پوشاک, مقالات

تولید ماسک خانگی

تولید ماسک خانگی

تولید ماسک خانگی

ماسک های صورت در چند سال گذشته محبوبیت زیادی یافته اند و اخیراً از همیشه محبوب تر شده اند. تولید ماسک خانگی راحت و مطمئن از پارچه های نرم ، دارای قابلیت کشش ، بدون لاتکس انجام می شود خاصیت اصلی ماسک های خانگی این است که مانند لباس راحتی لطافت دارند و پوست شما را تحریک نمی کنند.

تولید ماسک خانگی

ماسک های بهداشتی از پارچه های قابل تنفس با کیفیت بالا تهیه شده اند ، به این معنی که آنها ضد عرق هستند و به شما امکان می دهند به راحتی نفس بکشید. بندهای کشی ماسک های پارچه ای اطمینان می دهد که ماسک شما روی بینی ، چانه و دهان بماند. و قابل شستشو ، قابل استفاده مجدد و مراقبت از آن آسان است.

با تجه به شرایط بحرانی اکنون می توان با تولید ماسک خانگی مطابق استاندارد های وزارت بهداشت علاوه بر ایجاد اشتغال در راستای تولید ملی نیز گام بردارید.

وسایل مورد نیاز برای دوخت ماسک

  1. الگو
  2. پارچه
  3. قیچی
  4. خط کش
  5. چرخ خیاطی
با تولید ماسک خانگی تایید شده آنرا می توان به یک بیمارستان ، مطب پزشکی ، کارمندان مراقبت های بهداشتی و یا سایر کارمندان نیز اهدا کنید
از الگوهای رایگان خیاطی استفاده کنید. یا با الگوبرداری از مدل های آماده ی ماسک و پیاده کردن کمی تغییرات ، ماسک جدیدی تولید نمایید.

ماسک بهداشتی استاندارد

 به خاطر داشته باشید که مطابق نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، ماسک بهداشتی شما باید از سه لایه پارچه ساخته شود – یک لایه بیرونی مقاوم در برابر آب ، یک لایه میانی که به عنوان فیلتر عمل می کند و یک لایه داخلی که برای جذب آب است.

دستورالعمل های پوشیدن :

الف) ماسک را باز کرده و فیلتر را درون لایه داخل قرار دهید. آن را روی صورت قرار دهید.
ب) بند ها را در دو طرف ماسک تنظیم کنید. دو بند را در دو طرف ماسک دور گوش قرار دهید و آنرا روی صورت تنظیم کنید.

دستورالعمل شستشو ماسک های بهداشتی

1. قبل از شستن ماسک ، لنت فیلتر را جدا کنید.
2. حداقل یک بار در هفته ماسک را با مواد شوینده ملایم بشویید.
3. در هوای آزاد و پاک خشک کنید.
4- ماسک ضد گرد و غبار قابل شستشو است ، فیلتر شستشو داده نشود ، می تواند جایگزین شود. حداقل هفته ای یکبار فیلتر را جایگزین کنید یا مگر اینکه لازم باشد.
5. ماسک های پارچه ای را یک روز یا دو روزی یک مرتبه بشویید. بستگی به میزان استفاده شستشو دهید.

ویژگی های ماسک خوب

یک ماسک خوب قابل تنظیم ، راحت و شیک است و از پارچه ای نرم و قابل تنفس تولید می شود ، بنابراین با آنها احساس خوبی دارید و پوست شما را تحریک نمی کنند. سبک الاستیک کلاسیک راحت تر است و راحت نیز از آن مراقبت می شود.

ویژگی های ماسک خانگی کشی

  1. پارچه های نرم و لطیف با پوست شما سازگار هستند
  2. قابل شستشوی دستگاه تا دمای 60 درجه سانتیگراد: تا 100 شست و شو طول می کشد
  3. با شستشو و میکروب زدایی کاملاً قابل استفاده مجدد هستند.
  4. براحتی جلوی صورت شما قرار گرفته شود.
  5. دست ساز و در منزل تولید می شوند.
  6. برای زیبایی بیشتر می توان با الگوهای ، آرم ، متن ، عکس و … چاپی آن را تزئین نمود.
  7. مناسب برای کودکان و بزرگسالان و همه ی سنین هستند.

