پوشاک, مقالات

بررسی عوامل موثر بر صنعت پوشاک

بررسی عوامل موثر بر صنعت پوشاک

بررسی عوامل موثر بر صنعت پوشاک

عوامل محیطی مؤثر بر صنعت پوشاک عواملی هستند که در خارج از شرکت های کوچک و رقبای آنها قرار دارند. صاحبان مشاغل کنترل این عوامل بیرونی کمتری دارند و تأثیر آنها در تغییر آنها حداقل است. در عوض ، شرکت های کوچک باید با این عوامل کلان محیط زیست ، که شامل ویژگی های مصرف کننده ، فناوری ، نفوذ دولت و اقتصاد است ، سازگار شوند . پوشاک مشهد در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر صنعت پوشاک خواهد پرداخت .
عوامل موثر بر صنعت پوشاک

عوامل تاثیرگذار بر صنعت پوشاک

تاثیر مصرف کننده :

با بررسی عوامل موثر بر صنعت پوشاک ، نقش مصرف کننده از همه پر رنگ تر می شود . عوامل خرد محیطی مصرف کننده شامل فرهنگ ، هنجارها ، سبک زندگی ، جمعیت و تغییرات جمعیت می باشد. این عوامل به روش های مختلفی در صنعت پوشاک تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، یک تولید کننده لباس کوچک باید سبک هایی را ایجاد کند که برای فرهنگ های مختلف جذاب باشد ، به خصوص اگر این گروه های فرهنگی نماینده بخش های بزرگی از بازار آن باشند.
به طور متناوب ، تولید کنندگان پوشاک ، عمده فروشان و خرده فروشان از تولید لباس های بیش از حد که خارج از هنجارهای جامعه باشد ، مانند سبک هایی که 100 سال پیش پوشیده اند ، خودداری می کنند.
جمعیت سالخورده ممکن است تقاضا برای اندازه شلوار جین و شلوار بزرگتر ، مانند سبک های آرام یا متناسب با شلوار را افزایش دهد. به طور کلی ، بسیاری از افراد وقتی وارد دهه 40 و 50 می شوند کم تحرک تر می شوند. کمر مصرف کنندگان گسترش می یابد بنابراین به اندازه های بزرگتر و فضای بیشتری برای راحتی نیاز دارند. همچنین کاهش در میزان زاد و ولد در برخی مناطق باعث کاهش تقاضای لباس کودک می شود.

عوامل فن آوری :

عوامل خرد محیطی فن آوری مؤثر بر صنعت پوشاک شامل دسترسی به منابع ، تقاضا و تولید می شود.
به عنوان مثال ، کمبود برخی مواد خاص ، از جمله چرم ، ممکن است شرکت های پوشاک خرده فروشی و عمده فروشی را وادار به فروش بیشتر محصولات چرمی یا جایگزین محصولات چرمی کند.
خرده فروشان ممکن است در صورت مواجهه با کمبود این ماده اولیه قیمت لباس های پنبه ای را افزایش دهند ، زیرا باید هزینه بیشتری را به تولید کنندگان خود بپردازند.
معرفی سبک های جدید لباس توسط یک رقیب می تواند تقاضا را از مدل های قدیمی تر دور کند. از این رو ، ممکن است یک تولید کننده لباس کوچک نیاز به قطع برخی از خطوط لباس و تولید لباس های جدید داشته باشد که نیازهای مصرف کنندگان را برآورده کند.
علاوه بر این ، شرکت های پوشاک ممکن است تجهیزات پیشرفته تری را در کارخانه های خود مانند ربات ها اضافه کنند ، که ممکن است شرکت ها را وادار به کنار گذاشتن برخی از کارگران کند.

عوامل حقوقی و سیاسی :

تعدادی از عوامل کلان محیطی قانونی و سیاسی که بر مشاغل کوچک در صنعت پوشاک تأثیر می گذارد.
این صنعت بارها تحت تأثیر موضوعاتی مانند حقوق کارگران و قوانین کار کودکان قرار گرفته است.
کارگران اتحادیه در کارخانجات تولید پوشاک ممکن است کارفرمایان خود را انتخاب کنند ، به ویژه اگر دستمزد یا مزایای پزشکی آنها نسبت به کارگران صنایع قابل مقایسه کمتر مطلوب باشد.
کارگرانی که کارفرمایان لباس خود را انتخاب می کنند بر تولید تأثیر می گذارد. این می تواند باعث تاخیر برای خرده فروشان در به موقع گرفتن مد های بهاری یا پاییز شود.
فعالانی که در شرکتها شاغل نیستند نیز ممکن است خرده فروشانی را انتخاب کنند که لباس هایی را از کشورهایی که به دلیل نقض قوانین کار کودکان مشهور هستند خریداری می کنند. این تبلیغات منفی ممکن است بر فروش و سود خرده فروشان لباس کوچک تأثیر بگذارد. همچنین ، تحریم تجاری علیه واردات یک شرکت دیگر ، عمده فروشان پوشاک را وادار به یافتن تأمین کنندگان مختلف می کند.

عوامل اقتصادی:

با بحث و بررسی عوامل موثر بر صنعت پوشاک می توان متوجه شد که عوامل اقتصادی می توانند تأثیر مثبت و منفی بر صنعت پوشاک داشته باشند. در دوره رونق اقتصادی ، مردم درآمد یکبار مصرف بیشتری دارند. از این رو ، آنها ممکن است لباس بیشتری بخرند ، و این باعث افزایش فروش برای تولید کنندگان لباس ، عمده فروشان و خرده فروشان شود. با این حال ، رکودها اثر متضاد دارند.
فروش برای این لباس های مختلف ممکن است به میزان قابل توجهی پایین باشد. در نتیجه ، خرده فروشان ممکن است با مقادیر زیادی از موجودی گیر کنند. و ممکن است آنها مجبور شوند لباس ها را با قیمت های قابل توجهی کاهش دهند.

تولید کنندگان پوشاک و خرده فروشان نیز ممکن است برای رقابت با مارک های عمومی تر نیاز به فروش برندهای ارزان قیمت داشته باشند. مصرف کنندگان غالباً هنگامی که درآمد یکبار مصرف کمتری دارند ، برای مارک های ارزان تر خرید می کنند.

معرفی منبع :
تولیدی پوشاک اندیشه با استفاده از الیاف صد در صد طبیعی بهترین برند تولید پوشاک است که ما می توانیم چند نمونه از اجناس خوب این تولیدی را برای شما نام ببریم : تیشرت الیاف طبیعی ، ست تیشرت شلوار مردانه ، ست لباس زنانه ، ست ورزشی مردانه و زنانه که این کالاهای تولید شده صد در صد از الیاف طبیعی (پنبه ،کتان و…..) استفاده شده است.

مطالب مرتبط