پارچه شناسی

پارچه شناسی : کتان چقدر پایدار است؟

پارچه شناسی : کتان چقدر پایدار است؟

پارچه شناسی : کتان چقدر پایدار است؟

پارچه شناسی : کتان چقدر پایدار است؟ کتانی این پارچه لوکس است که هر تابستان میتوانید آنرا بپوشید . اما سؤال بزرگ باقی مانده است: کتان تا چه اندازه پایدار است؟  ما چند خبر جالب برای داریم.

پارچه شناسی : کتان چقدر پایدار است؟

1- جوانب مثبت پارچه ی کتان

پارچه کتانی یکی از پارچه های تخریب پذیر و شیک در تاریخ مد است. کتان یک پارچه بسیار قوی است ، و بطور طبیعی مقاوم در برابر بید است و از الیاف گیاه کتان ساخته می شود ، بنابراین در صورتی که در فرایند تولید ، رنگرزی نشود کاملاً تخریب پذیر است. رنگهای طبیعی پارچه ی کتان شامل عاجی ، زرد آهویی ، قهوه ای مایل به زرد و خاکستری است.
پارچه کتانی می تواند در برابر درجه حرارت های بالا مقاومت کند – و باعث می شود لباس های کتانی برای روز های گرم تابستانی گزینه ی خوبی باشند ، پارچه ی کتان بدون نگه داشتن باکتری ها رطوبت را جذب می کند. در حقیقت ، در حالتی که مرطوب است ، قوی تر و نرم تر و پایدار تر می شود و هر چه بیشتر شسته می شود. بهتر و بهتر میشود !

2- عمر مفید پارچه ی کتان بیشتر از آن چیزی است که شما فکر کنید

بر خلاف پنبه ، کتانی که به خوبی از آن مراقبت شده است می تواند تا سه دهه عمر مفید داشته باشد . این یکی از قدیمی ترین الیاف شناخته شده است و مصریان از آن به عنوان پول استفاده می کردند و حتی یک بخش جدایی ناپذیر از روند مومیایی کردن بود. در یک دوره نیز از آن به شکلی از زره های نبرد به نام لینوتوراکس استفاده می شد!

3- کاربرد های کتانی

پارچه کتانی به روش های مختلفی استفاده می شود و محکم بودن آن را برای اثاثه یا لوازم داخلی و مبلمان صنعتی ایده آل می کند. پرده ها ، سفره ها ، روتختی ها و حوله ها همه وسایل کتانی متداول است که در خانه یافت می شود. از کتان همچنین به عنوان بوم برای نقاشی های روغنی استفاده شده است! در مقابل ، میتوان از آن پارچه های نرم و لطیف نیز ساخت که برای لباس تابستانی مردانه و زنانه ایده آل است .

4- پارچه های کتان دوستدار محیط زیست هستند

گیاهی که از آن کتانی ساخته شده است ، بسیار پرکاربرد و  متنوع است. از هر قسمت از گیاهان کتان به طور سنتی برای ایجاد یک محصول ارزشمند استفاده شده است – هیچ قسمتی از این گیاه هدر نمی رود . فرآورده جانبی رایج روغن بذر کتان است که برای حفظ چوب بویژه در لاک ها فوق العاده است. بذر کتان مقاوم بوده و می تواند در خاک ضعیف رشد کند و از این مقدار آب کمتری نسبت به پنبه استفاده می کند.
با تمام ویژگی های عالی و خوب گیاه کتان ، تقریباً 1٪ از مصرف الیاف پوشاك جهان را تشکیل داده است. اما چرا اینطور است ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت : به دلیل زمان بر بودن و  زحمت زیاد برای تولید نخ کتان و فرآیندهای دستی که باید انجام شود ، کتانی به کالایی با قیمت بالاتر تبدیل شده و بعنوان پارچه ای لوکس به حساب می آید.

5- ویژگی های منفی لباس های کتانی

پارچه کتانی می تواند خیلی سریع چروک میشوند ، بنابراین اطو زدن آن و دانستن نکات اطو زدن لباس های کتانی مهم است ؛ البته برای یک زندیگ طبیعی شما میتوانید این لباس ها را علی رغم داشتن چروک با اعتماد بنفس بپوشید .

6- دیگر نکات مربوط به پارچه های کتانی

  1. استفاده از رنگ های طبیعی در فرایند رنگرزی یک لباس پایدار و زیست تخریب پذیر را ارائه خواهد داد .
  2. پارچه های کتانی پایداری خوبی دارند که ارزش سرمایه گذاری دارند .
  3. برای تولید لباس تابستانی از آن زیاد استفاده میشود .

خرید شلوارک کتان مردانه

برای هرگونه اطلاعاتی درباره ی پارچه شناسی کلیک کنید « تولیدی پوشاک اندیشه بزرگترین منبع دیجیتال پارچه شناسی »

 

مطالب مرتبط