پارچه شناسی, پوشاک, مقالات

میزان تولید پوشاک پنبه ای در جهان

میزان تولید پوشاک پنبه ای در جهان

میزان تولید پوشاک پنبه ای در جهان

میزان تولید پوشاک پنبه ای در جهان چقدر است؟ پنبه دارای محبوبیت جهانی در تولید لباس است. پنبه یک فیبر طبیعی است که در ساخت پارچه به کار می‌رود و پس از آن در تولید لباس کاربرد دارد و محبوبیت جهانی لباس‌های پنبه‌ای آشکار است .

از 7000 سال پیش از پنبه برای تولید لباس استفاده شده است و در سراسر جهان به دلیل سبک تجاری، نرمی و تنفس خوبش از آن استفاده می شود ؛ همچنین پنبه طبیعی ترین فیبر  استفاده شده در جهان است. امروزه پنبه در 85 کشورهای جهان برای تولید لباس استفاده میشودو از 2.5 درصد زمین های آبی جهان برای کشت و پرورش آن  استفاده میشود .

پنبه در طول تاریخ

در ابتدای قرن بیستم و پایان جنگ جهانی دوم در مقیاس جهانی  از الیاف پنبه به میزان 81 درصد استفاده کردند. در دهه 1940 تغییری جزئی نسبت به استفاده از پنبه آغاز و مصرف پنبه به 75 درصد کاهش یافت. و در سال 1960 پنبه 68 درصد از کل فیبر مصرفی جهان را داشت.

در سال 1970 پنبه هفتاد و پنج درصد کل صنعت نساجی را به خود اختصاص داده بود و در اواخر قرن بیستم از آن حدود 39% استفاده‌شد. در حالی که در همین زمان سهم استفاده از الیاف مصنوعی حدود 58 درصد بوده است .

تولید پنبه در مقیاس جهانی

چین در میان تولید کنندگان پنبه در سراسر جهان بزرگترین تولید کننده پنبه است. دومين توليدكننده پنبه ايالات متحده آمريكا است كه بين 40 تا 60 درصد توليد پنبه به خارج از كشور صادر مي‌کند.

تقریبا 60 درصد پنبه‌ی تولیدی برای تولید نخ  که بعد از آن پارچه هایی برای لباس، مانند تی شرت، پیراهن، شلوار جین، کت ، ست لباس مردانه ، لباس ورزشی و ..  میباشد .

 مزایای خرید لباس ست مردانه و زنانه پنبه

در جهان از پنبه بیشتر از سایر فیبرهای طبیعی استفاده می کنند و و بطور روز افزون برای تولید پارچه پیشرفت کرده است . طبق نظر شورای ملی پنبه ای آمریکا، در دیگر بخش ها نیز از پنبه استفاده شده است. در تولید مواد غذایی و محصولات کاغذی از آن استفاده می شود.

اما از آنجا که پنبه یک محصول طبیعی است ، به همین دلیل در طراحی و ساخت لباس از آن استفاده میشود ، مزایای خرید لباس ست مردانه و زنانه پنبه : توانایی لباس های پنبه ای برای کنترل رطوبت، عایق، راحتی و همچنین ضد حساسیت، ضد آب و پارچه ای با دوام بودنش میباشد .

اگر شما اقدام به خرید لباس ست مردانه و زنانه پنبه ای ، تی شرت پنبه ای ، ست تیشرت شلوار مردانه پنبه ای ، لباس ورزشی مردانه پنبه ای و …  کرده اید باید بدانید که این لباس ها دارای 6 ویژگی ی فوق العاده خوب میباشد و هرچند شاید بسیاری از تولیدات نوین این ویژگی ها و افزون تر را داشته باشد اما در کنار آن میتواند آسیب های زیادی به فرد و محیط وارد کند .

مزایای خرید لباس ست مردانه و زنانه پنبه

میزان تولید پوشاک پنبه ای در جهان

لباس های پنبه ای بخرید

کنترل رطوبت

پارچه پنبه قابل تنفس است و رطوبت را از بدن عبور می دهد همچنین مایع را از پوست مانند یک حوله برداشته و جذب می کند .

اگر شما ورزش میکنید لباس ورزشی مردانه یا زناه ی پنبه ای به شما اجازه می دهد تا راحت بمانید، رطوبت را بین پوست و لباس شما حفظ نماید .

لباس پنبه ای عایق است

لباس های پنبه حرارت را در تابستان و سرما را در زمستان کنترل می کند و همانند عایق عمل مینماید ، و تله ای برای هواست . الیاف پنبه ای در لباس، رطوبت را ازپوست دور نگه می دارند و اجازه می دهند که هوا بیشتر بین پوست و پارچه به دام افتاده باشد که به عایق و راحتی کمک می کند.

هیپوالژنی لباس های پنبه ای

پارچه پنبه به ندرت باعث واکنش های آلرژیک میشود  و پوشیدن آن برای کسانی که با آلرژی پوست مواجه هستند توصیه می شود،  از آنجایی که پنبه ضد آلرژیک است و پوست را تحریک نمی کند، در محصولات پزشکی مانند باند و گاز استفاده می شود و پارچه ای است که در مورد لباس های کودک انتخاب می شود.

