پارچه شناسی, مقالات

پارچه ی میکروفیبر

لباس ورزشی مدرن | لباس ورزشی جدید |جدیدترین مدل های لباس ورزشی | لباس ورزشی میکروفیبر

پارچه ی میکروفیبر

پارچه ی میکروفیبر را در همه جا دیده ایم؛ مبلمان، لباس ورزشی  مردانه و زنانه، حوله ، سویشرت شلوار مردانه و زنانه و … . اما میکرو فیبر دقیقا چیست؟ و چه چیزی باعث می شود آنقدر همه کاره باشد؟

پارچه شناسی “میکرو فیبر” یک فیبر مصنوعی است، که بسیار نازک و حتی باریکر از یک رشته ابریشم است (که حدود یک پنجم قطر موی انسان می باشد).

Microfiber می تواند در خواص وابسته به الیاف که از آن ایجاد شده است متفاوت باشد. این امر به یک پارچه فوق العاده سازگار با مزایای زیادی نسبت به مواد طبیعی بافته شده منجر می شود.

پارچه ی میکروفیبر | میکروفیبر | پارچه ی لباس ورزشی

پارچه ی میکروفیبر

میکروفیبر از چه ساخته شده است؟

شایع ترین نوع مواد مصنوعی که میکرو فیبر از آن ساخته شده پلی استر است، اما نایلون و دیگر انواع پلی آمید نیز می توانند بسته به نوع استفاده از پارچه ها مورد استفاده قرار گیرند.

هرچند بنظر نمیرسد که این پارچه دوستدار محیط زیست باشد ، اما قابل توجه است که در طول فرآیند تولید میکرو فیبر پلی استر، کاملا بدون سموم است و روش های رنگرزی نیاز به هیچ آبی ندارد که باعث کاهش هزینه آب میگردد.

کاربرد میکروفیبر  + کابرد در تولید لباس ورزشی

Microfiber داراي مجموعه اي از ويژگيهاي مطلوبي است که براي طيفي باور نکردني از محصولات سودمند است.

پارچه ی لباس ورزشی میکروفیبر جاذب

میکرو فیبر جاذب : یکی از رایج ترین موارد استفاده از میکرو فیبر در تمیز کردن محصولات است. در این مورد از میکرو فیبر جاذب استفاده میشود ، این میکرو فیبر قادر به نگه داشتن آب تا هفت برابر وزن خود است ، این میکرو فیبر می تواند باکتری را از سطوح کثیف انتخاب کند. در طول فرآیند تولید، فیبرها تقسیم می شوند که باعث می شود تا آنها در جذب آب و جذب خاک بسیار مؤثر باشند.

علاوه بر این، میکرو فیبر همچنین می تواند، بسیاری از باکتری ها و ویروس ها را جذب کند.

بنابراین کیفیت پارچه ی مصنوعی میکروفیبری به این معنی است که آنها می توانند به طور موثر باکتری های ماندگار را از بین ببرند. این باعث می شود خطر ابتلا به میکروب ها و بیماری ها در آشپزخانه، بیمارستان و هر جایی که استفاده می شود را کاهش دهد.

کاربرد میکرو فیبر در لباس ورزشی مردانه و زنانه: کیفیت جذب میکروفیبر در ساخت لباس ورزشی میتواند مهم باشد. ماهیت پارچه این بدان معنی است که رطوبت را از بدن ورزشکاران دور می کند، و خنک و خشک می شود. به این معنی که بسیار الاستیک است، لباس نیز می تواند راحت و با دوام باشد.

میکروفیبر غیر جاذب

میکرو فیبر غیر جاذب : هنگامی که پارچه ی میکروفیبر برای لباس و مبلمان معمولی استفاده می شود، فیبرها تقسیم نمی شوند، زیرا نیازی به جاذب نیست – و نرم و راحت است.

آنها می توانند برای ساخت پارچه های محکم، اما نرم مانند کت یا دامن استفاده شوند، و همچنین به عنوان یک چرم مصنوعی ساخته شده است که ارزان تر از چرم جیر واقعی است. توانایی شبیه سازی چرم آن را انتخاب محبوب برای لوازم جانبی مد و اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان می کند.

تاریخچه ی میکروفیبر

 هیچ کس 100٪ مطمئن نیست که میکروفیبر برای اولین بار کجا توسعه یافته است. اما یکی از جالب ترین داستان های منشا این است که ژاپنی ها آن را برای ساخت لباس های سبک برای زنان در دهه 1970 طراحی کرده اند. اگر چه این یک افتضاح بود، چون لباس شنا جذب آب شد و بسیار سنگین شد،

اروپایی ها 10 سال بعد دوباره میکرو فیبر را توسعه دادند و به عنوان یک پارچه بسیار جذب کننده برای تمیز کردن آنها به بازار عرضه کردند.

چرا میکروفیبر برای تولید لباس ورزشی مردانه و زنانه یکه تاز است

مثل همه محصولات، میکرو فیبر دارای مزایا و معایب است. انعطاف پذیری میکرو فیبر آن را محصول بسیار متنوع و در نتیجه بسیار سودآور می سازد که می تواند با نیازهای شما سازگار باشد.

مزایای میکرو فیبر  برای تولید پوشاک ورزشی

  • غیر ساینده     
  • بهداشتی     
  • ماندگار     
  • نرم    
  • ضد باکتری
  • سبک وزن     
  • دافع آب     
  • در برخی موارد جاذب آب    
  • اگر مراقبت از آن صحیح باشد عمر درازی دارد.

معایب پارچه ی میکروفیبر برای تولید پوشاک ورزشی

هزینه ی بالا

تولید پوشاک اندیشه – تولیدی لباس ورزشی

پوشاک ورزشی این روزها جایگاه بسیار ویژه ای دارد، از آنجا که توجه به اندام و بدن برای بانوان و آقایان بسیار اهمیت پیدا کرده است، لباس های ورزشی هم به همین دلیل محبوب تر شده اند، حال هرچه لباس ورزشی با دوام تر و راحت تر باشد پسندیده تر است.

تولید پوشاک اندیشه، انواع پوشاک راحتی و اسپرت باکیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب با مرغوب ترین کیفیت ها را تولید و به بازار عرضه مینماید.

برای مشاهده و خرید پوشاک ورزشی برند اندیشه کلیک کنید.

محصولات مردانه

محصولات زنانه

 

مطالب مرتبط