پارچه شناسی, مقالات

تفاوت های پنبه و لیوسل

تفاوت های پنبه و لیوسل

تفاوت های پنبه و لیوسل

در مقالات قبلی در مورد پنبه صحبت کردیم ، اما پارچه ی لیوسل کمی ناشناس تر است الیاف لیوسل از درختانی مانند اکالیپتوس ، بلوط و توس از مزارع درختی یا جنگل ها برداشت و به آسیاب فرستاده می شوند تا چند قطعه آنرا جدا و خرد کنند. سپس این تکه های چوبی در هضم کننده های شیمیایی قرار داده می شوند تا در یک خمیر مرطوب نرم شوند.در بحث تفاوت های پنبه و لیوسل نکته ی اساسی شناخت هر کدام از این دو گزینه است بنابراین بهتر است ابتدا در مورد پنبه و لیوسل بدانیم .

تفاوت های پنبه و لیوسل

پارچه لیوسل

در مورد پنبه مقالات متعددی ارائه شد اما مزایا و معایب پارچه ی لیوسل در این بخش ذکر شده و سپس به تفاوت های بین این دو خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مزایای پارچه ی لیوسل

  1. الیاف لیوسل صاف ، الاستیک هستند و در برابر چین و چروک بسیار مقاوم هستند.
  2. گفته می شود که لیوسل به دلیل خاصیت مدیریت رطوبت ، ضد باکتری است.
  3. مواد لیوسل دارای سطح بسیار نرم است که به زیبایی می درخشد. از نظر روشی که احساس می کند نرم ، تنفس ، سبک و راحت است.
  4. این پارچه نسبت به پنبه و قابلیت تنفس طبیعی دارای رطوبت بیشتری است. این امر باعث می شود پارچه لیوسل برای افرادی که مشکلات عرق کردن دارند یا برای افرادی که پوست حساس تشدید شده از رطوبت دارند ، یک انتخاب عالی باشد.
  5. توانایی پوسته پوسته شدن مواد لیوسل باعث می شود پوست خشک نشود و سطح فیبر صاف نسبت به پوست نرم و نرم باشد. این امر باعث می شود پارچه های لیوسل برای پوست های حساس بسیار عالی باشند.
  6. پارچه لیوسل دارای فیبریلاسیون قابل کنترل (فیبرهای بسیار خوب یا موهای موجود در سطح خارجی رشته های فیبر) می باشد ، این بدان معنی است که می توان آن را به روش های مختلفی از یک پارچه ابریشمی صاف تا نرمی مانند جیب مرتب کرد.

معایب پارچه ی لیوسل

  1. از دید مصرف کننده ، پارچه لیوسل گران تر است. این به دلیل تکنولوژی مورد استفاده در پردازش است. صرفاً هزینه بیشتری برای تولید دارد و این به خریداران منتقل می شود.
  2. انرژی سطح نسبتاً کم

تفاوت های اصلی پنبه و لیوسل

1. آسایش

لیوسل نسبت به پنبه نرمتر است. این نرمی به دلیل داشتن سطح بسیار صاف است. نه تنها احساس سلامتی را ایجاد می کند بلکه باعث تحریک کننده پوست حتی برای پوست حساس نیز می شود. این یکی از معایب رایج ورق های پنبه ای را جبران می کند: تمایل آنها به خراشیدن.

2. بهداشت

لیوسل (Tencel) از الیاف هیدروفیل بسیار کمی تشکیل شده است ، به معنای واقعی کلمه “دوستداران آب”. این بدان معنی است که رطوبت پوست را جذب می کند.
با این حال ، پنبه نیز بسیار تنفس شده و عموماً برای پوست تحریک کننده نیست و ضد آلرژی است. اگر در مورد ورق های نخی مشکلی ندارید ، ممکن است نیازی به تغییر کاربری نباشد.

3. طراوت

کیفیت آبگریز لیوسل باعث می شود تا بدن در هنگام خواب در طیف وسیعی از آب و هوای بدن خنک شود. بسیار تنفس است ، زیرا تمام شب ، عرق بدن جذب می شود.
تازه بودن پارچه می تواند برای افرادی که درجه حرارت بالای بدن دارند و به دلیل دستیابی به خواب مشکل دارند ، می تواند یک عامل تعیین کننده باشد. پنبه نیز از نظر گرمی به لطف قابلیت تنفس بودن ، یک ورق راحت است ، اگرچه به اندازه لیوسل جذب آن نیست.

4- تأثیرات زیست محیطی لیوسل

Tencel (Lyocell) به طور کلی از اکالیپتوس بدست می آید. ساخت پارچه از خمیر چوب نسبت به گیاهان نخی کارایی بیشتری دارد. رشد و پرورش این درختان اکالیپتوس به سموم دفع آفات یا آبیاری کمتری احتیاج دارد که این برای محیط زیست مفید است.

5- دوام

چین و چروک های لیوسل کمتر از پنبه بوده و نگهداری آن بسیار راحت است. شستن آن آسان است ، لباس های لیوسل هنگام شستشو کمتر کوچک می شوند و تغییر شکل می یابند. علاوه بر این ، بسیار مقاوم است و تمایل به کاهش وزن با گذشت زمان ندارد.

6. قیمت

در مقایسه با پنبه ، لیوسل گران تر است. تولید برگ Tencel به طور کلی فرایندی است که نیاز به سرمایه گذاری بیشتری نسبت به بیشتر پارچه های نخی دارد. با این حال ، ورق های لیوسل به طور کلی با دوام بیشتری دارند و زمان کمتری برای شستشو و اتو کردن دارند ، و تعیین تفاوت های پنبه و لیوسل و یا تعیین کمیت و هزینه ی آنها بسیار مشکل است.
معرفی منبع :
عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه ، برند برتر تولید انواع لباس راحتی مردانه و زنانه و اسپرت ، لباس های مناسب فصل و لباس ورزشی مردانه و زنانه ، با چندین سال فعالیت موفق در زمینه ی تولید انواع سویشرت شلوار مردانه و زنانه ، مانتو زمستانی ، کاپشن شلوار مردانه ، کاپشن شلوار زنانه ، هودی و شلوار و … مطلب فوق را با موضوع تفاوت های پنبه و لیوسل به اشتراک گذاشته است.

مطالب مرتبط :

پارچه ی لیوسل

مطالب مرتبط