پوشاک, مقالات

نکات خرید لباس مدرسه

نکات خرید لباس مدرسه

نکات خرید لباس مدرسه

کم کم زمان آن می‌رسد که با خرید لوازم تحریر، کیف، لباس، دفتر، مداد و مداد رنگی، فرزندانتان برای بازگشت به مدرسه آماده کنید. متأسفانه ، خرید لباس مدرسه نیز نیازمند هزینه‌ی زیادی است. اما با مدیریت صحیح می‌توان با هزینه‌ی مناسب تری لوازم مدرسه فرزندتان را تهیه نمایید. در اینجا نکات خرید لباس مدرسه را خواهیم گفت.
نکات خرید لباس مدرسه

نکات خرید لباس مدرسه

قبل از خرید توجه کنید

همه‌ی لباس‌های مدرسه‌ی بچه‌های خود را جمع آوری و مرتب کنید و در موردشان تصمیم بگیرید که فرزندتان کدام یک را به دلایل مختلفی مانند: ساییدگی و پارگی و … نمی‌پوشند یا اینکه چون آن لباس را یکسال پوشیده‌اند تمایل به استفاده‌ی دوباره‌ی آن ندارند  وقتی در مورد لباس‌ها و لوازم گذشته تصمیم گیری کردید این امر به شما ایده واضحی می دهد تا آنچه را که می خواهید خریداری کنید.

نکته: اگر بچه‌های شما بیش از یک سال برخی از لباس‌های خود را نمی پوشند از شر آن وسایل خلاص شوید. برای دانستن اینکه در طول یک سال تحصیلی کودک یا نوجوانتان کدام لباس را نمی پوشند تمام لباس های مدرسه ای او را در کمد لباسش قرار دهید پس از مدت کوتاهی متوجه می شوید برخی لباس ها را اصلا استفاده نمی کند اکنون شما می توانید با نظر خواهی از خودش برای لباس های بلااستفاده تصمیم بگیرید.

کمد لباس خود را به روزرسانی کنید

فقط به این دلیل که بعضی از لباسهای بچه های شما سایده و فرسوده شده اند آنها را از کمد لباس حذف نکنید ، دلایلی مانند : ساییدگی و ایجاد سوراخ در برخی قسمت های لباس به معنای عدم پوشیدن آن نیست. شما می توانید با پیاده کردن ایده هایی جالب و دوختن تکه های شلوار جین یا استفاده از طرح های آماده ی گلدوزی روی لباس به آنها زندگی جدیدی بدهید.

به طور مثال : اگر فرزندتان یک شلوار داشته که از قسمت دمپا پاره شده است و بالاتنه ی سالمی دارد ، به اندازه ی شلوارک ، آن را کوتاه نمایید تا بتواند در روزهای گرم سال از آن استفاده کند.

دوخت لباس شخصی

کسانی که مهارت دوخت لباس را دارند می توانند با خرید پارچه ، با قیمت مناسب خودشان کار دوخت را انجام دهند اما نکته ی مهم توجه به فرم هم کلاسی هایش است قبل ار اقدام به خرید ، رنگ و مدل لباس فرم مدرسه را بگیرید تا در آینده مجبور به تهیه ی دوباره ی آن نشوید .

دوختن لباس فرم فرزندتان در منزل باعث می شود تا لباسش اندازه و سایز واقعی خودش باشد. علاوه بر این شما به گونه ای او را تشویق به انجام کارهای هنری مانند خیاطی در منزل نموده اید مهم ترین نکته در پیشرفت آنها ایت است که بچه های خود را درگیر کارهای مفید کنید و تا از ایجاد مد های جدیدی که می توانند در مدرسه بپوشند ، لذت ببرید.

فروش لباسهای قدیمی

اگر به راحتی از لباس های قدیمی فرزندتان ، در شرایط خوبی استفاده کرده اید ، آنها را به عنوان بوتیک بفروشید و از پول آن برای خرید لباس مدرسه استفاده کنید. شما می توانید برای فروش آن به فروشگاه های لباس دست دوم مراجعه نموده و اقدام به فروش لباس های قدیمی نمایید.

وقتی لباس های قدیمی را بفروشید با پول آن و کمی پس انداز به اندازه کافی پول به دست می آورید تا در عوض لباس های گاه به گاه دیگری بخرید. و فرزندتان از پوشیدن لباس های متنوع لذت ببرد.

تعویض لباس قدیمی

تعویض یک روش عالی برای پس انداز کردن است. اگر آشناهایی دارید که فرزند دارند ، ببینید که آیا می توانید لباس های قدیمی آنها را انتخاب کنید و از آنها بپرسید که آیا می خواهند به لباس های قدیمی بچه های خود نیز نگاهی بیندازند. زیرا کودکان به سرعت رشد می کنند و لاس های آنها نو باقی ماند اما برایشان کوچک شده است با تعویض لباس هایی که هنوز در حد نو هستند شما اقدامی مفید انجام داده اید.

مدیریت بودجه جهت خرید لباس مدرسه

قبل از رفتن به خرید لباس مدرسه ، تعیین کنید که چه مقدار پول باید خرج کنید. حتما علاوه بر لباس ، کفش ، لوازم جانبی و لوازم التحریر را در بودجه خود بگنجانید.

برای مدیریت بودجه خود ، مقدار مشخصی پول نقد همراه ببرید یا مقدار مشخصی در کارت خرید انتقال دهید. این به شما کمک می کند تا برنامه خرید کنید و همچنین به شما کمک می کند تا به فرزندان خود در مورد مدیریت پول آموزش دهید.

لباس های قدیمی را اهدا کنید

اگر تمایلی به خلاص شدن از شر لباس‌های قدیمی ندارید به یاد بیاورید که در جایی ممکن است شخصی به لباس شما نیاز داشته باشد. والدین زیادی هستند که به سختی فرزند خود را به مدرسه می‌فرستند زیرا از تهیه‌ی لوازم و لباس او عاجزند.

لباس‌های قدیمی را با شرایط عالی شسته، اتو نمایید و به سازمان‌های خیریه دیگری اهدا کنید تا شخص دیگری بتواند از لباس شما لذت ببرد.

محصولات بچگانه شرکت اندیشه

  • ست لباس نوزادی
  • تاپ شلوارک-دخترانه
  • کاپشن شلوار -دخترانه
  • سویشرت شلوار مدارس
  • سویشرت شلوار بچگانه
  • بلوزشلواربچگانه_دخترانه
  • بلوز شلوار دخترانه پاپیون
  • سرهمی پیش بندی بچگانه
  • ست سویشرت شلوار بچگانه
  • سویشرت شلوار ملانژ پسرانه
  • ست بلوز شلوار پسرانه – پویان
  • بلوز شلوار ست دخترانه مدل مانا

مطالب مرتبط