پوشاک, مقالات

خرید تیشرت خام – تیشرت تبلیغاتی

خرید تیشرت خام – تیشرت تبلیغاتی

خرید تیشرت خام – تیشرت تبلیغاتی: امروزه چاپ و تولید تیشرت های تبلیغاتی براساس ایده های خلاقانه و زیبا، در خرید و فروش محصولات و معرفی برند ها و شرکت ها بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است، شرکت تولیدی پوشاک اندیشه مشهد، تولید کننده ی پوشاک راحتی از پارچه های پلی استر، پنبه، تریکو، کتان و ارائه دهنده ی محصولاتی مانند: تاپ شلوارک زنانه و مردانه، انواع بلوز شلوار زنانه و مردانه، انواع لباس ست خانوادگی، لباس خواب مردانه، لباس ورزشی مردانه و زنانه، شلوارک کتان مردانه و… در این مقاله به یررسی ویژگی های تیشرت تبلیغاتی می پردازد.

روش های چاپ روی تاپ و تیشرت

مهمترین ویژگی های تیشرت تبلیغاتی

  1. یکی از ویژگی های مهم یک تیشرت تبلیغاتی انتخاب جنس تیشرت می باشد، زیرا افرادی که اقدام به چاپ برند یا لوگوی خود روی تیشرت می نمایند اگر محصولی با جنس بی کیفیت ارائه دهند در واقع سرمایه خود را از دست داده اند.
  2. معمولا قیمت گذاری مناسبی روی این سری از تیشرت ها صورت می گیرد تا بیشتر در دسترس اقشار جامعه باشد.
  3. کیفیت چاپ، یکی دیگر از ویژگی های تیشرت تبلیغاتی می باشد در هر کدام از شیوه های چاپ روی تیشرت، استفاده از مواد اولیه ی مرغوب در کیفیت آن بسیار تاثیرگذار می باشد.

روش های چاپ روی تیشرت تبلیغاتی

یکی از صنایع کاربردی و پر استفاده در همه ی کشورهای دنیا و همچنین در کشور عزیزمان، چاپ روی تیشرت می باشد. که به روش های مختلفی این کار صورت می گیرد.

  1. چاپ سیلک
  2. لیبلی
  3.  حرارتی یا سابلیمیشن
  4. چاپ به صورت مستقیم روی تیشرت
  5. مدیا ( چاپ به صورت تمام رنگی )
  6. کاتر پلاتر ( چاپ به صورت تک رنگ )

روش چاپ مستقیم

در روش های چاپ مستقیم روی تیشرت به این نکته باید توجه داشته باشیم که غالب دستگاه های موجود دارای رنگ سفید نیستند از همین رو از رنگ سفید تیشرت به عنوان بکگراند یا پس زمینه تصویر استفاده می شود و عبارتی سایر رنگ ها چاپ می شوند به همین خاطر روش چاپ مستقیم که طبیعتا یکی از بالاترین کیفیت ها در اختیار را ما قرار می دهد بر روی تیشرت های سفید و یا روشن قابل استفاده می باشد و اگر بخواهیم بر روی تیشرت و یا پارچه تیره و یا مشکی چاپ مستقیم بزنیم حتما باید دستگاه دارای رنگ سفید جداگانه باشد که ابتدا تیشرت را با رنگ آستر سفید کند و بعد روی رنگ سفید طرح را پیاده کند.

نوع چاپ کاترپلاتر

و از دیگر روش های پرکاربرد روز دنیا برای چاپ روی تیشرت چاپ کاترپلاتر می باشد که در اکثر چاپ های لباس های ورزشی از این روش استفاده میشود که ماندگاری و کیفیت بسیار عالی دارد ولی فقط یک ویژگی دارد و آن هم این است که  باید به صورت تک رنگ و یا رنگ های تفکیک شده مورد استفاده قرار بگیرد.

ماندگاری تیشرت چاپی

موارد زیر در ماندگاری تیشرت های چاپی موثر می باشد:

  1. جنس تیشرت
  2. کیفیت و نوع چاپ
  3. روش چاپی متناسب با جنس
  4. روش های شست و شوی تیشرت

استفاده از طیف رنگی سازمانی

یکی دیگر از عواملی که برای انتخاب چاپ تیشرت تبلیغاتی باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از رنگ سازمانی و یا طیف رنگی محصول و برند شماست که باید برروی آن حساس بود.