ضد آب

از پارچه های پنبه به راحتی می توان لباس مقاوم در برابر آب و هوای بارانی ساخت . به عنوان مثال، پنبه را می توان به یک پارچه تنگ و متراکم تبدیل کرد که  مقاوم در برابر آب و هوا است .

راحتی لباس ست مردانه پنبه ای

اگر شما یک لباس ست مردانه یا زنانه پنبه ای خریده اید حتما متوجه شده ایدکه لباس پنبه ای نرم است و به راحتی کش می یابد و لباسی راحت برای پوشیدن است. به علت نرمی و راحتی بالا در لباس زیر و لباس کودک نیز از آن استفاده میشود .

طول عمر لباس های پنبه ای بالاست

پنبه دارای استحکام کششی بالایی است، پنبه قوی، بادوام و کمتر احتمال دارد که پاره شود. در هنگام خیس بودن آن 30 درصد قوی تر است .

کاربرد پنبه در تولید پوشاک مشهد – برند اندیشه

ست لباس خانوادگی

لباس های ست زنانه و مردانه  از الیاف کاملا طبیعی پنبه تهیه شده اند ، البته گاهی از ترکیب الیاف پنبه و دیگر مواد نیز ساخته میشود ، ولی اصولا از پنبه تهیه میشوند ، لباس های ست مردانه و زنانه بصورت پک های جداگانه به بازار عرضه میشوند ، و اگر شما تنها قصد خرید لباس مردانه را داشته باشید میتوانید در خرید کاملا آزاد هستید .

بلوز یونیسکس مردانه زنانه مدل شیانا,ست بلوز مردانه و زنانه,خرید بلوز شلوار مردانه و زنانه,بلوز یونیسکس,عمده فروشی پوشاک اندیشه,ست بلوز مردانه و زنانه

کاربرد پنبه در لباس ست مردانه

لباس ست مردانه اندیشه اکثرا از الیاف پنبه ساخته شده اند ، و عموما از ترکیب 70% پنبه بالا تر استفاده میشود ، رنگرزی این لباس ها به گونه ایست که اگر اصول مراقبت از لباس پنبه را بدانید ، مدت ها دوام خواهد آورد .

کاربرد الیاف پنبه در تولید لباس ست اندیشه
ست لباس مردانه اندیشه شامل : تیشرت شلوار  ، تیشرت شلوارک مردانه ، سویشرت شلوار مردانه ، بلوز شلوار مردانه و …. است ، و تنها در تولید برخی از ست ها از الیاف ترکیبی مانند ملانژ استفاده شده است .

کاربرد پنبه در لباس ست زنانه

لباس ست زنانه اندیشه نیز دارای ترکیبات پنبه است ، این لباس ها در طراحی و ترکیب رنگی خاص و منحصر بفرد است .

لباس ست زنانه

پوشاک پنبه ای زنانه

60 درصد از اقلام لباس زنانه شامل الیاف ترکیبی و پنبه است و 40 درصد از  لباس‌های زنانه کاملا از پنبه تولید می‌شود. در میان لباس های زنانه، 75 درصد موارد لباس تابستانی حاوی پنبه است، و 60 درصد از لباس های زمستانی نیز شامل پنبه می شود، و این نشان می دهد که احساس راحتی و تنفس پنبه برای لباس های تابستانی ضروری است. از میان اقلام خاص لباس زنانه ، 30 درصد از شلوار لباس زنانه حاوی پنبه، 38 درصد از لباس های زنانه شامل پنبه، 45 درصد دامن زنان حاوی پنبه، و 48 درصد زنان بلوز حاوی پنبه.

لباس ست زنانه / تیشرت شلوار زنانه /تیشرت شلوار پنبه ای زنانه

کاربرد پنبه در لباس مردانه و لباس ورزشی مردانه

همانطور که گفتیم پنبه دارای محبوبیت جهانی در تولید لباس است : هفتاد و پنج درصد از لباس مردان دارای نوعی ترکیب پنبه هستند.

در میان لباس مردان ، 85 درصد از لباس ها از  100 درصد پنبه ساخته شده است. پنبه برای تولید لباس‌های پنبه‌ای مردان، لباس ست مردانه پنبه، لباس زیر مردانه، و لباس ورزشی مردانه ، لباس ست مردانه و زنانه پنبه ، شلوار جین و سویشرت شلوار مردانه استفاده می شود.

جذب و تنفس پنبه آن را یک پارچه مناسب برای پوشیدن در شرایط آب و هوایی گرم تبدیل می کند؛ استفاده از پنبه در لباس های مردانه ، تیشرت شلوار مردانه ، بلوز شلوار مردانه و … آنرا به لباس ورزشی مناسب تبدیل میکند .

لباس ست مردانه - تیشرت شلوار مردانه - لباس تابستانی پنبه ای مردانه

 

مطالب مرتبط