اخبار و فناوری های روز, مقالات

نرم افزار های طراحی لباس

نرم افزار های طراحی لباس

نرم افزار های طراحی لباس

در گذشته روش‌های طراحی پوشاک بسیار زمان‌بر بوده و هزینه‌ی بالایی همراه داشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی الگوسازی دوبعدی و سپس الگوسازی سه بعدی روش های سنتی دیگر به کار نمی‌روند و تقریبا منسوخ شده‌است . نرم افزار های طراحی لباس، سرعت پیشرفت در زمینه‌ی مد و لباس را افزایش داده است.

نرم افزار های طراحی لباس

برترین نرم افزار های طراحی انواع لباس

از نرم افزار های طراحی لباس به منظور طراحی الگو و سایزبندی ، بخش چیدمان دستی و خودکار و بخش طراحی 3 بعدی یا طراحی مانکن استفاده می شود. و انواع معروف آن به شرح زیر است :

  1. مارکر و چیدمان
  2.  سایزبندی و درجه بندی
  3.  طراحی الگوی دو بعدی
  4. شبیه سازی لباس روی مانکن

پر کاربرد ترین نرم افزار های طراحی در زمینه ی پوشاک

  1. جمینی (Gemini)

  2. نرم افزار Marvelous Designer

  3. گربر(Gerber)

  4. لکترا (lectra)

  5. نرم افزار اپتی تکس  (Optitex)

  6. نرم افزار CAD Pattern Design

  7. PatternMaker Marker Studio

  8. DC Suite 5.0.0.1 Final

نرم‌افزار جمینی (Gemini)

محصولى جامع به‌منظور طراحى دقیق ، سریع و بدون خطاى الگو مطابق با خواست تولیدکنندگان پوشاک مى‌باشد. با استفاده از این نرم‌افزار، طراحان لباس و الگو مى‌توانند مطابق با متد دلخواه خود و بدون محدودیت، الگوى موردنظر را طراحى نموده، سپس با استفاده از جداول استاندارد سایز موجود در آرشیو نرم‌افزار یا با بهره‌گیرى از جداول مورد تأیید خود که به نرم‌افزار افزوده مى‌شود، الگو را سایزبندى نمایند.

نرم افزار Marvelous Designer

یکی از بهترین نرم افزارهای در زمینه طراحی لباس و الگوسازی مجازی لباس است که ویژگی های مهم این نرم افزار عبارتند از :

  1. هماهنگ سازی ویرایش الگو و دراپینگ 3 بعدی برای طراحی تعاملی می باشد. به این معنی که هر گونه تغییرات در الگو را به صورت کامل و بلافاصله بر روی دراپینگ لباس های سه بعدی منعکس می کند.
  2. همچنین از دیگر قابلیت های مهم این نرم افزار می توان به سادگی کار با آن و ویرایش الگوها، اشاره کرد. شما می توانید تنها با چند کلیک موس الگوهای طراحی شده را به یکدیگر دوخته و آن را بر روی تن مدل موجود مشاهده کنید. این نرم افزار از انواع خواص فیزیکی پارچه ها از جمله: کششی، برشی، خم، سفتی، چگالی، ضخامت و … پشتیبانی می کند. و کنترل این پارامترها به شما در شبیه سازی هر چه ببهتر مدل های طراحی شده کمک می کند. همچنین این نرم افزار با نرم افزارهای معروف مدل سازی سه بعدی از جمله 3ds Max، مایا و … سازگار می باشد.

نرم افزار گربر(Gerber)

نرم افزاری حرفه ای برای طراحی الگوی لباس است. با استفاده از این برنامه به راحتی میتوانید الگوهایی که بر روی کاغذ ترسیم کرده اید را وارد برنامه کنید و به صورت دیجیتالی و کاملا دقیق الگوهای مورد نظر را تنظیم و در ابعاد مختلف تولید کنید. این برنامه از جداول سایز بندی استاندارد جهانی برخوردار است و بخشهای زیادی از کار را به صورت خودکار و هوشمند انجام میدهد. برنامه قابلیتهای فراوانی برای طراحان الگو فراهم آورده است که انجام دستی بعضی از آنها بر روی کاغذ غیر ممکن است و یا زمان بسیار زیادی می طلبد.

