پوشاک, مقالات

ویژگی فروشندگان موفق پوشاک

ویژگی فروشندگان موفق پوشاک

ویژگی فروشندگان موفق پوشاک

ویژگی فروشندگان موفق پوشاک چیست؟ فروشندگی جدا از اینکه یک شغل باشد، یک هنر است. هنر، جذب مشتری و آداب برخورد با مشتری و غیره را نیز باید در کنار این مورد خاص قرار بدهیم. ما برای این عنوان که چگونه یک فروشنده پوشاک موفق باشم 3 راه پیشنهاد میکنیم.

چگونه یک فروشنده پوشاک موفق باشم،ویژگی فروشندگان موفق پوشاک

1-انتشار یک عکس واقعی از لباس

وقتی محصولات جدید میرسد، چند عکس در زوایای مختلف در نور طبیعی ، با یک پس زمینه سفید و ساده از آن بگیرید و سپس آنرا در شبکه های مجازی ویژه مشتریان خود قرار دهید. میتوانید از این عکس در فروشگاه برای جلب نظر مشتری نیز استفاده کنید.
برخی از عمده فروشی های پوشاک، مانند تولیدی پوشاک مردانه اندیشه کالا های تولیدی خود را همراه با عکس منحصر به هر رنگ لباس منتشر میکند.
سعی کنید که عکاسی را از زوایای مختلف انجام دهید تا مدل، دوخت و بافت پارچه معلوم باشد، و اگر دارای عیب و ایرادی است مشخص شود تا اعتبار شما زیر سوال نرود.
میتوانید از برنامه های اسلایدر و کلاژ استفاده کنید تا بتوانید، عکس های بیشتری را به نمایش بگذارید.

2-قیمت منصفانه داشته باشید

یک قیمت منصفانه داشته باشید. داشتن قیمت منصفانه سبب میشود که مشتریان خود به خود به سمت شما جذب شوند. معمولا قیمت ها متناسب با کیفیت یک لباس بیان میشود.

3-برند خود را معرفی کنید

این روز ها در تمان فروشگاه ها لباس های رنگارنگ در طرح های متنوع به چشم میخورد اما، کدام لباس را انتخاب کنیم. انتخاب یک لباس با کیفیت بالا و با قیمت مناسب نیازمند دانستن برند های مختلف است. باید برند ها را بشناسید تا هنگامی که یک مشتری به فروشگاه شما پا میگذارد بتوانید به خوبی از محصولات موجود در فروشگاه خود دفاع کنید و به خریداران ویژگی های مثبت و منفی لباس های هر برند را بگویید.
در واقع شما یک معرف هستید، پس هر محصول را همانطور که هست معرفی کنید تا اعتماد مشتریان را جلب نمایید.

نکته: فروشنده مانند یک هدایت کننده هست پس باید نکاتی همچون، سایز بندی مخصوص هر برند، سایز بندی جهانی، طریقه ی پرو صحیح لباس  و… را متنذکر شوید.

5 قانون فروشندگی برای فروشندگان موفق پوشاک

برخی قوانین شخصی شما ممکن است سبب شود تا با ریزش مشتری و کاهش اعتماد بنفس مواجه شوید، در ادامه این مطلب 5 قانونی که فروشندگان لباس آن را رعایت میکنند را بیان میکنیم، تا شما هم بتوانید به راحتی با ظاهر خود پیام خود را به مشتریان ارسال کنید.

5 قانونی که فروشندگان لباس آن را رعایت میکنند،ویژگی فروشندگان موفق پوشاک

1- مانند مشتریان خود لباس بپوشید

مردم می خواهند با افرادی که مانند خودشان هستند ارتباط برقرار کنند. با توجه به این موضوع، لباس خود را با مشتریان مقایسه کنید. گاهی یک ست لباس مردانه را از فروشگاه خود انتخاب کنید، این کار علاوه بر اینکه باعث معرفی و برجسته سازی محصول میشود، به خریداران حس اعتماد میدهد.

2-منعطف باشید

اگر شما در یک فروشگاه لباس فعالیت دارید، ممکن است با انسان های مختلفی برخود کنید، که پوشش آنها تا حدودی با هم متفاوت است. ممکن است یکی از آن ها لباس رسمی بپوشد و یکی لباس های جلف و بروز، سعی کنید که پوشش و نحوه ی برخورد شما بگونه ای باشد که به راحتی بتوانید با هردو گروه ارتباط برقرار کنید.

