استایل ، مد ، فشن ، ترند

به چه استایلی مینیمال می‌گویند

به چه استایلی مینیمال می‌گویند

اگر یک نگاهی به صنعت مد و فشن بیندازید متوجه خواهید شد، در چند دهه اخیر و با پیشرفت علم و صنعت استایل‌ها و سبک‌های بسیار زیادی برای طرز لباس پوشیدن به عرصه آمده‌اند. در همین سایت شما می‌توانید با بخش زیادی از استایل‌های دنیای مد و فشن آشنا شوید. اما بالاخره تمام استایل‌ها با تمام زرق و برق‌شان پاسخگوی نیاز انسان مدرن نبودند تا اینکه استایل مینیمال به عرصه مد آمد و حالا قرار است بدانیم به چه استایلی مینمیال می‌گویند.

به چه استایلی مینیمال می‌گویند؟

به چه استایلی مینیمال می‌گویند؟ در هنر و ادبیات نام مینمیال آشناست و حتما نام استایل مینمیال را شنیده‌اید. مینیمال سبکی است که به جهان مدرن نیز راه پیدا کرده، شعار این استایل این است: کمتر بیشتر است! یا بهتر است بگوییم کم هم زیاد است. استایل مینیمال تمام جزئیات پر زرق و برق را حذف می‌کند و دقت را بر روی کیفیت می‌برد.

مینیمالسیم یک نگرش و سبک زندگی جدید در زندگی انسان مدرن در همه ابعاد زندگی از تفکر، هنر، دکوراسیون است که حتی در استایل و سبک لباس پوشیدن افراد نیز راه پیدا کرده است. اشتباه نکنید این نگرش شما را به سمت سادگی صرف نمی‌برد بلکه شما را منحصر به فرد می‌کند.

استایل مینمیال چطور به صنعت مد راه پیدا کرد؟

مد مینمیال، جنبش هنری بود که در اواخر دهه 1950 مطرح شد. مینمیالسیم طرح‌هایی ساده، به دور از پیچیدگی، بدون جزئیات اضافی و پر زرق و برق را معرفی می‌کرد. رنگ‌های این طرح همگی خنثی بودند. این طرح ابتدا خود را در هنرهایی مانند مجسمه سازی و نقاشی و طراحی دکوراسیون نشان داد و بعد از آن به صنعت مد نیز راه یافت.

دنیای مد و فشن نیز پا به پای پیشرفت جهان فراز و نشیب بسیاری را طی کرد و در دهه 90 نگرش زیبایی شناسانه جدیدی به وجود آمد که می‌خواست انسان مدرن را از این همه شلوغی و مصرف‌گرایی نجات دهد. این مفاهیم بر روی سادگی لباس، خطوط ساده، برش‌های دقیق و متناسب و طرح‌های متوازن تمرکز داشتند.

پیشگامان استایل مینیمال

پیشگامان این طرح نیز ژاپنی‌ها بودند. آنها نخستین کسانی بودند که در اوخر دهه هشتاد میلادی دست به کار شدند و اولین ترند مینیمال را به دنیای مد و فشن معرفی کردند. طرح‌ها آنها تمام مشکی بود همراه با سایه‌هایی روشن و تمرکز اصلی آنها بر روی سادگی و توازن خطوط و برش‌ها بود.

این سبک لباس مورد پسند اروپاییان هم واقع شد و آنها نیز دست به کار شدند. بعد از آنها نوبت به آمریکایی‌ها رسید و افرادی مثل Coco Chanel ، YvesSaint Laurent و Calvin Klein  از نخستین طراحان مینمالیسیم در آمریکا بودند.

کیفیت مهم‌تر از کمیت

اینکه استایل مینیمال بر روی سادگی بدون وجود زرق و برق تاکید دارد به معنی شلختگی و نامنظم بودن نیست. بلکه همه چیز در این استایل دقیق و منحصر به فرد است. در استاییل مینمال کیفیت لباس از کمیت آن مهم‌تر است؛ به این معنا که جنس پارچه، نوع دوخت و برش‌های متناسب همگی بر تعداد زیاد لباس تاکیید دارند.

البته نگران نباشید قرار نیست استایل شما تکراری و خسته‌کننده باشد بلکه استایل مینمال با کمترین وسایل شما را به یک شخص خاص، مرتب و آراسته تبدیل می‌کند که تمام نگاه‌ها به سمت شما باشد.

استایل مینیمال,استایل مینیمال چیست,چگونه استایل مینیمال داشته باشیم

رنگ‌های استایل مینیمال

رنگ‌های خنثی پایه و اساس استایل مینمال هستند و رنگ مشکی و سفید تمام آن چیزی است که شما نیاز دارید. پالت رنگی خنثی شامل: کرم، قهوه‌ای، طوسی و طیف این رنگ‌هاست. البته در استایل مینمال رنگ‌های دیگر نیز قایل استفاده هستند.

این شما هستید که باید با هوشمندی استایل خود را با ترکیبی از رنگ خنثی و رنگ‌های دیگر بسازید. یادتان باشد قرار نیست مانند استایل ویبرانت رنگ‌های تند را انتخاب کنید بلکه باید رنگ‌های خنثی را پایه قرار داده و استایل مینمیال خود را بسازید.

