مقالات

فواید استفاده از پارچه پنبه برای کودکان

فواید استفاده از پارچه پنبه برای کودکان

فواید استفاده از پارچه پنبه برای کودکان

در این مقاله قرار است از فواید پارچه پنبه برای کودکان صحبت کنیم؛ چرا که برای ما به عنوان والدین ضروری است که کودکان‌مان هر روز با لباس خود احساس راحتی کنند. همچنین مهم است که با تمام وسایلی که از آنها استفاده می‌کنند مانند صندلی ماشین، کالسکه و سایر موارد نیز راحت باشند و برایشان دردسری ایجاد نشود.

پنبه

پنبه برای چندین دهه یکی از پارچه‌های پر استفاده در لباس کودکان بوده است. و حتی در لباس بزرگسالان نیز بسیار استفاده می‌شود و جزء محبوب‌ترین پارچه‌هاست

نکته مهم این است که پنبه کاملا با الیاف طبیعی ساخته می‌شود و در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

فواید پارچه پنبه

ضد حساسیت

در فواید استفاده از پارچه پنبه برای کودکان باید به یک نکته مهم از فواید آن در همین‌جا اشاره کنیم؛ ضد حساسیت بودن یکی از مهم‌ترین فواید پارچه پنبه برای کودکان و نوزادان است.

آیا می دانید پنبه کمتر باعث واکنش آلرژیک می شود؟

این خاصیت‌های ضد حساسیت پنبه آن را حتی برای اهداف دارویی مانند گاز و باند نیز قابل استفاده می‌کند. این امر آن را برای لباس برای کودکان ایده‌آل می‌کند زیرا گزینه مناسبی برای پوست‌های حساس است.

کودکان همیشه نمی‌توانند به راحتی با ما ارتباط برقرار کنند و بگویند دقیقا از چه چیزی ناراحت و یا اذیت هستند بنابراین دانستن اینکه چه چیزی آنها را آزار می‌دهد دشوار است.

یک راه حل آسان برای جلوگیری از احساس ناراحتی و اذیت کودکان این است که از پارچه پنبه برای کودکان استفاده کنیم زیرا بهترین گزینه برای افرادی است که مستعد واکنش های آلرژیک یا تحریک پوستی هستند.

نوزادان پوستی نرم و حساس دارند و بهترین راه برای محافظت از پوست لطیف آنان استفاده از پنبه است. پنبه ضد حساسیت است که باعث می‌شود پوست نوزادان تحریک نشود و آلرژی ایجاد نکند.

حفظ تعادل دمای بدن و جذب رطوبت کودک

کودکان جنب و جوش زیادی دارند و به همین دلیل ممکن است پوست آنها از تعریق زیاد در هوای گرم عرق‌سوز شود؛ بنابراین اگر پارچه لباس آنها مصنوعی باشد یا از تعریق جلوگیری نکند به پوست کودک شما آسیب وارد خواهد شد.

پارچه پنبه به حفظ دمای مناسب و جلوگیری از تعریق کودکان کمک می کند و مانع از گرمازدگی و عرق‌سوز شدن آنها می‌شود.

همچنین خاصیت مهم دیگر پنبه این است که یک ماده جاذب است و به پوست اجازه تنفس می‌دهد و رطوبت تولید شده توسط عرق را جذب می‌کند.

از کودکان نمی توان انتظار داشت که بی حرکت بنشینند، آنان همیشه در حال دویدن هستند و روی خود انواع مایعات را ممکن است بریزند. با این حال، پنبه رطوبت را جذب می‌کند و مایعات را از پوست دور می‌کند.

حفظ تعادل دمای بدن و جذب رطوبت کودک

محافظت در برابر سرما

از فواید پارچه پنبه برای گرما گفتیم و همچنین گفتیم جریان هوا را از خود عبور می‌دهد و باعث تنفس پوست می‌شود. از طرف دیگر باید این نکته را هم بگوییم که انواع دیگری از پارچه پنبه وجود دارد که به دلیل بافت نوع پارچه از کودک شما در برابر سرما محافظت می‌کند.

پارچه‌ای ضد قارچ

از دیگر فواید پارچه پنبه برای کودکان ضد قارچ بودن این پارچه است. به دلیل اینکه پارچه پنبه هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهد و این امر از ایجاد شدن هرگونه قارچ بر روی لباس و حتی بر روی پوست کودک جلوگیری می‌کند.

