استایل ، مد ، فشن ، ترند, مقالات

همه چیز درباره استایل گرانج

همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,استایل گرانج زنانه,استایل گرانج مردانه,چگونه استایل گرانج داشته باشیم

 همه چیز درباره استایل گرانج

اگر اهل دنیای مد و فشن هستید و یا اگر به دنبال سبک‌های مختلف موسیقی هستید حتما تا به حال نام استایل گرانج را شنیده‌اید. استایل گرانج در ابتدا یک سبک موسیقی بود و در حقیقت نمادی برای اعتراض به نظام سرمایه داری بوده است که کم کم راه خود را به دنیای مد و فشن هم پیدا کرد. برای اینکه همه چیز درباره استایل گرانج بدانید با ما همراه باشید.

همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,تاریخچه استایل گرانج,تولیدی پوشاک اندیشه

همه چیر درباره گرانج استایل

مدل گرانج و خرده فرهنگ گرانج در اواسط دهه 1980 ظاهر شد و تا اواسط دهه 1990 نیز محبوبیت زیادی به دست آورد. این مد در سیاتل و واشنگتن به دلیل مشکلات مالی در آن زمان پدید آمد. این استایل توسط گروه‌های موسیقی نیروانا، ساوندگاردن و پرل جام محبوب شد. اصطلاح گرانج توسط صنعت موسیقی برای سبکی از موسیقی که در اوایل دهه 1990 در شمال غربی آمریکا بسیار محبوب شده بود تصویب شد.

شهرت استایل گرانج

سبک گرانج توسط یک گروه موسیقی در دهه 70 میلادی به شهرت بسیاری رسید. در دورانی که تمام هنرمندان با لباس‌های رسمی و اتوکشیده و ظاهر کاملا مترب بر روی صحنه ظاهر می‌شدند، این گروه موسیقی با لباس‌هایی کاملا معمولی، شلخته و موهایی نامرتب بر روی صحنه می‌رفتند تا این پیام را منتقل کنند که ” لباس ارزشمند دلیلی بر ارزشمندی هنرمند نیست”

گرایش جوانان به استایل گرانج

این تناقض و دوگانگی در جامعه آن روز باعث شد تا جوانان به آن گرایش پیدا کرده و از آن پیروی کنند. طولی نکشید تا استایل گرانج به شهرت و محبوبیت زیادی رسید.
در حقیقت گرانج یک حرکت اعتراضی نسبت به افراط و تفریط سیاست سرمایه‌داری در ده هشتاد میلادی بود. اما چندی نگذشت که نوع لباس پوشیدن آنها توجه طراحان صنعت مد را به خود جلب کرد و یک جریان مد با استایل گرانج به راه افتاد.

استایل گرانژ چیست ؟ | استایل محبوب گروه موسیقی نیروانا ؛ برگرفته ازژانر موسیقی گرانژ

همه چیز درباره تفاوت استایل گرانج و پانک

ظاهر گرانج با ظاهر پانک متفاوت است. نوازندگان پانک معمولاً کت چرمی، شلوار جین پاره، پیراهن بدون آستی ، زنجیر فلزی و لباس‌های تیره می‌پوشند. در مقابل راکرهای گرانج در سیاتل از لباسهای روزمره معمولی برای همه جا استفاده می کردند.
یکی از راکرهای گرانج، کورت کوبین، خواننده و گیتاریست نیروانا، به سادگی یک ژاکت راه راه بزرگ، شلوار جین پاره شده، یک جفت Converse و موهای نامرتب برای اجرا می پوشید. این سبک از شمال غربی اقیانوس آرام با ورود گرانج به جریان اصلی رایج شد.

استایل گرانج چیست؟

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم باید بگوییم که مشخصه اصلی استایل گرانج ظاهر نامرتب و ناموزن است. مثلا ممکن است یک زیرپوش رکابی با یک کت ست شود و یا در زیر زیرپوش یک لباس آستین بلند پوشیده شود. لباس‌هایی که در استایل گرانج کاربرد دارند با یکدیگر مطابقت خاصی ندارند. دلیل این موضوع هم این است که این حرکت اعتراضی علیه جامعه سرمایه داری بوده و تا حد زیادی لباس‌ها بیانگر فرسودگی، کهنگی و نوع پوشش از طبقه کارگر و فرودست جامعه هستند.
در استایل گرانج رنگ تیره مد نظر است. زیرا رنگ گرانج نیز سیاه است. اما در گرانج مدرن می‌توان از رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و رنگ‌های دیگر استفاده کرد.
گرانج هم مانند برخی دیگر از استایل‌ها استایل راحتی است و لازم نیست برای ست کردن لباس‌ها خود را به سختی بیندازید چون در این استایل اصلا تجمل گرایی و شیک بودن دیده نمی‌شود.
همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,تاریخچه استایل گرانج,اکسسوری استایل گرانج,شلوار زاپ دار,تیشرت اورسایز

همه چیز درباره فلسفه استایل گرانج

فلسفه استایل گرانج پیرامون لباس ارزان است و همیشه سعی می‌شود از لباس‌های ارزان، فرسوده و راحت در این استایل استفاده شود تا نماد اعتراض در برابر نظام سرمایه‌داری منتقل شود. در استایل گرانج هیچ عنصر ثابتی وجود ندارد جز پیراهن چهارخانه و همه چیز قابل تغیییر است فقط مهم این است که لباس ظاهر نامرتب داشته باشد. همین کافی است.
سبک گرانج یک سبک فردی است و باید گفت گرانج سبک فردیت است. در این استایل فرد به فکر شیک پوشیدن نیست و لباس‌ها غالبا ارزان، فرسوده و نامناسب هستند. آنها از آرایش و آراستگی قالب جامعه دوری می‌کنند و همین ظاهر پریشان را می‌پسندند.

