پوشاک, مقالات

شلوار جین خوب چه ویژگی هایی دارد

شلوار جین خوب چه ویژگی‌هایی دارد

شلوار جین خوب چه ویژگی هایی دارد

شلوار جین یکی از پر طرفدار ترین شلوار هایی است که هیچوقت میدان رقابت را خالی نمیکند و محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد. اما آیا میدانید شلوار جین خوب چه ویژگی هایی دارد؟؟

اما برای خرید یک شلوار خوب بایدبه به نکاتی توجه کنید: برای خرید شلوار جین مرغوب و با کیفیت مستقیم میرویم سر اصل مطلب 5 نکته وجود دارد که با دقت به ان میتوانید خریدی خوب و عالی داشته باشد.

5 نکته ی مهم برای خرید شلوار جین

نکات مهمی برای خرید شلوار جین وجود دارد، در ادامه این 5 ویژگی را بیان میکنیم تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

1-هرچه وزن شلوار سنگین تر باشد جنس آن مرغوب تر است

شما به‌ راحتی با گرفتن چندین شلوار در دست می‌توانید متوجه تفاوت وزن آن‌ها شوید. همچنین یک شلوار جین باکیفیت معمولاً دارای بافتی نسبتاً قابل دید و قابل لمس است و کمی هم به زبری و خشنی میزند. البته در رابطه با این مورد باید بگوییم که برخی از شلوارها چون چندین بار شسته می‌شوند این ویژگی خود را از دست می‌دهند.

2- دوخت شلوار باید دقیق و منظم باشد

پس از بررسی جنس شلوار جین نوبت به دوخت‌های شلوار جین می‌رسد که باید به آن بسیار دقت کنید. موضوعی که با یک نگاه تا حدودی به کیفیت و اصالت شلوار جین می‌توانید پی ببرید. ابتدا به سراغ دوخت‌های کنار شلوار و جیب‌ها  بروید و آن‌ها را بررسی کنید.

شما علاوه بر بررسی ظاهر دوخت‌ها که باید کاملاً دقیق و منظم باشند باید به نوع دوخت‌ها هم نگاه کنید که بدون بیرون‌ زدگی یا نخ کش شدن و باز شدن و البته محکم باشند. همچنین وجود دوخت‌های دوبل که دو دور دوخت در کنار هم به‌ موازات هم هستند.

شلوار جین خوب چه ویژگی هایی دارد

شلوار جین خوب چه ویژگی هایی دارد

3- شلوار جین کشی – شلوار جین زنانه

برخی از شلوارهای جین مخصوصاً شلوارهای جینی که توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای خاصیت کشیده شدن هستند. این موضوع تا حدودی نمی‌تواند یک فاکتور منفی برای شلوار باشد ولی چگونه؟ همان‌طور که گفتیم شلوارهای جین باکیفیت از شلوار های جین کشی کمی متفاوت هستند ولی ازآنجایی‌که سلیقه و مدگرایی به این سمت قدم برداشته است ناچار تولیدکنندگان معروف شلوار جین هم سعی کرده‌اند خودشان را با فاکتور کشسانی بودن جین وفق دهند.

اگر شما از آن دسته از افراد علاقه‌مند به این نوع شلوارها هستید باید چند نکته را هنگام خرید به خاطر بسپارید که در ابتدا به دنبال برچسب یا آن قسمت مشخصات نوشته‌شده بر روی شلوار بگردید در شلوارهای باکیفیت درصد کشیدگی آن‌ها بر روی آن‌ها نوشته‌شده است.

این عبارت معمولاً به انگلیسی و با کلمات“Lycra” یا“spandex” یا“stretch” مشخص می‌شوند و در جلوی آن‌ها معمولاً عددی به‌عنوان درصد کشیدگی در نظر گرفته می‌شود که شلوارهای مرغوب هیچ‌گاه بیشتر از ۱ (باوجود کشی بودن و چسبان بودن شما در آن راحت هستید) یا نهایتاً ۲ درصد نمی‌شوند و عدد بیشتر از ۲%معمولاً نشانه پایین بودن کیفیت شلوار است که هم زود پاره می‌شوند وهم اینکه با یک‌بار شست‌وشو حالت خود را از دست می‌دهند.

برخی شلوارها هم فاقد این مشخصات هستند که این خود گویای همه‌چیز است.

 4- طراحی و نشانه‌های یک شلوار جین مرغوب

اولین نکته تکمه یا همان دکمه‌های شلوار است که در تقریباً تمام شلوارهای ارجینال معمولاً به‌وضوح نام سازنده شلوار بر روی آن درج‌شده است همچنین پین‌ها یا میخ‌هایی که این دکمه‌ها را بر روی شلوار نگه‌داشته‌اند هم می‌تواند دیگر نشانه شلوار مرغوب باشد و اگر شلوار جین مجهز به زیپ است که در این روزها کمتر این مدل یافت می‌شود هم باید دارای یک زیپ محکم و روان باشد که در این نوع  حرفی یا علامتی از شرکت سازنده بر روی آن درج‌شده است همچنین این زیپ‌ها جوری طراحی‌شده‌اند که اگر دسته آن را به سمت پایین قرار دهید قفل‌شده و تا دسته یا گیره آن را بالا نیاورید ماشین زیپ از جایش تکان نمی‌خورد. وجود هرگونه مواد پلاستیکی یا بی‌کیفیت در طراحی شلوار هم نشانه بی‌کیفیت بودن آن است.

برخی شلوارها هم از نوعی پارچه در قسمت داخلی کمر بهره می‌برند که با عنوان عرق‌گیر شناخته می‌شوند که وجود این مورد یک نکته مثبت به‌حساب می‌آید. همچنین وجود طرح‌های بزرگ و عجیب و قریب بر روی شلوار مخصوصاً جیب پشتی هم به‌هیچ‌وجه نشانه باکیفیت بودن شلوار نیست.

شلوار جین خوب چه ویژگی هایی دارد

شلوار جین خوب چه ویژگی هایی دارد

5- قیمت شلوار جین باکیفیت

تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره شد ماکزیمم توجهی بود که شما برای خرید یک شلوار باکیفیت می‌توانستید به آن توجه کنید.

بنابراین شلوار جینی که تمام مشخصات بالا را داشته باشد احتمالاً شلواری گران‌ قیمت به‌حساب می‌آید. بنابراین شما با توجه به مبلغی که برای یک شلوار خوب در نظر گرفته‌اید می‌بایست یک تعادل بین هزینه و کیفیت برقرار کنید و با توجه به همه این نکات یک شلوار باکیفیت متناسب با بودجه خود تهیه کنید.

خرید شلوار راحتی و اسپرت برند اندیشه

برای خرید شلوار راحتی و اسپرت میتوانید به فروشگاه های معتبر مراجعه بفرمایید، برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

اطلاعات تماس تولید پوشاک مشهد اندیشه

انواع شلوار راحتی و اسپرت زنانه

مطالب مرتبط