پارچه شناسی, مقالات

پارچه ی جودون

پارچه ی جودون

اگر برای خرید یک تیشرت یا شلوارک به بازار رفته اید و تیشرتی که به شما پیشنهاد داده شده است از پارچه تریکو جودون ساخته شده مسلما به این فکر افتاده اید که پارچه ی جودون دیگر چه پارچه ایست؟ در این مقاله درباره ی پارچه جودون مطالب مفیدی را منتشر خواهیم کرد.

"پارچه جودون| خرید لباس جودون

رنگ بندی پارچه های جودون بافت درشت

الیاف جودون بعلت درشت بودن بافت آن معمولا به تنهایی در تولید پارچه تریکو مورد استفاده قرار نمی گیرد، جودون با الیافی همچون پنبه ، لاکرا ، پلی استر ترکیب میشود.  در این میان جودون پلی استر نسبت به جودون پنبه و جودون لاکرا کمتر تولید میشود.

هرکدام از این منسوجات خواص خاص خود را دارند ، پارچه ی جودون برای لباس های تابستانی استفاده میشود .

ویژگی های پارچه جودون

جودون پس از تولید به صورت خام برای رنگرزی و تکمیل به کارخانجات فرستاده می شود،  رنگرزی و تکمیل پارچه جنس جودون بسیار مهم است.

تفاوت برندهای معروف خارجی و برندهای ایرانی در استفاده از نخ در بافت و نیز تکمیل و رنگ پارچه است. تکنولوژی یکسان است. اگر از نخ مرغوب همچون پنبه کامفور و کامپکت استفاده شود پارچه جنس جودون بهتری به دست می آید.

قیمت جنس جودون نیز بنا به استفاده از نوع نخ متغیر است. هر چقدر نخ مصنوعی استفاده شود قیمت نیز متغیر می شود. جنس جودون تولید شده در ایران قابلیت صادرات دارد. با توجه به استفاده گسترده پارچه جودون در تولید تیشرت مردانه بازار بسیار مناسبی برای پارچه جودون در کشورهای اصلی تولید کننده پوشاک فراهم است.

انواع پارچه ی جودون

  • الیاف جودون لاکرا
  • پارچه جودون پنبه
  • جودون پلی استر
  • کرپ جودون
  • فلامنت جودون
  • ریون جودون
  • جودون لیزری را در این مطلب معرفی میکنیم .

1- پارچه جودون-پلی استر

الیاف جودون پلی استر نرم و لطیف است و به مقدار کمتری در بازار یافت میشود، نخ بافت در این محصول و طرح بافت به گونه ای انتخاب شده است که تبادل هوا بین بدن و محیط راحت تر شود.

ظاهر فانتزی و جوان پسند این گونه از پارچه تریکو سبب شهرت این پارچه است. این پارچه برای انواع چاپ ها و گلدوزی ها مناسب است و حتی مناسب برای چاپ سابلیمیشن هم هست،

الیاف جودون زیر دست سبک و  عرض زیادی دارد. به راحتی می توان قطعات زیادی از الگو را روی آن چیدمان کنید، این پارچه ظاهری فانتزی و جوان پسند دارد و برای تی شرت پیشنهاد خوبی است .

5- ریون جودون

الیاف ریون جودون دارای قدرت کشسانی است و از جنس پلی استر تولید شده است. این پارچه از نخ کره ای درجه یک تولید شده و بافت ایران است و در رنگ بندی های متنوع ارائه می شود.

 

6-جودون فلامنت

جودون فلامنت یکی دیگر از الیاف با پایه ی جودون است، وجود الیاف فلامنت باعث قوام پارچه های جودون فلامنت میشود.

7- کرپ جودون

کرپ جودون، ترکیب الیاف کرپ + جودون است که عمر طولانی دارد، این پارجه بسیار کش می آورد و زانو نمی اندازد.  لباسی که از این پارچه تولید میشود دارای تنفس است. بسیار شیک و خوش ایست و برای لباس راحتی منزل، لباس ورزشی، لباس تابستانی و .. مناسب است .

نکات شستشوی پارچه

یکی از نکاتی که در هنگام شستشوی جودون باید به آن دقت شود استفاده از شوینده های آنزیم دار و آبگرم می باشد که باعث می گردد پارچه آسیب پذیر شود .

پیشنهاد می گردد از پودر دستی جهت شست و شو استفاده شود. هنگام شستن، لباس مورد نظر را  پشت و رو کرده آبکشی نمائید؛ در آب با دمای پایین تر از 30 درجه بصورت پشت رو شسته شود.

احتیاط: هنگام اتو کشی این الیاف منحصر بفرد بهتر قسمت چاپ تیشرت مستقیم اتو نشود، تا آسیبی به پارچه وارد نشود.

قیمت پارچه جودون

قیمت این پارچه نسبت به نخ استفاده شده در بافت آن، قیمت های متنوعی در بازار پارچه دارد. در خرید جودون باید به نوع واندازه نخ به کار رفته در بافت و تولید آن توجه کنید. هر چه قدر که درصد استفاده شده از پنبه در پارچه بیشتر باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. همچنین اگر از نخ خیلی مرغوب مثل پنبه کامفور و کامپکت استفاده شود در نتیجه پارچه جنس جودون خیلی بهتری تولید میشود که به نسبت قیمت بالاتری دارد. . این پارچه را میتوانید از فروشگاه پارچه هم به صورت حضوری و هم خرید آنلاین پارچه انجام دهید.

خرید تیشرت جودون

برای خرید انواع مدل های تیشرت مردانه با الیاف باکیفیت به تولیدی و عمده فروشی پوشاک مردانه برند اندیشه مراجعه کنید؛ تیشرت های مردانه و تیشرت های زنانه در رنگبندی بسیار متنوع ومدل های جذاب و جدید تولید میشوند.

برای خرید آنلاین تیشرت مردانه جودون هم اکنون اقدام کنید.

تیشرت جودون مردانه – مدل راسا

سخن آخر

تولید پوشاک اندیشه تولید کننده پوشاک راحتی و اسپرت زنانه و مردانه در مشهد می باشد که تمرکز اصلی خود را روی تولید لباس های باکیفیت بالا، قیمت مناسب و استفاده از الیاف طبیعی قرار داده است.

برخی از تولیدات پوشاک اندیشه به همراه تیشرت جودون مردانه را معرفی میکنیم.

در تولید پوشاک یادآوری شده از الیاف باکیفیت پنبه، پنبه پلی استر، پنبه جودون، پنبه لاکرا، پنبه ویسکوز و …  استفاده شده است،

تیشرت و شلوارک جودون پنبه را نیز می توانید در تولیدات این تولیدی پوشاک مشاهده کنید. برای تولید لباس با جنس جودون باید در آن درصد خوبی از الیاف طبیعی پنبه وجود دارد. الیاف طبیعی آسیبی به بدن و محیط زیست نخواهد زد و مقاومت خوبی دارند.

مطالب مرتبط