برای آشنایی با چرخه رنگ‌ها و رنگ‌های خنثی این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا استایل خود را زیباتر کنید: ست کردن لباس براساس چرخه رنگ

این را هم بدانید اگر قرار است لباس‌های خود را برای مدت طولانی استفاده کنید آنها را از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید چرا که با لباس‌های بیشتری می‌توانید ست کنید.

رنگ‌های استایل مینمیال,همه چیز درباره استایل مینیمال,استایل مینیمال زنانه

 پارچه‌ها و دوخت در استایل مینمال

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم کیفیت بر کمیت در این استایل ارجحیت دارد. در استایل مینمال برش‌ها و دوخت‌ها همگی در نهایت دقت و تناسب است. خطوط منظم و متناسب لباس‌ها  شخصیت منظم، متوازن و متعادل شما را نشان می‌دهد.

همچنین در استایل مینمال راحتی افراد اهمیت دارد و لباسی که کیفیت پارچه خوبی ندارد و یا دوخت آن نامناسب است حس راحتی را به شما منتقل نخواهد کرد. هنگام خرید کیفیت پارچه و دوخت لباس را به دقت بررسی کنید و اگر چیزی نیست که شما انتظار دارید پس بهتر است به یک خیاط مراجعه کنید.

کیفیت پارچه‌ها نیز اهمیت دارد چرا که در استایل مینمال شما از لباس‌هایتان مدت زمان بیشتری استفاده خواهید کرد، اغلب پارچه‌هایی که در استایل مینمال استفاده می‌شوند الیاف طبیعی دارند مانند: پنبه، کتان و یا پارچه‌های دیگر مانند: چیت، ابریشم، دوپیونی، جین و چرم

پالتو در استایل مینیمال, چگونه استایل مینیمال داشته باشیم,استایل مینیمال

لباس‌های استایل مینمال

برای داشتن یک استایل منحصر به فرد و عالی مینمال در اینجا نکاتی را به شما خواهیم گفت:

اول اینکه برای استایل خود یک نقطه کانونی در نظر بگرید و باتوجه به آن استایل خود را تکمیل کنید و البته سعی کنید این نقطه کانونی لباسی با رنگ خنثی باشد.

کسانی که اهل استایل مینمال هستند خیلی سریع آماده می‌شوند ولی در عین حال در هر موقعیتی شکیل و خاص هستند. این را بدانید آیتم‌های استایل مینیمال همواره مد هستند و هرگز قدیمی نمی‌شوند.

اصل مهم استایل مینیمال این است: همه چیز را ساده نگه‌دارید. در واقع یک سبک کلاسیک جهانی که تمام زرق و برق‌ها را کنار زده و خود را با جهان مدرن وفق داده است. در این سبک شما محدود به هیچ زمانی نیستید و به راحتی می‌توانید آیتم‌های مختلف را امتحان کنید.

خطوط را منظم و متناسب انتخاب کنید. و این را بدانید اگر ذهن آشفته‌ای داشته باشید با پوشیدن لباس‌هایی که دوخت و خطوط منظمی دارند و با تناسب دوخته شده‌اند ذهن شما نیز آرام می‌شود.

لباس‌های استایل مینمال تماما اندازه شماست به طوری که انگار آن را برای اندام شما دوخته‌اند. بنابراین لباس‌هایی که خیلی تنگ هستند مانند جین اسکینی یا لباس‌ها بگ و گشاد در استایل مینیمال کاربردی ندارند.

کت و بالا پوش

کت‌ها یکی از آیتم‌های محبوب استایل مینیمال است. کت بلیزر جزء اصلی‌ترین لباس‌های این استایل است و در کنار آن پالتو ساده، کت‌های ساده مشکی، مانتو کتی همگی از انواع بالاپوش‌هایی هستند که در استایل مینمال زیاد استفاده می‌شوند.

فصل پاییز

مثلا در فصل پاییز و زمستان یک پالتو با جنس کشمیر یا پشم شتر استایل مینمیال شما را جذاب می‌کند فقط باید یادتان باشد ترجیحا پالتو خود را از رنگ‌های مشکی، سفید و یا خنثی انتخاب کنید یا حتی رنگ شتری نیز تشخص خواصی به شما می‌بخشد.

پالتوهایی از این دست سبک و ساده هستند و در عین گرم نگه داشتن شما، استایلی جذاب برایتان خواهند ساخت. رنگ‌های دیگری که در زمستان می‌توانید برای پالتو خود انتخاب کنید عبارتند از: خاکی، ارتشی، شتری، خاکستری، سرمه‌ای یا آبی تیره، سفید عاجی، سیری و…

این سه کت را فراموش نکنید

چرم، جین، بلیزر! این سه کت را هرگز فراموش نکنید، آنها نه تنها هرگز از مد نخواهند افتاد بلکه هرچقدر هم زمان بگذرد استایل شما را منحصر به فرد جلوه خواهد داد. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر اهل استایل مینمال نیستید هم این سه کت را کمد لباس خود داشته باشید. از استایل کژوال گرفته تا استایل کلاسیک و وینتیج همگی با این سه کت می‌توانند همراه شوند.