عناصر اصلی به کار رفته در استایل گرانج

هر استایلی برای برای خود عناصری دارد که ست و لباس‌های دیگرش حول محور آن می‌چرخد. در این استایل هم اگرچه که ست لباس مد نظر نیست اما بازهم عناصر خاصی در این نوع استایل وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

1. پیراهن چهارخانه

پیراهن‌های چهارخانه یکی از عناصر اصلی استایل گرانج است که معمولا جنس این پیراهن‌ها از جنس پارچه فلانل است. پیراهن‌های چهارخانه به نوعی فرسوده و کهنه به نظر می‌رسند و اغلب گشاد و راحت هستند. این پیراهن‌ها اغلب چهارخانه‌های بزرگی دارند و با رنگ مات و فرسودگی خود پیام استایل گرانج را منتقل می‌کنند.

پیراهن چهارخانه

برای کسب اطلاع از استایل اسپرت کلیک کنید.

2. شلوار جین زاپ‌دار و گشاد

اگر می‌خواهید بدانید که شلوار زاپ دار و جین‌های پاره از کجا به عرصه مد وارد شدند باید به سمت استایل گرانج بیاید. در این استایل بود که پوشیدن جین‌های پاره، فرسوده و کهنه مد شد.
همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,شلوار زاپ دار

اگر به دنبال انواع جدید شلوار اسپرت مردانه هستید از شلوارهای اسپرت اینجا دیدن کنید.

3. کفش‌های استایل گرانج

در این استایل اغلب از کفش‌های راحتی استفاده می‌شود و یا کفش‌هایی مانند چکمه‌های جنگی که فرسودگی و کهنگی را به خوبی به نمایش می‌گذارند. بیشترین مدل کفشی که در استایل گرانج دیده می‌شود همین چکمه‌های جنگی و کفش‌های تنیس هستند. یادتان باشد که هرچه کفش فرسوده‌تر باشد برای این استایل مناسب‌تر است.
همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,تاریخچه استایل گرانج,اکسسوری استایل گرانج,شلوار زاپ دار,پیراهن چهارخونه استایل گرانج

4. لباس زنانه استایل گرانج

در استایل گرانج زنانه علاوه بر شلوارهای زاپ‌دار، شلوارهای چهارخانه نیز خیلی استفاده می‌شود. در این استایل لباس‌هایی که مانند لباس‌های مادربزرگ است؛ یعنی لباس نخی گشاد با طرح‌هایی ریز مانند طرح گلدار، برای زنان مورد استفاده است.
همچنین لباس‌های کوتاه، لباس‌های عروسکی کودکانه با جوراب شلواری‌ یا شلوار استرچ و دامن تارتان از مواردی است که در استایل گرانج برای زنان کاربرد دارد. نکته جالب توجه این است که جوراب شلواری‌ها یا جوراب‌های ساق بلندی که در این استایل استفاده می‌شود، ممکن است پاره و یا فرسوده باشند.

اکسسوری و آرایش استایل گرانج

ظاهر نامرتب و شلخته! این آن چیزی است که در استایل گرانج به چشم می‌آید. در این استایل آرایشی دیده نمی‌شود و اگر هم باشد در حد زیادی نیست. به علاوه که موها حالت طبیعی خود را دارند، نامرتب، چرب هستند و حتی اگر موی رنگ شده باشند حالت یکنواختی ندارند.
آرایشی که در این استایل وجود دارد یک خط چشم و ریمل ساده است و از سایه و آرایش‌های غلیظ استفاده نمی‌‌شود و در صورت استفاده رنگ آن تیره است.
در اکسسوری‌های استایل گرانج خیلی کم از کلاه استفاده می‌شود مگر کلاه‌های بیس بال و یا کلاه باقلایی ولی چرم یکی از جزئیات مهم استایل گرانج است. مانند: کت چرمی، دامن چرمی، چکمه چرمی.
جواهرات و آنچه تجمل محسوب شود در این استایل جایی ندارد و کسانی که طرفدار این سبک هستند راحتی، ژولیدگی و استایل نامرتب داشتن را به هر نوع تجملی ترجیح می‌دهند.

