پوشاک, مقالات

ویژگی های لباس زیر

ویژگی های لباس زیر

اهمیت فراوان لباس زیر به‌ دلیل نزدیک بودن زیاد به پوست بدن است. بنابراین در خرید و انتخاب آن باید دقت نمایید. در این نوشته ما ویژگی هایی که یک لباس زیر معمولی را تبدیل به یک لباس زیر مناسب برای خرید می کند را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید. 

لباس زیر مردانه,شورت اسلیپ مردانه, شورت مردانه

اولین نکته در انتخاب لباس‌های زیر، سایز لباس است. سایز لباس زیر باید طوری باشد که نه آنقدر تنگ باشد که شما را اذیت کند و در طولانی مدت باعث خارش و ایجاد فشار شود و نه باید به اندازه‌ای آزاد باشد که دیگر ویژگی‌های مهم یک لباس زیر مناسب را نداشته باشد.

جنس پارچه لباس‌‌های زیری که می خواهید به طور مرتب استفاده کنید بسیار مهم است و شما باید در انتخاب آن بسته به شرایطی که در آن هستید، دقت کنید.

برخی لباس‌ها برای استفاده روزانه بهتر هستند و شما را اذیت نمی‌کنند. اما برخی دیگر از این لباس‌ها برای ورزش و یا دویدن مناسب‌تر هستند، زیرا باعث دفع عرق به بیرون می‌شوند و همواره خشک هستند و نگرانی‌های مختلف، از جمله ایجاد قارچ را ایجاد نمی‌کنند.

مراقبت و نگهداری لباس‌ زیر

لباس زیر از مهم‌ترین اجزای لباس است و بسیار باید به آن توجه شود. همان اندازه که به لباس روی خود اهمیت می‌دهید، باید به این قسمت از پوشش خود نیز توجه کنید. این مدل لباس‌ها باید هر روز شسته و عوض شود.

خرید مداوم لباس زیرهای جدید، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. لباس با چند بار استفاده آلوده می‌شود و ممکن است خود باعث ایجاد انواع مریضی‌ها و عفونت‌ها شود، پس باید به‌صورت مداوم تعویض و خریداری شود. همچنین بهتر است لباس زیر را با دست بشویید و حتما برای خشک شدن در معرض آفتاب قرار دهید.

بهترین جنس برای پارچه لباس زیر

لباس‌ خوب لباسی است که از جنس مواد طبیعی تهیه شده باشد و از مواد پلاستیکی که باعث ایجاد مشکلات فراوان می‌شوند، تهیه نشده‌ باشد.

 لباس‌های زیر با جنس دانتل، نخی و پنبه از بهترین نوع این جنس پارچه‌ها هستند.

لباس‌ زیرهای نخی، دارای ویژگی‌هایی هستند که اگر فقط چند بار از آن‌ها استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده از جنس‌های دیگر نخواهید داشت. نخ یا پنبه، نوعی پارچه محکم و یکدست با نرمی و لطافت بالا است و دارای قدرت جذب بسیار است. وزن کم این پارچه‌ها و ایجاد قابلیت تنفس، باعث شده است که پزشکان استفاده از لباس زیر نخی را برای مقابله با عفونت پیشنهاد دهند.

لباس زیر نخی مانع حساسیت و تحریک پوست می‌شود، فقط در زمانی که ورزش می‌کنید بهتر است از انواع دیگر لباس زیر استفاده کنید زیرا این پارچه خیس و سنگین می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد خارش و یا قارچ شود. لباس زیر نخی بسیار نرم و سبک است و با پوست بدن به‌راحتی حرکت می‌کند و همچنین وجود پنبه در لباس زیر بسیار بهداشتی است. 

بنابراین لباس زیر، قسمت مهمی از لباس‌های روزمره است و می‌تواند در صورت مناسب نبودن بسیار خطرناک باشد. پس در انتخاب این لباس‌ها باید دقت کرد!

ویژگی های لباس زیر مناسب

لباس زیر یکی از پر مصرف ترین پوشاک در بین مصرف کننده ها می باشد و مشتریان گوناگونی را در رده های سنی مختلفی دارد.