کت بلیزر؛ یک المان مهم در استایل مینیمال

کت بلیزر همانطور که گفتیم از آیتم‌های اصلی این استایل است. می‌توان گفت داشتن یک کت بلیزر برای استایل مینیمال شما لازم است. کت خود را با شلوار جین، شومیز و یا یک تیشرت ساده سفید هماهنگ کنید. در فصل زمستان نیز نیم بوت یا چکمه تیپ شما را کامل خواهد کرد.

برای اینکه کت بلیزر شما ژست خوبی داشته باشد این پارچه‌ها را برای کت انتخاب کنید: پشمی، لینن و ژرسه. پارچه پشمی برای فصول سرد سال مناسب است و لینن نیز برای تابستان البته ژرسه را برای تمام سال می‌توانید استفاده کنید.

کت‌هایی که دو ردیف دکمه دارند را فراموش کنید آنها دیگر خیلی قدیمی شده‌اند. بهتر است از کت‌هایی استفاده کنید که یک ردیف دارند، آنها هم مینیمال هستند و هم مدرن‌تر.

شومیز و تیشرت

یکی دیگر از لباسهای اصلی مینمال، تیشرت‌های ساده و شومیزها هستند. در این لباس‌ها نیز کیفیت پارچه و دوخت اهمیت دارد. لباس شما نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد بلکه باید دقیقا فیت تن و سایز خود شما باشد. همچنین از کیفیت و دوام لباس مطمئن شوید.

شلوار

شلوارهای جین در تمامی استایل‌ها محبوب هستند و تقریبا کسی را سراغ نداریم که دست کم یک شلوار جین در کمد لباس خود نداشته باشد. شلوارهای جین مشکی، آبی، دودی و  یا زغال سنگی در این استایل به کار می‌رود. همچنین شما اگر می‌خواهید استایل رسمی‌تری داشته باشید هم می‌توانید از شلوار پارچه‌ای نیز استفاده کنید.

اکسسوری در استایل مینمال

به چه استایلی مینیمال می‌گویند؟ تا این بخش مطلب تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم و حالا به اکسسوری‌های استایل مینمال رسیدیم. اکسسوری در تمامی استایل‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد ولی در استایل مینمال همانطور که گفتیم کم هم زیاد است.

بنابراین در استایل مینیمال اکسسوری‌ها بسبیار ساده و جزئی هستند مانند یک کیف ساده، کوچک مشکی یا یک جفت کفش تخت یا کتانی در نهایت سادگی و با کمترین جزئیات. اشتباه نکیند این موضوع باعث نمی‌شود که خوشتیپ به نظر نرسید بلکه شما را خاص‌تر نشان می‌دهد.

جواهرات و زیورآلات استایل مینیمال نیز بسیار ساده، بسیار ظریف هستند. بزرگی انها نیست که جلب توجه می‌کند بلکه ظرافت بیش از حد آنها توجه همه را به خود جلب می‌کند. اینکه یک گردنبد در استایل مینیمال به گردن داشته باشید یا یک انگشتر شما را به زحمت نمی‌اندازد و سنگینی آن را اصلا حس نمی‌کنید.

اکسسوری در استایل مینمال

نکته پایانی

در این مقاله این مطلب را توضیح دادیم که به چه استایلی مینیمال می‌گویند و سعی کردیم نکات کاربردی و مهم را برای شما توضیح دهیم. اما حالا بحث دیگری که در این بخش برای شما خواهیم گفت توضیحی درباره انواع لباس راحتی و اسپرت زنانه و مردانه است.

لباس‌های راحتی و اسپرت همواره مورد توجه هستند و جزء پراستفاده‌ترین لباس‌ها محسوب می‌شوند. برندها و شرکت‌های لباس متفاوتی در رقابت هستند تا با کیفیت مناسب بهترین پوشاک ورزشی، اسپرت و یا راحتی را ارائه دهند. یکی ازین تولیدی‌های به نام تولیدی پوشاک اندیشه است.

تولیدی پوشاک اندیشه با بیش از 25 سال سابقه سعی در تولید با کیفیت‌ترین انواع لباس پوشاک راحتی و اسپرت کرده است. برای مقایسه کیفیت لباس‌ها به سایت فروشگاهی اندیشه سر بزنید. در اینجا به برخی تولیدات اشاره خواهیم کرد:

  • تیشرت شلوار مردانه
  • بلوز شلوار مردانه
  • تیشرت شلوارک مردانه
  • لباس ورزشی مردانه
  • ست لباس ورزشی مردانه
  • لباس راحتی مردانه
  • ست لباس راحتی مردانه
  • ست لباس مردانه و زنانه
  •  ست تیشرت و ساق زنانه
  •  تیشرت شلوار زنانه
  • بلوز شلوار زنانه
  • ست نیم تنه ساق زناننه
  • لباس ورزشی زنانه
  • لباس راحتی زنانه
  • تیشرت و شلوارک زنانه
  • اورال زنانه
  • هودی اسپرت زنانه و مردانه
  • و…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *