پوشاک, مقالات

لباس زمستانی کودک و نوجوان

لباس زمستانی کودک و نوجوان

لباس زمستانی کودک و نوجوان

با آغاز فصل زمستان و تغییرات آب و هوایی اولین گام حفظ سلامتی بدن در برابر برودت هواست. بزرگسالان، کودکان و نوجوانان بیشتر از سایر اقشار جامعه نیاز به محافظت در برابر سرما دارند، انتخاب پوشش مناسب مهم ترین کار دراین راستاست. اکثر والدین در انتخاب لباس زمستانی کودک و نوجوان حساسیت زیادی به خرج می دهند به همین دلیل شرکت تولید پوشاک اندیشه، برند برتر تولید پوشاک راحتی مشهد، مطالبی در این خصوص به اشتراک خواهد گذاشت با ما همراه باشید.

نکات قابل توجه در مورد لباس زمستانی کودک و نوجوان

  1. لباس زمستانی کودک و نوجوان باید با دقت انتخاب شود تا در عین گرم نگه داشتن، احساس راحتی را به همراه داشته و مانع تحرک و فعالیت های کودک نشود.
  2. هنگام خرید ، اجناس پشمی و پلی استر را در اولویت قرار داده و اگر نگران آلرژی و خارش پوست هستید پشم مرینوس انتخاب مناسبی خواهد بود.
  3. در چند لایه پوشی برای فرزند کودک و نوجوانتان دقت داشته باشید زیرا چندین لایه ی ضخیم روی هم تحرک کودک را کم می کند.
  4. لباس هایی اندازه ی خود کودک و نوجوان انتخاب نمایید زیرا لباس گشاد نفوذ هوای سرد را افزایش می دهد.
  5. جنس لایه نهایی لباس‌های کودک باید ضد آب و  قابلیت تنفس داشته باشد.

چند لایه پوشی در فصل زمستان

ساده ترین و بهترین روش لباس پوشیدن برای همه ی سنین بخصوص کودکان و نوجوانان چند لایه پوشی می باشد.

یکی از امتیازات چند لایه پوشی در فصول سرد سال این است که با تغییر هوا و احساس گرما می توان از لایه ها کم کرد و با کاستن لایه های لباس دمای بدن را متعادل نمود.
اما در مورد چند لایه پوشی نیز باید به موارد زیر توجه کرد:

  1. لایه زیرین لباس کودک و نوجوان از اجناسی انتخاب شود که احتمال تعریق در آنها بسیار کم باشد.( از ساق شلواری، جوراب شلواری، انواع بلوز شلوار پنبه ای و… به عنوان لایه ی نخست پوشش کودک و نوجوان می توان استفاده نمود )
  2. برای لایه بعدی یعنی لایه ی دوم ضخیم تر و دارای انعطاف نسبتا بالایی ست، لباس هایی مانند : ژاکت ، جلیقه، پیراهن و… مناسب می باشند.
  3. لایه ی سوم که همان لایه ی رویی است باید از مقاوت بالایی در برابر: باد، باران، برف و… برخوردار باشد تا از نفوذ سرمای هوا جلوگیری نموده و عایق خوبی برای سرما باشد. لباس هایی مانند: ( سوئیشرت دخترانه، سوئیشرت شلوار پسرانه، کاپشن، کاپشن شلوار پسرانه، انواع کت و پالتوی دخترانه و پسرانه، بارانی، پلیور، کلاه، دستکش، و… ) برای لباس نهایی مناسب است.

عمده فروشی پوشاک اندیشه تولید کننده ی انواع پوشاک زمستانی نوجوان

مطالب مرتبط :

راهنمای خرید لباس بافتنی کودک

مطالب مرتبط