دوام بالا در شستشو

برخلاف سایر مواد، پنبه این امکان را به شما می‌دهد که آن را در ماشین لباسشویی با حداکثر دما 30 تا 40 درجه سانتیگراد شستشو دهید و آن هم بدون تغییر شکل یا تغییر رنگ!

این نکته در لباس کودکان بسیار حائز اهمیت است چرا که لباس‌های آنان نیاز به شستشوی بیشتری دارد و گاهی لکه‌هایی روی آنها ایجاد می‌شود که باید حتما در دمای بالایی شسته شود.

نکته دیگر این است که پارچه پنبه به راحتی تمیز می‌شود، بر خلاف پارچه‌های دیگر کرک نمی‌شود.

دیگر مزایای پارچه پنبه

  • الیاف پنبه نرم است و به کودک اجازه می دهد احساس راحتی کند.
  • پارچه های پنبه ای بادوام هستند و عمر طولانی دارند.
  • پنبه علاوه بر اینکه یک فیبر طبیعی است، زیست تخریب پذیر است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.
  • احتمال جمع شدن پنبه هنگام شستشو در مقایسه با پارچه های مصنوعی کمتر است
  • به طور کلی دارای مقاومت کششی بالایی نیز هستند.
  •  لکه های پنبه را می توان به راحتی فقط با آب گرم و مقداری مواد شوینده ملایم از بین برد.
  • پنبه به عنوان پارچه ای قابل تنفس شناخته شده است. معنی این اساساً این است که توانایی انتقال رطوبت از پوست را دارد
  • جذب زیاد پنبه همچنین به این معنی است که می‌تواند به عنوان حوله استفاده شود.
  • از آنجا که پنبه پارچه ای سبک است ، برای محافظت در برابر گرما در تابستان عمل می کند.
  • یکی از ویژگی های منحصر به فرد پنبه این است که بوی آن بسیار کمتر از سایر مواد مصنوعی است. در نتیجه، حتی می توان پنبه را بیشتر استفاده کرد و کمتر شست.

مزایای پارچه پنبه

جنبش پایداری

با برجسته شدن جنبش پایداری، اهمیت مراقبت از محیط زیست دو چندان شد. در این راستا نیز پنبه یک انتخاب عالی است! چرا؟

  1. چون پنبه یک پارچه زیست تخریب پذیر است و به طور طبیعی تجزیه می‌شود.
  2. محصولات پنبه‌ای در برابر گرما و خشکسالی مقاوم هستند، به این معنی که نیازی به آبیاری منظم برخی از محصولات دیگر نیست و فقط در اثر بارندگی می توانند زنده بمانند.

تولیدی پوشاک اندیشه

همه چیز درباره فواید استفاده از پارچه پنبه برای کودکان را در این مقاله گفتیم. این مقاله توسط تولیدی پوشاک اندیشه نوشته شده است. تولیدی پوشاک اندیشه با 25 سال سابقه تولید انواع لباس اسپرت و راحتی برای کودکان و نوجوانان نیز انواع لباس‌های راحتی و اسپرت تولید می‌کند.

لباس‌های این تولیدی الخصوص لباس‌های کودکان از الیاف طبیعی ساخته شده و در تولید پارچه‌های این تولیدی پنبه بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است. در اینجا برخی از محصولات اندیشه را معرفی خواهیم کرد:

  • ست کاپشن شلوار بچگانه
  • ست تیشرت و شلوار مردانه
  • ست تیشرت و شلوار زنانه
  • ست کاپشن و شلوار مردانه
  • ست گرمکن و شلوار زنانه
  • هودی اسپرت زنانه
  • هودی اسپرت مردانه
  • بلوز شلوار زنانه
  • بلوز شلوار مردانه
  • بلوز و شلوار بچگانه
  • تیشرت و شلوارک مردانه
  • تیشرت و شلوارک زنانه

و انواع دیگر محصولات که نام بردن آنها از حوصله این مقاله خارج است بنابراین برای مشاهده انواع محصولات پوشاک اندیشه به سایت فروشگاهی تولیدی فروشگاه اندیشه مراجعه کنید

مطالب مرتبط