مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

نحوه شستشوی انواع پارچه ها

نحوه شستشوی انواع پارچه ها

نحوه شستشوی انواع پارچه ها

برای اطلاع از نحوه شستشوی انواع پارچه ها، پرده ها ملحفه و پارچه ها این مطلب را حتما بخوانید. اصولی که وجود دارد که در زندگی روزانه خیلی کم به آن توجه می‌کنیم و گاهی علی رغم دانستن برخی نکات به راحتی آن را پشت گوش می‌اندازیم اما بهتر است برای حفظ دوام بافت پارچه و ماندگاری بیشتر اصولی را یاد داشته باشیم و حتما از ان استفاده کنیم.

شستشو و مراقبت از انواع پارچه ها و نکات مهم در شستشوی لباس

1- شستوشو و مراقبت از پارچه های  نخی:

پارچه نخی شامل الیافی چون پنبه، کتان، چتایی و کنف می باشد. این نوع پارچه ها را می توانید با ماشین در دمای حداکثر 60 درجه سانتیگراد یا با دست و آب ولرم بشویید. هرگز برای شستشو و لکه زدایی این نوع پوشاک از اسیدها و بازهای قوی استفاده نکنید. اگر می خواهید از مواد رنگبر استفاده نمایید، حتماً قبلاً در گوشه ای خارج از دید لباس آن را امتحان کنید.

شستوشو و مراقبت از پارچه های  نخی

2- راهنمای شستوشوی پارچه های پنبه ای :

این نوع پارچه و لباس های پنبه ای را می توانید هنگام شستن خوب چنگ بزنید و سپس آبکشی کرده و در هوای آزاد خشک نمایید. (برای خرید انواع لباس پنبه ای مردانه، تیشرت شلوار مردانه پنبه، بلوز شلوار مردانه پنبه، لباس ورزشی مردانه پنبه ای و… کلیک کنید )

راهنمای شستوشوی پارچه های پنبه ای

3- مراقبت و شستشوی پارچه کتان:

کتان را می‌توانید با کمک ماشین لباس شویی بشوید، در دمای 50 درجه و کمتر. برای خشک شدن لباس‌های کتان انها را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. برای شستشوی این نوع پوشاک می توان از آب گرم و برای سفت ایستادن از آهار استفاده کرد. این نوع پارچه ها را کمی مرطوب از روی طناب بردارید و از پشت اتوی داغ بکشید.

مراقبت و شستشوی پارچه کتان

3- مراقبت از پارچه و لباس ابریشم:

لباس هایی که از پارچه های پنبه ای تولید میشوند را باید با دست بشوید، اگر لباسی با جنس ابریشم را می‌خواهید با دست بشوید بهتر است لباس‌تان را در داخل یک ظرف آب قرار دهید، کمی پودر در آب بریزید و اجازه دهید که ظرف کف کند و بعد لباس‌تان را داخل ظرف بگذارید.

نکته مهم هرگز لباس‌تان را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید؛ لباس‌تان را در فضای معمولی خانه قرار دهید تا خشک شود.

مراقبت از پارچه و لباس ابریشم

4- شستوشوی پارچه حریر:

برای درخشندگی کمی سرکه سفید را با آب مخلوط کنید و پارچه ها را بعد از شستن در آن آب بکشید.

پارچه های ظریف: برای شستوشو با ماشین آنها را تا کنید و درون یک کیسه توری یا رو بالشی قرار دهید. سپس در ماشین لباسشویی بگذارید.

شستوشوی پارچه حریر

5- پارچه ی  نایلونی و پارچه ی پلی استر _ پنبه:

این نوع پارچه ها را باید با آب سرد آبکشی کنید.

پارچه ی  نایلونی و پارچه ی پلی استر _ پنبه

6- شستوشو و مراقبت از پوشاک و پارچه چرمی

برای شستن پوشاک چرمی کمی پودر رختشویی را داخل آب سرد حل کنید و لباس را در آن قرار دهید و پس از 15 دقیقه با ملایمت روی آن دست بکشید. سپس لباس را آب بکشید. لباس های چرمی را هرگز چنگ نزنید و نچلانید.

بعد از این مرحله لباس را در آبی که کمی پودر صابون در آن حل کرده اید قرار دهید تا نرم و لطیف گردد. سپس آن را آبکشی کرده و آویزان کنید تا خشک شود. هیچ گاه لباس چرمی را روی رادیاتور شوفاژ و لوازم گرم کننده قرار ندهید زیرا باعث خشک شدن چرم می شود. هرگز در شستشوی لباسهای چرمی از وایتکس استفاده نکنید.

شستوشو و مراقبت از پوشاک و پارچه چرمی

7- شستوشوی  ملحفه:

برای نرم کردن ملحفه نو که خشک مانند است از آب گرم استفاده نکنید زیرا علاوه بر اینکه رنگ آن زرد می شود همانطور خشک باقی می ماند؛ برای نرم کردن ملحفه آن را یک شب تا صبح در آب صابون بخیسانید سپس آبکشی و خشک نمایید.

این مطلب ( نحوه شستشوی انواع پارچه ها ) توسط تولیدی و عمده فروشی پوشاک اندیشه، بزرگترین تولیدی لباس ست مردانه و زنانه، لباس راحتی مردانه، لباس ورزشی مردانه، لباس خواب مردانه، لباس راحتی زنانه، لباس ورزشی زنانه و… تهیه شده است.

نحوه شستشوی انواع پارچه ها

مطالب مرتبط