پارچه ای شبیه به چرم استفاده میکنند.

پارچه ی چای چگونه تولید میشود ، پارچه ی چای

پارچه ی چای چگونه تولید میشود، پارچه ی چرم چای

پارچه‌ی چرم چای چگونه تولید میشود

سوزان لی اولین کسی است که بر روی تهیه‌ی پارچه از چای تحقیق را آغاز کرده است، این پارچه از مخلوط چای سبز ( منظور چای سیاه خشک نشده است )، شکر و مواد مغذی تشکیل میشود، سپس باکتری‌ها در چندین روز به صورت دسته ای به این مخلوط اضافه میشوند و رشته‌های طولانی سلولز را که روی مخلوط شناورند به‌وجود می‌آورند.

الیافی که در بطری‌های چای کشت میشود. اکنون برای ساخت یک نوع جدید از پارچه در صنعت مد استفاده می‌شود. پارچه‌ی چای چرم مانند خواصی همچون چرم دارد اما بسیار سبک وزن است در حال حاضر از چرم چای برای تهیه پوشاکی مانند پیراهن، کت، لباس و حتی کفش استفاده می شود.

دانشمندان کالج امپریال لندن همراه با طراحان مدرن از کالج هنر و طراحی مرکزی سنت مارتین، لندن برای توسعه این پارچه که می‌تواند در صنعت مد استفاده شود، کار می‌کنند.

به گفته آنها چنین پارچه‌های جدید و پایدار به تدریج برای صنایع پوشاک حیاتی می شود، زیرا منابعی مانند پنبه، پشم و چرم با افزایش تقاضا برای تولید پارچه به شدت تحت فشار قرار خواهند گرفت.

پارچه ی چای مانند پاپیروس ظاهری شفاف دارند، ولی میتوان آنها را پردازش کرد و ب آن ظاهری متفاوت داد.

تولید لباس از چای

پارچه چرم چای

سخن پایانی

الیاف سلولز در ساخت کیف، کت و کفش درست مانند چرم واقعی است. باید بدانید کار با الیاف جدید بدون چالش نیست، زیرا الیاف مصنوعی خیلی سریع تولید میشوند و به علت استفاده از ترکیبات شیمایی متفاوت به آنها دوام خوبی میدهند.

 پارچه‌های جدید سلولزی برای رشد و رسیدن به مرحله‌ی پایداری زمان می‌برد و همچنین ممکن است دوام کمتری داشته باشد، بنابراین ممکن است بسیاری از افراد ترجیح بدهند تا از مواد مصنوعی استفاده کنند.

اما آینده زمین و محیط زیست یک نگرانی جهانی برای نسل آینده است و باید بگوییم مزیت واقعی توسعه این پارچه این است که ۱۰۰٪ زیست تخریب پذیر است.

معرفی منبع :

این مطلب توسط تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه، تولید کننده‌ی لباس ست مردانه، لباس راحتی مردانه، لباس ورزشی مردانه و… گرداوری شده است.

مطالب مرتبط :

آیا میدانید از شیر چگونه پارچه میسازند

پارچه الکتریکی جدید با استفاده از خورشید و باد

لباس های مقاوم در برابر شعله آتش

معرفی پارچه PVA حاوی نانوالیاف نیتریدبور

پارچه خنک کننده Coolest Comfort

دیگر مطالب مرتبط درباره ی لباس با فناوری های جدید را در این صفحه ببینید .

مطالب مرتبط