تقریبا همه افراد از لباس زیر استفاده می کنند، خریداران لباس زیر همیشه مواردی را مورد بررسی قرار می دهند و با استاندارد های مد نظر خود ارزیابی می کنند تا انتخابی صحیح و کاربردی برای مورد مصرف خود داشته باشند.

شورت پادار مردانه,لباس زیر مردانه

انواع لباس زیر

  1. شورت
  2. رکابی
  3. سوتین
  4. مایو
  5. بیکینی
  6. گن

هر کدام از این موارد ذکر شده مدل های گوناگونی دارد برای مصارف گوناگون، مثل راحتی، ورزشی، شنا، طبی و… استفاده می شود.

پس با در نظر گرفتن رده های سنی و مصارف گوناگون به تنوع و گستردگی لباس زیر ها پی می بریم و سوالی که در ذهن ما شکل می گیرد این است که:

پارچه های مناسب لباس زیر چه خصوصاتی باید داشته باشد؟

گرماژ (ضخامت پارچه ) برای لباس زیر:

در تولید لباس زیر باید از پارچه ای استفاده شود که از ضخامت کمتری نسبت به پارچه سایر پوشاک داشته باشد و به نوعی میتوان گفت که پارچه لباس زیر نازک ترین پارچه مورد استفاده در تولید پوشاک می باشد.

اکثر پارچه های لباس زیر از نوع تریکو (گردباف) می باشد و از آنجایی که پارچه های تریکو را بصورت کیلویی می فروشند، شما باید بدانید که هر یک کیلو پارچه باید چند متر باشد تا مناسب استفاده برای لباس زیر باشد.

هر یک کیلو پارچه لباس زیر با عرض ۱۵۰ باید بین ۳.۵ تا ۴.۵ متر باشد. اگر کمتر از آن باشد ضخیم است و از راحتی لباس می کاهد و بیشتر از آن باشد نازک است و از کیفیت پایینی برخوردار می باشد.

لطافت لباس زیر:

بخاطر تماس مستقیم با پوست، زیر دست پارچه لباس زیر باید نرم و لطیف باشد تا مصرف کننده احساس راحتی کند و باعث ایجاد حساسیت نشود.

قدرت تنفس لباس زیر:

یکی از ویژگی های لباس زیر خوب این است که جلوی تنفس و گردش هوای پوست را نگیرد. از این رو استفاده از پارچه هایی که هوا از آنها به آسانی عبور می کند توصیه می شود.

قدرت جذب لباس زیر:

جذب تعریق بدن و جلوگیری از نفوذ آن به لباس رویی به عهده لباس زیر است و پارچه لباس زیر باید این خاصیت را داشته باشد که از قدرت جذب بالایی برخوردار باشد.

میزان دوام لباس زیر:

در بحث گرماژ گفتیم که پارچه لباس زیر باید نازک تر از سایر لباس ها باشد. اما در کنار نازک بودن دوام هر لباسی برای مصرف کننده اهمیت دارد و این مورد را نباید نادیده بگیرید که لباس زیر بسیار بیشتر از لباس رو شسته می شود پس دوام آن یک مسئله اساسی است.

لباس زیرهای تولید پوشاک اندیشه

مجموعه ی تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه، بزرگترین تولیدی لباس ست مردانه و زنانه، لباس راحتی مردانه، لباس راحتی زنانه، لباس ورزشی زنانه، لباس ورزشی مردانه، لباس خواب مردانه، همچنین انواع لباس های پنبه ای شامل: تیشرت شلوار مردانه، بلوز شلوار مردانه، تاپ شلوارک مردانه پنبه، بلوز شلوار زنانه، پوشاک نوجوان پنبه ای و شلوارک کتان مردانه و…  از تولیدات این برند می باشد. بخشی از تولیدت این شرکت معطوف به لباس زیر می باشد که در لینک زیر می توانید انواع آن ها را ببینید.

لباس زیر

مطالب مرتبط