درست کردن ماسک صورت

برای تولید ماسک خانگی ، ابتدا آن را اندازه گیری نمایید . روی بینی و دهان خود با دستان تمیز قرار دهید ، سپس بندهای کشی را دور دو گوش تنظیم کنید. ماسک پارچه ای را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که بینی ، دهان و چانه شما را به طور کامل پوشانده است.

“استفاده از ماسک صورت در جامعه فقط باید به عنوان یک اقدام مکمل و نه به عنوان جایگزینی برای اقدامات پیشگیرانه تعیین شده در نظر گرفته شود.” می افزاید: علاوه بر دوری جسمی ، بهداشت دقیق دستها باید از ماسک ها نیز پوشید و از لمس صورت ، بینی ، چشم ها و دهان خودداری کرد.

نظر پزشکان در مورد ماسک خانگی

دکتر دیانا گال از خدمات آنلاین دکتر 4 U می گوید بهتر است از ماسک های پارچه ای برای محافظت بیشتر استفاده کنید. او گفت: “ماسک های صورت با کاهش شیوع قطرات آلوده به ویروس کار می کنند.” “پوشیدن ماسک صورت غیر پزشکی باعث می شود شما به جای محافظت از خود در برابر ویروس وارد بدن شما ، از انتشار ناآگاهانه ویروس به افراد دیگر جلوگیری کنید.”

دکتر عامر خان ، پزشک عمومی ، نویسنده و بنیانگذار کلینیک پوست ، می گوید : ”استفاده از ماسک ها هنگام بیرون آمدن ممکن است استنشاق ذرات را کاهش دهد. این ماسک مطمئناً تعداد دفعات لمس دهان یا بینی شما را کاهش دهد ، اما ماسک های غیر پزشکی  محافظ خوبی نیستند ، بنابراین اگر سرفه می کنید یا عطسه می زنید ، ذرات می توانند از اطراف ماسک خارج شده و برای دیگران خطر ابتلا را افزایش دهند . “

خان همچنین هشدار می دهد اگر مردم در بیرون ماسک می پوشند از نارضایتی بالقوه خودداری کنند. او می گوید: “آنها ممکن است به احساس امنیت غلط منجر شوند ، و مردم ممکن است از اقدامات بسیار مهم اثبات شده برای کار خود غفلت کنند.” “استفاده نادرست یا مکرر از ماسک های یکبار مصرف می تواند خطر عفونت را افزایش دهد زیرا ویروس روی سطح ماسک جمع می شود.” وی به مردم یادآوری می کند که شیوه های اساسی مانند شستشوی دست ، ضد عفونی کردن سطوح و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

یادآوری می شود تا حد امکان در خانه بمانید ، تماس با افراد دیگر را محدود کرده و مرتباً دست خود را بشویید.

چه باید در ماسک جستجو کرد

شایان ذکر است که هرگونه ماسک جراحی فقط باید توسط تولید کنندگانی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند عرضه می شود اگر تمام تولید کنند گان ماسک تمامی اصول و موازین بهداشتی را رعایت کرده و تحت نظارت وزارت بهداشت اقدام به تولید نمایند  نگرانی هایی درباره کمبود ماسک بوجود می آید.در حالی که ، ماسک های پارچه ای سه لایه نیز می تواند محافظ خوبی برای جلوگیری از ابتلا است .

“استفاده از شکل ها و رنگ های متفاوت ماسک های صورت در جامعه” خاطرنشان می کند که “هیچگونه استاندارد مشخصی برای ماسک های صورت وجود ندارد” ، اما توجه داشته باشید که ماسک های پارچه ای به راحتی قابل شستشو و استفاده مجدد است.

گروه تولید پوشاک اندیشه از تلاش های بی وقفه و بی ادعای کادر بهداشت و درمان کشور تشکر میکند و در برابر عظمت کار ، پزشکان ، پرستاران ، و تمامی کارمندان و خدمه ی بیمارستان ها و مراکز درمانی  سر تعظیم فرود م آورد .

این گروه تولیدی نیز به نوبه ی خود برای سلامتی مردم شریف ایران کوشیده و با تولید انواع ماسک بهداشتی و لباس های محافظت در برابر ویروس و افزایش سطح اطلاعات عمومی در حیطه ی کاری خود برای محافظت  در برابر ویروس تلاش کرده است ؛ برای دسترسی به این اطلاعات به لینک های ذیل مراجعه کنید .

برای خرید عمده ی ماسک بهداشتی در مشهد کلیک کنید

مطالب مرتبط