مقالات, نکات نگهداری و مراقبت پوشاک

مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو

مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو

مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو

مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو: حفظ برچسب های لباس یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید هنگام مراقبت از پوشاک خود انجام دهید. زیرا این برچسب یا لیبل راهنمای خوبی برای طولانی شدن عمر لباس است ، بدون داشتن برچسب ، پوشش ما قابل اعتماد نیست و مراقبت از آن کمی دشوار می شود یکی از مواردی که در برچسب لباس برای مشتری به اشتراک گذاشته می شود نحوه ی مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو می باشد.

مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو

در لیبل لباس موارد زیر نوشته می شود :

  1. جنس پارچه

  2. سایز پارچه

  3. آرم شرکت

  4. نحوه ی شستشو

  5. نحوه ی خشک کردن

  6. دمای آبی که لباس با آن شستشو داده می شود

قوانین شستشوی لباس

  1. اولین قانون لباسشویی، بررسی برچسب مراقبت است.
  2.  قانون دوم این است که براساس مقاوت پارچه و لباس از آ گرم استفاده نمایید برخی از لباس ها می توانند آب گرم را تحمل کنند ، اما رخی نیز در برابر آب گرم رنگ پس داده و کیفیت آن تا حد زیادی کاهش می یابد . بنابراین در استفاده از سفید کننده ها و آب گرم دقت زیادی داشته باشید.

مراقبت از پارچه های مجلل

پارچه و لباس های مجلل ، دارای ظرافت خاصی هستند به همین دلیل در شستشو به دمای آب ، ماده ی شوینده ( ملایم ) و … توجه شود تنظیم ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس های مجلل از دیگر موارد قابل اشاره است . برای حفظ لباس های گرانقیمت خود ،آن را به خشکشویی بسپرید تا با دمای مناسب شسته و اتو شود.

خشک کردن لباس

شاید در فصل زمستان برای خشک کردن لباس سراغ خشکشویی بروید اما هرگز فراموش نکنید که آفتاب ، باد و دمای طبیعی هوا بهترین گزینه برای خشک کردن لباس است ، خشک کردن با ماشین لباسشویی امکان کمی رطوبت را دارد رطوبتی که اگر در لباس بماند سلامت بدن را تهدید می کند .
بنابراین در روز هایی که هوا مساعد است لباس ها را صاف و بدون چروک در معرض نور خوشید پهن نمایید . تا با بهترین شیوه ی ممکن خشک شود.

قاعده ی کلی برای شستشوی ماشینی لباس

برای مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو  دستورالعمل هایی وجود دارد که قاعده ی کلی شستشوی ماشینی لباس به شرح زیر است:

شستشوی ماشینی

عادی: دمای آب هیچ محدودیتی در گرما ندارد.
سرد: دمای آب نباید از 85 درجه فارنهایت بیشتر شود.
گرم : دمای آب نباید از 105 درجه فارنهایت تجاوز کند.
داغ: دمای آب نباید بیش از 120 درجه فارنهایت باشد.

قاعده ی کلی اتو کردن لباس

کم: دما نباید بیش از 230 درجه فارنهایت باشد
متوسط: دما نباید از 300 درجه فارنهایت تجاوز کند
زیاد: دما نباید از 390 درجه فارنهایت تجاوز کند

معرفی منبع :

عمده فروشی پوشاک مشهد ،برند برتر تولید انواع پوشاک راحتی و اسپرت ، سویشرت شلوار مردانه ، هودی و شلوار مردانه ، کاپشن شلوار مردانه ، شویشرت شلوار زنانه ، ست لباس ورزشی مردانه ، ست لباس ورزشی زنانه و … برای حفظ و مراقبت از لباس قبل و بعد از شستشو ، این مطلب را به اشتراک گذاشته است.

مطالب مرتبط