3-تمیز و شسته رفته باشید

باید همیشه شسته و رفته باشد، قبل از ورود به محیط کار یک بررسی کلی جلوی آینه داشته باشید، تا اطمینان حاصل کنید که شما مرتب و آماده هستید.

این امر به چشم اندازها بستگی دارد. برخی اگر با یک فروشنده ی بی حوصله با لباس های نامرتب و موهای آشفته برخورد کنند، حتی اگر فروشگاه شیک و زیبا باشد دیگر میلی به حضور در آنجا پیدا نمیکنند.

4-همیشه خوشبو باشید

مراقب بوی های زننده باشید، این حتی نیاز به گفتن هم ندارد مسلما بوی الکل، ادکلن های خاص که بوی آن همه پسند نیست، بوی سیگار و بوی بد دهان، میتواند بسیار تاثیرات منفی داشته باشد.

سعی نکنید که از لباس هایی با بوی عطر عجیب و غریب استفاده کنید، زیرا میتواند باعث شود که مشتری دیگر میلی به ماندن در فروشگاه نداشته باشد.

5-خوش برخورد باشید

خوش برخورد بودن یکی از مهمترین ملاک های فروشندگی است. به حرف مشتریان خوب گوش بدهید، هنگامی که مشتری در حال مشاهده ی اقلام فروشگاه است به او کمک کنید. در برخورد با مشتری مودب باشید و هرگز دور همی های دوستانه در فروشگاه خود راه نیندازید، زیرا به شدت سبب افت مشتری خواهد شد.

راز های افراد موفق در کسب و کار فروشندگی

فروشندگان پوشاک مردانه و پوشاک زنانه از مشکلات زیادی در فروش محصولات خود برخور دارند از جمله این مشکلات متفاوت بودن سلیقه های خریداران پوشاک و ناقصی در سایز و رنگ است علاوه بر این باید در فروشندگی پوشاک فن بیان قوی داشت که خود نیازمند وقت و حوصله بسیار است.

نحوه ی تهیه ی پوشاک

فروشندگان پوشاک معمولا پوشاک مورد نیاز خود را از فروش عمده پوشاک تهیه میکنند. که این راه برای بهینه کردن وقت راه خوبی است اما بهتر است بگردید و تولیدی های پوشاک و برندهای برتر پوشاک را پیدا کنید و لباس مردانه و لباس زنانه مورد نیاز خود را با هزینه کمتری تهیه کنید. زیرا خریداران عمده پوشاک با توجه به عملکرد خود روی پوشاک سود میکشند و این به ضرر شما هست.

اطلاعات کافی نسب به پوشاک خود

اگر نسبت به پوشاک خود اطلاعات کافی را ندارید با صرف کمی وقت میتوانید این اطلاعات را به دست آورید. دانستن جنس و مدل و طرح در مورد یک ست تیشرت شلوار کافی نیست، شما باید راجب جزئیات محصولات خود نیز بدانید ممکن است یک روزی بدرد شما بخورد.

سود مناسب

برای فروش بهتر اجناس خود باید با خدا باشید و بدانید که چه مقدار سود برای تامین هزینه هایتان کافی است و نباید سود زیادی روی پوشاک و تیشرت شلوار های خود بکشید و باید همه ی جوانب را برای مشتری هایتان نیز در نظر بگیرید

ویژگی فروشندگان موفق پوشاک، کیفیت خوب

نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. مشتری هایتان باید بدانند که چه جنسی میخرند و برای این کار باید جنس های خوبی را به مشتری ها عرضه کنید و نباید قیمت را ملاک فروش محصولات خود قرار دهید، بسیاری از مواقع لباس هایی هستند که قیمت ارزانی دارد ولی کیفیت چندانی ندارند.

منبع: این مطب توسط تولیدی پوشاک اندیشه بزرگترین عمده فروشی پوشاک مردانه، تولید کننده ی لباس ست مردانه، لباس ورزشی مردانه، لباس راحتی مردانه و انواع پوشاک زنانه تهیه شده است.

مطالب مرتبط