آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

مرتب کردن کمد لباس به روش KonMari

مرتب کردن کمد لباس به روش KonMari: افراد بسیار کمی هستند که از تمیز کردن بسیار لذت می برند ، اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مکان های شلوغ و در هم و برهم ما را ناراضی می کند. خوشبختانه ، راهی پیدا کردم که این کار را به فرصتی برای شادی تبدیل کنم!

مرتب کردن کمد لباس به روش ماری کوندو

ماری کوندو کیست ؟

جادوی نظم (تحولی در زندگی، با هنر ژاپنی خلوت سازی و ساماندهی) نویسنده ی این کتاب، خانمی‌اهل ژاپن، به نام ماری کاندو است. و روشی که برای برقراری جادوی نظم به کار گرفته است را روش کان ماری نامیده است.

مرتب کردن کمد لباس به روش KonMari

مرتب کردن کمد لباس به روش KonMari

مرتب کردن کمد لباس به روش ماری کوندو

گام اول مرتب کردن لباس

1- در مرحله اول همه چیز را از کمد لباس خود بیرون بیاورید و به ترتیب دسته بندی کنید. از تاپ‌های خود شروع کنید ، سپس شلوار خود را مرتب کنید، سپس لباس و غیره.

مرتب کردن کمد لباس به روش ماری کوندو

مرتب کردن کمد لباس به روش KonMari

گام دوم مرتب کردن لباس

2- شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی را نگه دارید و آنچه را می خواهید دور بیندازید را نیز مشخص کنید. برای این کار هر لباس را در دستان خود بگیرید، فکر کنید که آیا هنوز هم میتواند شادی شما را به همراه داشته باشد؟ اگر به پایان عمر مفید خود با شما رسیده است از آن تشکر کنید و آن موارد را در قسمت ” لباس‌های دور انداختنی” قرار دهید. اگر برای تصمیم گیری تلاش میکنید ، این بدان معنی است که این مورد شادی شما را به ارمغان نمی آورد ، بنابراین با این خداحافظی کنید!

گام سوم مرتب کردن لباس

3- از لباس‌هایی که آنها را دور انداخته‌اید و یا لباس‌هایی که آنها را حفظ کرده‌اید می‌توانید درس بگیرید. زیرا این می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های خرید آگاهانه‌تر در آینده کمک کند. شاید شما لباس‌های پلی استر را در برابر لباس‌های پنبه ای خود کمتر دوست داشته باشید. این نشان می‌دهد که شما تمایل به مد پایدار دارید.

گام چهارم مرتب کردن لباس

4- پس از تکمیل دسته بندی لباس ها  ، مهم است که اکنون این لباس ها را به شکلی سازمان یافته و جادویی کنار هم بگذارید. لباس ها را به صورت عمودی در کمد بگذارید تا بتوانید همه آنها را در کشو خود ببینید. هم لباس‌ها بسیار مرتب و منظم و رنگارنگ کنار هم قرار می‌گیرند، و هم هر وقت که اراده کردیم میتوانیم لباس یا رنگ لباس دلخواهمان را به راحتی و به سرعت ببینیم و پیدا کنیم و انتخاب کنیم و از کشو دربیاریم و بپوشیم.

مرتب کردن لباس

مرتب کردن لباس

گام پنجم مرتب کردن لباس

5- می دانید با لباس های موجود در انبار چه کید؟ یکی از گزینه‌ها این است که لباس‌های دور ریختنی خود را به نزدیک‌ترین فروشگاه شیک پوش بسپارید. همچنین می‌توانید لباس‌های باکیفیت خود را مستقیماً به افرادی که به آنها احتیاج دارند هدیه بدهید.

اگر لباس‌هایی دارید که خیلی فرسوده یا آسیب دیده (از خودتان بپرسید آیا حاضرید این لباس را به یکی از دوستان نزدیک خود بدهید؟) این لباس می‌تواند بعنوان دستمال‌های صنعتی زندگی جدیدی پیدا کند. روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید اطمینان حاصل کنید که لباس‌های شما به محل دفن زباله منتقل نمی‌شود .

به خود افتخار کنید: از کمد لباس جدید خود لذت ببرید و از همه مهم‌تر درس‌هایی را که یاد گرفته‌اید برای خرید آگاهانه‌تر در آینده را یاد کنید.

معرفی منبع :

این مطلب توسط تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه تهیه شده است ، اندیشه یکی از بزرگترین عمده فروشی های پوشاک مشهد می باشد ، شما میتوانید تولیددات اندیشه شامل ست تیشرت شلوار مردانه ، ست بلوز شلوار مردانه ، ست لباس راحتی مردانه و زنانه و … را خریداری کنید .

مطالب مرتبط