لکترا (lectra)

نرم افزار تهیه­ ی الگوی پوشاک لکترا (lectra ) هم یک نرم افزار ۱٫۵ گیگابایتی است که برای الگو سازی و خیاطی و مانکن سازی از اندازه ها و انتخاب رنگ و جنس پارچه و… در نظر گرفته شده . کارایی اش شبیه اوپتیتکس (optitex ) است.

نرم افزار اپتی تکس  (Optitex)

نرم افزاری قدرتمند جهت شبيه‌ سازی لباس كه تلفيقي از آخرين لباسهای مد روز و دنيای مجازي است. اين سيستم با در نظر گرفتن تمامي سلائق كاربر، لباس مورد نظر او را به صورت مجازي شبيه‌سازي مي‌كند، كاربران اين ابزار مي‌توانند لباس مورد نظر خود را بدون تعويض لباس كه اصولا زمان‌بر و دشوار است، امتحان كنند. كاربران همچنين مي‌توانند با استفاده از نرم‌افزار اين سيستم، جنس پارچه و رنگ آن را نيز انتخاب كرده و امتحان كنند. مدل‌سازي لباس براي كاربران اين سيستم كار آساني هم نيست، زيرا گزينه‌هاي بسياري از قبيل جنس، رنگ، وزن و نوع پارچه وجود دارد كه بايد نظرات خود را در همه آنها اعمال كنند. اين سيستم سپس با در نظر گرفتن تمامي سلائق كاربر، لباس مورد نظر او را به صورت مجازي شبيه‌سازي مي‌كند و نرم‌افزار مربوطه نتيجه نهايي اين شبيه‌سازي را به صورت سه بعدي در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

نرم افزار CAD Pattern Design

این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که الگوهای خیاطی خودتون رو با دقت – سرعت – به راحتی و مقرون به صرفه طراحی کنین .همچنین ابزار قدرتمندی را برای کار با الگو در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار دارای رابط کاربری بسیار آسان و یادگیری آن بسیار ساده است.با این نرم افزار می تونین تصاویر دیجیتالی از الگوهای خودتون ایجاد کنین .نوارهای ابزار متحرک و جعبه محاوره ای-آیکون و ابزار سازماندهی شده-ابزارهای مربوط به تهیه پیش نویس، ویرایش،از مزایای این برنامه است که اجازه دسترسی سریع به ابزار را به شما می دهد. الگوهاتون رو ویرایش و طرح نهایی رو ذخیره کنید.

PatternMaker Marker Studio   

نرم افزار PatternMaker Marker Studio یکی از بهترین نرم افزار ها در زمینه خیاطی میباشد. با استفاده از این نرم افزار میتوانید به راحتی با وارد کردن اندازه ها و انتخاب نوع بلوز، دامن، شلوار، پیراهن و … یک الگوی دقیق طراحی کنید. این نرم افزار بر اساس نوع کاغذ شما الگو را قسمت بندی کرده و هر قسمت را با مشخصات دقیق برای کنار هم گذاشتن تکه ها چاپ میکند.

DC Suite 5.0.0.1 Final

نرم افزاری حرفه‌ای به منظور طراحی و شبيه‌‌سازی انواع مدلینگ و لباس‌های فشن در دنیای کامپیوتری است. این نرم افزار كه با تلفيقی از آخرين طراحی‌های دنیای مد و با در نظر گرفتن سلایق كاربر مدل و لباس مورد نظر او را به صورت مجازی شبيه‌ سازی می‌کند.

نرم افزار نتيجه نهايی اين شبيه‌ سازی را به صورت کاملا سه بعدی و با گرافیکی بسیار بالا در اختيار كاربر قرار می‌دهد. این نرم افزار جذاب به طراحان و علاقمندان دنیای مد و فشن این امکان را می‌دهد تا به صورت کاملا حرفه‌ای اقدام به طراحی و رندرگیری ایده‌های خود کنند .

معرفی منبع :

عمده فروشی پوشاک مشهد ، برند برتر تولید انواع پوشاک راحتی و اسپرت، سویشرت شلوار مردانه، هودی و شلوار مردانه، کاپشن شلوار مردانه، شویشرت شلوار زنانه، ست لباس ورزشی مردانه، ست لباس ورزشی زنانه و … مطلب فوق را به اشتراک گذاشته است.

مطالب مرتبط

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
نوار کناری
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من