آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

شستشوی صحیح شلوار جین

شستشوی صحیح شلوار جین

شستشوی صحیح شلوار جین

اکثر خانم ها در کمد لباس خود شلوار جین دارند. اما اگر روش های شستشوی صحیح شلوار جین را ندانیم متأسفانه ، پس از شستشو رنگ های تیره و اصلی از بین می روند و شلوار های جین کهنه به نظر می رسند واقعاً ناراحت کننده است که متوجه شوید شلوار جین جدید مورد علاقه تان ، آنقدر رنگ می دهد که مبلمان سفید ، لباس ها و حتی پوست شما را رنگ آمیزی کرده است.

شستشوی صحیح شلوار جین

اگرچه رنگ های تیره هم شسته می شوند ، اما رنگ پس دادن شلوار می تواند آزار دهنده باشد. متأسفانه ، این اتفاق حتی بعد از چندین شستشو رخ می دهد.

روش‌هایی برای ثابت نگه داشتن رنگ شلوار جین

خوشبختانه ، روش هایی برای شستشوی صحیح شلوار جین وجود دارد که می تواند به شما در ثابت نگه داشتن رنگ شلوار جین کمک کند. در ادامه بهترین نکات ما در مورد نگه داشتن شلوار جین و جلوگیری از انتقال آزار دهنده رنگ پارچه را بخوانید.

گام اول

وقتی شلوار جین تیره تان را از فروشگاه به خانه آورده اید اولین کاری که می خواهید انجام دهید شستشوی صحیح شلوار جین است.

بنابراین بدون شستشو آنها را نپوشید یا آنها را در کمد خود آویزان نکنید – بلکه بلافاصله روش مراقبت از پارچه را شروع کنید تا از بدترین مشکلات رنگ پس دادن جلوگیری کنید.

اگر نگاهی بیندازید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از شلوارهای جین برچسب شستشو دارند این راهنمای خوبی برایتان است و روش صحیح شستشوی آن لباس را نشان می دهد.

برچسب شستشوی لباس به شما توصیه می کند که در اولین گام  و بلافاصله قبل از پوشیدن لباس آنها را بشویید.

شلوار لی اسکینی مدل شایلی

گام دوم

لباس جین خود را با استفاده از آب سرد در خانه بشویید . هرگز از آب گرم استفاده نکنید ، زیرا این امر باعث کوچک شدن شلوار جین می شود.

آب سرد نیز روی رنگ های پارچه اثر بسیار ملایمی دارد. برای اینکه در جای ایمن باشید ، اگر بجای شستشوی دستی می خواهید با ماشین لباسشویی ، شستشو را انجام دهید خوب است که شلوار جین را به تنهایی و بدون لباس های دیگر و البته در مدت زمانی بسیار کوتاه بشویید.

وقتی شلوار جین را به تنهایی بشویید خیالتان راحت است که رنگهای آزاد شده هنگام شستشو ، سایر لباس ها را لکه دار نمی کند.

گام سوم

 یک فنجان سرکه سفید را به آب ماشین لباسشویی اضافه کنید. سرکه خانگی قدیمی حاوی یک اسید خفیف به نام اسید استیک است که به ثابت کردن رنگ و جلوگیری از رنگ پس دادن پارچه کمک می کند.

همچنین سرکه قاتل باکتری طبیعی است و میکروب های مضر را که ممکن است روی شلوار جین شما زندگی کنند ، خنثی می کند. سرکه به ثابت کردن رنگ موجود در پارچه شلوار جین کمک می کند.

اگر ترجیح می دهید شلوار جین خود را به صورت دستی انجام دهید ، به جای قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی ، می توانید ظرف بزرگی را با آب سرد پر کنید ، سپس یک فنجان سرکه سفید اضافه کنید. شلوار جین را بگذارید تا حدوداً یک ساعت خیس شود ، سپس مایع اضافی را (بدون نیاز به شستشو) بپیچانید و شلوار جین را روی بند آویزان کنید تا خشک شود.

به خصوص اگر شلوار جین شما گران قیمت است و هزینه ی زیادی برای خرید آن پرداخت کرده اید برای اینکه شکل و رنگ اولیه ی خود را حفظ کند شستشو به روش بالا توصیه می شود ( شستشوی دستی )

گام چهارم

در مورد شستشو با ماشین لباسشویی نکات زیر قابل تاکید است :

  1. شلوار جین خود را به تنهایی در ماشین بیندازید تا سایر لباس ها رنگ نگیرند.
  2. زمان طولانی در ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا لباس شکل و رنگ اولیه ی خود را از دست می دهد.
  3. برای حفظ شکل و رنگ اولیه ی شلوار خود ، هرگز شلوار جین را در خشک کن قرار ندهید. بلکه اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.
  4. هنگام آویز کردن شلوار به حالت تاشو آویزان نکنید بلکه دو طرف کمر شلوار را با گیره آویز نمایید.

گام پنجم

 اگر شلوار جین شما پس از انجام این مراحل هنوز هم میزان قابل توجهی رنگ پس می دهد، می توانید مدت طولانی تری یعنی یک شب کامل ، در سرکه و آب سرد قرار دهید. صبح ، می توانید شلوار جین خود را با آب سرد در ماشین لباسشویی شستشو داده و پس از اتمام ، شلوار جین را آویزان کنید تا خشک شود.

اگر مراحل فوق را انجام دهید ، باید بتوانید شلوار جین تیره خود را از رنگ پس دادن متوقف کنید ، یا حداقل مقدار رنگی که هنگام پوشیدن شلوار جین پخش می شود را کمتر کنید.

نکات مهم شستشوی شلوار جین

به یاد داشته باشید که فقط از سرکه خانگی استفاده کنید.
از قرار دادن شلوار جین خود در خشک کن خودداری کنید. همیشه بگذارید هوا شلوار جین شما خشک کند تا بتواند اندازه ، رنگ و شکل خود را حفظ کند.
همیشه شلوار جین تیره را درون آب سرد بشویید.
شلوار جین تیره خود را به تنهایی بشویید تا سایر لباس هایتان لکه دار و رنگی نشود.
لباس های تیره رنگ خود را می توانید با شلوار جین تیره خود بپوشید.

معرفی منبع :

عمده فروشی پوشاک مشهد ، تولیده کننده ی موفق در زمینه ی ارائه ی پوشاک راحتی مردانه و زنانه ، اکثر محصولات تولید شده ی خود را با رنگبندی کامل ، به بازار فروش عرضه نموده و انواع رنگ ها و طرح ها را در محصولاتی مانند : تیشرت شلوار مردانه و زنانه ، تاپ شلوارک مردانه و زنانه ، شلوارک کتان مردانه ، انواع ست های خانوادگی ، بلوز شلوار بچگانه ، لباس ورزشی مردانه و زنانه و … را در بسته بندی های لباس اندیشه مشاهده خواهید نمود.

 

مطالب مرتبط