پوشاک, مقالات

پارچه های جدید برای لباس زمستانی

پارچه های جدید برای لباس زمستانی

پارچه های جدید برای لباس زمستانی

طیف وسیعی از پارچه های زمستانی و رنگ ها برای هر بخش از کمد زمستانی لازم است، این پارچه ها معمولا سنگین وزن هستند و عایق حرارتی بالایی دارند. پارچه های جدید برای لباس زمستانی

از آنجا که شما باید لباس های بیشتری را در زمستان بپوشید، پارچه هایی که می پوشید، باید گرم و راحت باشد. هر دو الیاف طبیعی و مصنوعی برای ایجاد طیف گسترده ای از پوشاک زمستانی استفاده می شود.

پارچه های طبیعی زمستانی: پارچه های طبیعی و رایج شامل پشم، پارچه کتانی، ابریشم، چرم، کنف و پنبه.

پارچه های مصنوعی زمستانی: پارچه مصنوعی شامل پشم مصنوعی، اسپندکس، پلی استر، نایلون و اکریلیک می باشد.

میکرو فیبرهای ساخته شده با ساختار سبک وزن بسیار سبک تر هستند، اما در ترکیب با پشم می تواند به همان اندازه گرم باشد.

فناوری های ساخت پارچه های زمستانی روز به روز توسعه می یابد، ما در این پست پارچه هایی را که برای محافظت هرچه بهتر از هوای سرد تولید شده اند معرفی میکنیم، اما اجازه بدهید قبل از معرفی پارچه های مصنوعی برای لباس زمستانی  کمی در مورد اهمیت لایه بندی لباس در هوای سرد صحبت کنیم.

لایه بندی لباس در فصل زمستان با لباس های الیاف مصنوعی

1- لایه ی پایه

کاربرد اصلی لایه داخلی باید این باشد که رطوبت را از بدن دور کند. بنابراین پارچه هایی را انتخاب کنید که رطوبت را بسرعت از بین میبرند، برای لایه ی داخلی از پارچه های مصنوعی مانندCapilene ، Thermax یا Prolite میتوانید صحبت کنید.

در حالت ایده آل لایه پایه باید به پوست شما احساس راحتی بدهد  و قابل تنفس باشد.

2- لایه ی میانی

لایه میانی باید شما را عایق بندی کرده و همچنان رطوبت دریافتی از لایه ی پایه را به لایه ی بیرونی دهد، برای لایه ی میانی از پارچه هایی مانند “Fleece” یا پارچه هایی مانندPolartec ، Primaloft ، Thermolite و Thinsulate میتوانید استفاده کنید.

3- لایه ی خارجی

هدف لایه بیرونی محافظت از شما در برابر باد، باران و برف است. پارچه های موجود در لایه بیرونی باید عایق و تهویه را فراهم کنند.

بهترین پارچه های زمستانی مصنوعی

1- پارچه ی اکریلیک

پارچه اکریلیک یک پارچه مصنوعی ساخته شده توسط انسان است که در اصل بعنوان جایگزین پشم ساخته شده است، اکریلیک به طور کلی دارای خواصی مشابه پشم است، با این حال بسیاری از پیشرفت های جدید در تولید پارچه های اکریلیک منجر به پارچه هایی شده است که بسیار ظریف، صاف و حتی نرم تر از بهترین پشم ها هستند.

اکریلیک آبگریز است ( آب را جذب نمی کند) ، سبک، نرم، گرم، مراقبت از آن آسان و بادوام است.

ژاکت اکریلیک مردانه

پارچه ی اکریلیک – پارچه های جدید برای لباس زمستانی

2- پارچه ی کاپلین Capilene

شرکت هایی مانند پاتاگونیا در محصولات عایق بندی شده خود از Capilene استفاده می کنند. آنها ادعا می کنند که این پارچه نسبت به پلی پروپیلن و سایر پلی استرها برتری دارد زیرا هم رطوبت را از بین می برد و هم عایق بندی می کند.

الیاف آبگریزی مانند پلی پروپیلن به راحتی رطوبت را جذب می کنند، درحالی که برای از بین بردن رطوبت دریافتی خیلی عالی نیستند. Capilene ، رطوبت را به سرعت پراکنده می کند.

این محصول هم قابل شستشو با ماشین است و هم قابل خشک شدن است. و دارای یک خاصیت ضد میکروبی برای کاهش باکتری های بو است.

