پوشاک, مقالات

لباس های بازیافتی

لباس های بازیافتی

لباس های بازیافتی

امروزه بازار لباس های بازیافتی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. حتی صنعت پوشاک معمولی با محصولاتی که از الیاف ارگانیک مانند پنبه و کنف ساخته شده است ، به افزایش آگاهی از محیط زیست پاسخ داده است.لباس های بازیافتی

حجم لباس های استفاده شده تقریباً 5% از زباله های جامد را تولید می کند میزان خرید لباس های متفاوت روی تولید زباله ی های جامد تاثیرگذار است بنابراین لباس های با کیفیتی که طول عمر بیشتری دارند و یا پس از استفاده دوباره به هر طریقی به چرخه ی پوشاک بازمی گردد کمک بزرگی به حفظ محیط زیست می کند.

الیاف بازیافت شده

مواد پلاستیکی به دلیل دوام و پایداری زیاد در محیط زیست آلودگی های شدیدی را به وجود آورده و از سوی دیگر تجزیه ناپذیرند بنابراین بازیافت پلیمرها از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی حائز اهمیت است.

بافت پوشاک طبیعی، تعداد الیاف به کار رفته به مراتب کمتر از پوشاک بافته شده از الیاف مصنوعی است. بدین جهت پوشاک طبیعی عبور هوا را از خود تسهیل می کند و بیشتر و بهتر به تنفس جلدی بدن کمک می کند.

کاهش هزینه ها

علاوه بر حفظ محیط زیست و کاهش زباله ها یکی از مزایای اصلی پوشاک بازیافتی کاهش هزینه هاست لباس های معمولی به دلیل هزینه های مربوط به استفاده از مواد اولیه ، از لباس های بازیافتی هزینه بیشتری دارند.

لباس هایی که از الیاف طبیعی مانند پشم یا پنبه تهیه می شود ، به دلیل انرژی لازم برای عرضه این کالاها ، ردپای کربن بالایی دارند. برای بسیاری از کالاهای طبیعی ، مرحله مزرعه بیشترین هزینه را متحمل می شود. از طرف دیگر ، لباس های بازیافت شده ، مواد آماده ای از منابع مانند پلاستیک بازیافت شده را تهیه می کنند. این عامل باعث می شود چنین مواردی مقرون به صرفه تر باشد.

اثرات زیست محیطی پوشاک بازیافتی

لباس های بازیافتی، تا حدی به کاهش میزان آلودگی کمک می کنند. لباس های معمولی که از پارچه های مصنوعی ساخته می شوند ، از نظر زیست محیطی گران هستند.

نفت به عنوان یک ماده ی اولیه برای فرایند تولید استفاده می شود. اما نتیایجی مانند : افزایش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای را در بردارد.

پوشاک بازیافتی نیاز به استفاده از نفت را به عنوان ماده اولیه ، از بین می برد و جایگزین مناسب تری برای محیط زیست ارائه می دهد.

فواید استفاده از پوشاک بازیافتی

هر دو لباس بازیافتی و معمولی در مورد قابلیت استفاده مجدد دارای یک ویژگی هستند. هر کدام از لباس های بازیافتی و معمولی را می توان دوباره در لباس های جدید قرار داد. فرایند بازیافت بستگی به نوع پارچه دارد.

حتی از لباس هایی که علائم سایش در قسمت زانوان دست و پا دیده می شود هنوز هم می توان با استفاده از روش های بازیافت مجدد از آن استفاده کرد.

حتی تولید کنندگان پارچه می توانند لباس های فروخته نشده یا غیرقابل استفاده را خریداری کرده و پوشاک جدید تولید کنند. با این حال ، برخی لباس ها به دلیل جنس و کیفیت خوب پارچه ی به کار رفته ، پتانسیل خوبی برای بازیافت دارند

بر اساس یک تحقیق ، تنها 17 درصد از لباس های استفاده شده توسط صنعت نساجی ثانویه ، از صنعت پوشاک انگلستان جمع آوری شده است.

پوشاک الیاف طبیعی اندیشه

از پوشاک راحتی و اسپرت پنبه‌ای تولیدی پوشاک اندیشه می توان به  ست لباس راحتی مردانه ، تیشرت پیژامه ،  تیشرت شلوار مردانه ، پیژامه ، بلوز شلوار مردانه و زنانه ، مانتو اسپرت، و بسیاری محصولات دیگر اشاره کرد.

تیشرت الیاف طبیعی پوشاک اندیشه

تولیدی پوشاک اندیشه با استفاده از الیاف صد در صد طبیعی بهترین برند تولید پوشاک است که ما می توانیم چند نمونه از اجناس خوب این تولیدی را برای شما نام ببریم : تیشرت الیاف طبیعی ، ست تیشرت شلوار مردانه ، ست لباس زنانه ، ست ورزشی مردانه و زنانه که این کالاهای تولید شده صد در صد از الیاف طبیعی (پنبه ،کتان و…..) استفاده شده است)

 

مطالب مرتبط