اکسسوری و آرایش استایل گرانج

چگونه به سبک گرانج لباس بپوشیم؟

برای اینکه به سبک گرانج لباس بپوشید نیاز نیست خیلی به زحمت بیفتید. در زیر به چند اصل کلی برای داشتن استایل گرانج اشاره خواهیم کرد:

ژولیده و چند لایه لباس بپوشید

لایه لایه لباس‌ها را انتخاب کنید. مثلا یک تیشرت تیره رنگ و یک پیراهن چهارخونه قدیمی را با یک شلوار جین همراه کنید. یا یک دامن و جوراب شلواری را به آیتم پیراهن چهارخونه اضافه کنید. از کت یا هر لباس چرمی دیگر نیز می‌توانید در استایل خود کمک بگیرید. فراموش نکنید که نباید خودتان را محدود به لباس های اتوکشیده کنید. اصول استایل گرانج را فراموش نکنید.

رنگ خنثی و تیره

بیشتر در استایل گرانج از رنگ‌های تیره و خنثی استفاده می‌شود. اگرچه در استایل گرانج جدید از رنگ‌های متنوع‌تری استفاده می‌شود اما اصل و اساس استایل گرانج دارای رنگ‌های خنثی و تیره است.

لباس‌های اورسایز و گشاد

گفتیم که استایل گرانج استایلی راحتی است و لباس‌هایی هم که در این استایل استفاده می‌شود اغلب گشاد و اورسایز هستند.
همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,شلوار زاپ دار

تی‌‎شرت

تی‌شرت‌هایی که در استایل گرانچ استفاده می‌شود ساده و با الیاف طبیعی هستند. این مدل تی‌شرت‌ها کنایه‌ای به اوضاع اجتماعی هستند.
همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,تیشرت گشاد,تیشرت اورسایز

جنسیت مهم نیست

نکته خیلی مهم در استایل گرانج این است که استایلی فارغ از جنسیت است و هر لباسی برای هر جنسیتی قابل استفاده است. استایل گرانج نگاهی فراتر از جنسیت دارد.
همه چیز درباره استایل گرانج,استایل گرانج چیست,اکسسوری استایل گرانج,شلوار زاپ دار,پیراهن چهارخونه استایل گرانج

اکسسوری استایل گرانج

اکسسوری که در استایل گرانج استفاده می‌شود فارغ از هر نوع تجمل‌گرایی است. تزئینات مورد استفاده در این استایل عبارتند از:

  • گردنبند فلزی
  • گوشواره حلقه‌ای
  • جوراب رنگی
  • کمربند چرمی
  • کلاه بافتنی

در دنیای مد و فشن استایل‌های بسیاری برای انواع سلیقه‌ها وجود دارد و هرکس به تناسب فرهنگ، سلیقه و انتخاب خود می‌تواند به سراغ یک یا چندتا از این استایل‌ها برود و یا اینکه بخواهد تمام استایل‌ها را امتحان کند. یکی از این انواع استایل‌ها استایل اسپرت و یا استایل‌های راحتی خانگی است.
تولیدی پوشاک اندیشه یک برند معتبر ایرانی با 25 سال سابقه است که در زمینه استایل اسپرت و راحتی انواعی از بروزترین مدل‌های لباس راحتی و اسپرت را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
در یک دسته بندی کلی برخی از محصولات تولیدی پوشاک اندیشه به شرح زیر است؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاهی پوشاک اندیشه انواع مدلهای جدید و ترند را مشاهده کنید:
 محصولات تولیدی پوشاک مشهد – برند اندیشه

  • لباس ست مردانه و لباس ست زنانه
  • ست خانوادگی
  • لباس اسپرت مردانه و ست لباس اسپرت
  • لباس راحتی مردانه و ست لباس راحتی زنانه
  • ست لباس خواب مردانه و لباس خواب زنانه
  • سویشرت شلوار مردانه و ست سویشرت شلوار زنانه
  • ست بلوز شلوار مردانه و بلوز شلوار زنانه
  • تیشرت شلوار مردانه و تیشرت شلوار زنانه
  • ست کاپشن شلوار مردانه و کاپشن شلوار زنانه
  • ست تیشرت پیژامه مردانه و بلوز پیژامه مردانه

و دیگر محصولات تولیدی پوشاک اندیشه

  • انواع تیشرت و بلوز مردانه و زنانه
  • انواع شلوار و شلوارک مردانه و زنانه
  • ست تاپ شلوارک مردانه و تاپ شلوارک زنانه
  •  هودی اسپرت زنانه و مردانه
  • ست مانتو و شلوار اسپرت زنانه
  • ست گرمکن و شلوار مردانه
  • تیشرت و شلوار مردانه
  • ست تیشرت و شلوار زنانه
  •  نیم تنه و ساق زنانه و اسپرت
  • ست تیشرت و شلوارک اسپرت مردانه
  • انواع شلوار اسپرت مردانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع
  • تیشرت اسپرت زنانه و مردانه
  • انواع شلوار لگ و گت زنانه

برای مشاهده انواع لباس‌های اسپرت و راحتی به سایت فروشگاهی پوشاک اندیشه مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. شما می‌توانید با دفاتر فروش عمده پوشاک اندیشه تماس گرفته، و خرید عمده خود را برای فروشگاهتان تهیه نمایید.

مطالب مرتبط