3- پارچه ی CoolMax

در ابتدا CoolMax برای لباس زیر، لباس پلیس و ارتش طراحی شده بود. این لباس یک لایه هوا را بین پوست و لباس بیرونی شما نگه می دارد. این امر امکان تبخیر طبیعی را فراهم می آورد.

در واقع هم در هوای سرد و هم در هوای گرم بخوبی عمل می کند. CoolMax “RVU” یک لباس زیر با تهویه مناسب است که جریان هوا را بهبود می بخشد و شما را خنک نگه می دارد.

پارچه های جدید برای لباس زمستانی - پارچه ی زمستانی مصنوعی CoolMax,‪Fiber CoolMax‬‏ -پارچه ی

4- پارچه ی مصنوعی کوردورا Cordura

کوردورا یک پارچه با بافت در هم پیچیده است، این پارچه مقاومت بیشتری در برابر سایش نسبت به پنبه یا سایر الیاف ساخته شده توسط انسان دارد.

پارچه ی ‪Cordura‬‏ - پارچه های جدید برای لباس زمستانی

پارچه ی زمستانی کوردورا – پارچه های جدید برای لباس زمستانی

5- پارچه ی گورتکس Gore-Tex

این یکی از اولین و احتمالاً مشهورترین – پارچه های ورزشی برای تولید انواع لباس ورزشی مردانه، لباس ورزشی زنانه، سویشرت شلوار مردانه، کاپشن شلوار مردانه و دیگر لباس های ورزشی با کیفیت بالا در زمستان است.

6- پارچه ی مدال Modal

مودال، الیاف سلولزی مبتنی بر خمیر چوبپ از تراشه های چوبی خالص از درختان راش ساخته شده است – مخصوصاً درخت اشنایدر زلکووا اروپایی.

مودال از خانواده الیاف rayon viscose ریون – ویسکوز است. با این حال ریون ویسکوز از تعدادی درخت مختلف ساخته می شود، در حالی که مودال فقط از چوب راش استفاده می کند. این پارچه کمی از  ریون – ویسکوز بهتر است و در هنگام خیس شدن از مقاومت بیشتری برخوردار است.

آیا پارچه مودال در زمستان گرم است؟ مودال یک ویژگی تنظیم کننده حرارتی مشابه با TENCEL( تنسل ) دارد که گرما و عایق در زمستان را فراهم می کند و به شما کمک می کند در هوای گرم احساس خنک تری داشته باشید.

بهترین جنس لباس زمستانی

دیگر پارچه های زمستانی

برای تولید کاپشن شلوار مردانه، سویشرت شلوار مردانه، پالتو، سویشرت مردانه، کاپشن مردانه و… معروف ترین پارچه های زمستانی مورد استفاده برای لباس های زمستانی عبارتند از:
  1. پشم
  2. گاباردین
  3. ترکیبات پشم     
  4. مخملی   
  5. پشم گوسفند وجانوران دیگر   
  6. اکریلیک   
  7. خز مصنوعی    
  8. خز    
  9. ترکیب ابریشم 
  10. چرم     
  11. جین     
  12. پوست گوسفند     

الیاف طبیعی اولیه مانند پشم، پنبه، ابریشم، کتان و کنف می توانند توسط خودشان یا با الیاف طبیعی یا مصنوعی برای تولید لباس زمستانی ترمیم میشود.

رنگ لباس زمستاتی

من فکر می کنم به منظور کاهش اثر خاکستری و تاریک روزهای زمستان در واقع رنگ های روشن تر بهتر است!این یک اشتباه نیست، زیرا استفاده محض از رنگ تیره و خاکستری ممکن است خاکستری و غم انگیز باشد، بنابراین، روشن بپوشید! استفاده از رنگ های روشن نیز برای ایمنی شما بهتر است. اگر شما بیرون بروید و در مورد پیاده روی رانندگان شما را به وضوح می بینند.

معرفی منبع :

عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه، برند برتر تولید انواع لباس راحتی مردانه و زنانه و اسپرت، لباس های مناسب فصل و لباس ورزشی مردانه و زنانه، با چندین سال فعالیت موفق در زمینه ی تولید انواع سویشرت شلوار مردانه و زنانه، مانتو زمستانی، کاپشن شلوار مردانه و زنانه و… به اشتراک گذاشته است، امیدواریم مفید واقع شده باشد.

مطالب مرتبط