اگر برند، لوگو و یا سازمان شما دارای رنگ سازمانی به خصوصی است بهتر است نهایت تلاش خود را کنید که تبلیغات خود را به سمت و جهت رنگ سازمانی خود ببرید که از لحاظ بصری مخاطب خود را با رنگ برند تان به آنها القا کنید که اگر در این مورد انتخاب تیشرت وسواس لازم را داشته باشید می توانید این توقع را در بین مخاطبان تبلیغاتی خود داشته باشید که بیشترین بازخورد را دریافت نمایید.

البته طبیعتا همانند کالرباکس که شما می توانید میلیون ها رنگ را انتخاب کنید در انتخاب رنگ تیشرت تبلیغاتی این توقع را نمی توانید داشته باشید ولی باید نهایت تلاش خود را بفرمایید که نزدیکترین رنگ به رنگ سازمانی خود را انتخاب کنید.

روش های چاپ روی تیشرت و چاپ

خرید تیشرت خام - تیشرت تبلیغاتی / تیشرت مردانه تبلیغاتی / تیشرت خام تبلیغاتی / خرید عمده تیشرت خام

در واقع، بسیاری از مواقع این جنس پارچه است که برای ما محدودیت ایجاد می کند و ما را به سمت یک روش خاص برای چاپ سوق می دهد. علاوه بر جنس پارچه، رنگ پارچه ی تیشرت نیز در برخی از موارد ما را دچار محدودیت می کند و نمی توانیم از هر نوع چاپی استفاده کنیم. به طور کل جنس و رنگ پارچه، تعداد تیراژ کار و میزان سرمایه از جمله عواملی هستند که باعث می شوند که در انتخاب روش های چاپ روی تاپ و تیشرت دقت بیشتری داشته باشیم.

روش های مختلف چاپ روی لباس:

  1. چاپ سیلک اسکرین
  2.  سابلیمیشن
  3. چاپ مستقیم یا دیجیتال

چاپ سیلک یک روش قدیمی و دستی و جز اولین انواع روش چاپ روی تیشرت می باشد. در این روش ابتدا طرح مورد نظر به روی یک برگه مخصوص چاپ میشود. سپس یک قاب حاوی توری مخصوص توسط لاک حساس ( دیازو ) پوشیده میشود.بعد از آن طرح مورد نظر داخل این قاب قرار گرفته و با استفاده از نور دادن به این قاب، طرح روی قاب حکاکی می شود. حالا ما صاحب یک شابلون شده ایم.

حال با استفاده از یک کاردک مخصوص رنگ را به روی شابلون ایجاد شده می کشیم و رنگ از طریق منافذی که روی توری ایجاد شده عبور کرده و به روی سطح مورد نظر که در اینجا تی شرت می باشد می چسبد.

مزایای چاپ سیلک:

چاپ سیلک اسکرین دارای مزایای قابل توجهی است که اتفاقا به دلیل همین مزایاست که همچنان با وجود روش های ابداعی جدید کاربرد خود را از دست نداده و بسیاری از تولیدی ها از آن استفاده می کنند. از جمله ی این مزایا عبارتند از:

  1. محدودیت نداشتن در جنس و رنگ پارچه
  2. هزینه ی راه اندازی کمتر نسبت به سایر روش ها
  3. مقرون به صرفه بودن در تیراژ بالا
  4. عدم نیاز به وسایل الکترونیکی خاص

معایب چاپ سیلک:

البته سیلک اسکرین معایبی هم دارد که اگر بخواهیم حرفه ای تر بررسی کنیم نمی توان از آنها غافل شد. که این معایب بصورت خلاصه در زیر آورده شده است:

  1. وقت گیر بودن آماده سازی پروسه ی چاپ نسبت به سایر روش ها
  2. مقرون به صرفه نبودن در تیراژ پایین
  3. عدم دستیابی به طیف گسترده ی رنگها
  4. نیاز داشتن به شابلون مخصوص برای هر رنگ

چاپ سابلیمیشن:

یکی از روش های چاپ روی تاپ و تیشرت روش چاپ سابلیمیشن است که نسبت به روش سیلک اسکرین جدیدتر محسوب می شود. واژه ی سابلیمیشن به معنای تعصید است و فلسفه ی این نامگذاری به این خاطر است که در این روش جوهر روی کاغذ از حالت جامد به گاز ( تصعید ) تبدیل شده و روی تی شرت و یا هر جسم دیگر می نشیند.

این روش نیز دارای مزایا و معایب خاص خودش است. گاها در برخی موارد این روش به روش سیلک اسکرین ترجیح داده می شود و گاه رقابت را به سایر رقبایش می بازد. در این روش ابتدا طرح مورد نظر توسط پرینترهای جوهرافشان به روی کاغذهای مخصوص می نشیند.

پس از آن کاغذ چاپ شده روی جسم مورد نظر که در اینجا تی شرت می باشد قرارمی گیرد. سپس توسط دستگاه سابلیمیشن با حرارتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه ی سانتی گراد طرح ( کاغذ ) روی جسم مورد نظر ( تی شرت ) پرس می شود.

با این عمل جوهر که بصورت جامد روی کاغذ قرار گرفته بود در اثر حرارت بالا بصورت مستقیم از به گاز تبدیل می شود و طرح چاپ شده را عینا روی سطح مورد نظر که اینجا تی شرت است کپی می کند.

ذکر این نکته ضروری است که از آنجا که عکس ما ابتدا روی کاغذ و سپس از کاغذ به سطح مورد نظر انتقال می یابد، باید موقع پرینت عکس را به صورت برگردان ( Mirror ) چاپ کرد تا در انتها عکس مطلوب حاصل شود.

چاپ مستقیم یا دیجیتال

از دیگر انواع روش های چاپ روی تاپ و تیشرت می توان به روش چاپ مستقیم یا  چاپ دیجیتال اشاره کرد. که این روش در واقع جدیدترین و حرفه ای ترین روش چاپ تی شرت می باشد، سر و کار ما با یک دستگاه پرینتر است. اما نه یک پرینتر معمولی؛ بلکه یک دستگاه پرینتر مخصوص چاپ روی تی شرت.

در این روش که یک روش پرهزینه اما حرفه ای است عکس مورد نظر بصورت مستقیم به پرینتر ارسال می شود و دستگاه نیز بصورت مستقیم همانند مکانیزم چاپ روی کاغذ، تیشرت را در درون خود برده و سپس طرح مورد نظر را روی تی شرت چاپ می کند.

مزایای چاپ مستقیم ( دیجیتال ):

این روش نیز مزایا و معایبی دارد. از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در این روش دیگر نیازی به پروسه طولانی و وقت گیر ساخت شابلون و رنگ کردن نمی باشد. مثل روش سیلک اسکرین و همچنین پرینت جداگانه طرح روی کاغذ و دستگاه های جانبی دیگر مثل روش سابلیمیشن.
  2. همچنین در روش چاپ مستقیم، محدودیتی از بابت جنس و رنگ تیشرت نداریم.
  3. از نظر کیفیت چاپ هم نتیجه ی حاصل از چاپ دیجیتال یا مستقیم بسیار بالاست و  دو روش قبلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند.
  4. تنها عیب این روش هم هزینه بسیار بالای دستگاه و زمان طولانی برای هر چاپ است. شاید برای داشتن یک چاپگر خوب تی شرت نیاز باشد که بیش از ۱۰۰ میلیون هزینه کنید. در حالی که با این مقدار سرمایه چندین دستگاه سابلیمیشن و سیلک اسکرین می توان خرید!

خرید عمده تیشرت خام برای چاپ و تبلیغات:

شرکت تولیدی پوشاک مشهد، تیشرت های تبلیغاتی در طرح و رنگ را متناسب با نیاز مشتری تولید میکند، برای دریافت اطلاعات بیشتر با این تولیدی ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط خرید تیشرت خام – تیشرت تبلیغاتی:

تیشرت های چاپی اندیشه

مطالب مرتبط