استایل ، مد ، فشن ، ترند, دسته‌بندی نشده

بررسی سبک و استایل رترو

بررسی سبک استایل رترو, استایل رترو زنانه, استایل رترو, استایل رترو زنانه, تولیدی پوشاک زنانه, استایل دهه 20 تا 90, استایل دهه 60

بررسی سبک و استایل رترو

در مقالات پیشین برای شما از انواع استایل در دنیای مد و فشن گفته‌ایم و برخی از محبوب‌ترین استایل‌ها را نیز بررسی کردیم؛ مانند استایل وینتیج، راک، گوتیک و… . در این مقاله نیز برای شما به بررسی سبک و استایل رترو خواهیم پرداخت. رترو به نوعی استایلی است که از سبک دهه 20 تا 90 پیروی می‌کند.

استایل رترو به شما این امکان را می‌دهد که شبیه شیک پوشان گذشته لباس بپوشید، مانند ادری هپرون یا مرلین منرو و یا سوفیا لورن.

بررسی سبک و استایل رترو, استایل رترو چیست, بررسی پیشینه استایل رترو, تولیدی پوشاک اندیشه

استایل رترو چگونه شکل گرفت؟

ابتدای قرن بیست و یک میلادی در جهان اتفاقاتی افتاد و جهان به سمت یک تحول بزرگ رفت که در این مسیر صنعت مد هم بی‌نصیب نماند. در این دوران یک نوع سبک بازگشت در سایر هنرها به وجود آمد. در صنعت مد و فشن نیز همین اتفاق افتاد که به آن رترو می‌گوییم.

تاریخچه استایل رترو, استایل دهه 60, استایل دهه 20 تا 90 میلادی, استایل رترو, تولیدی پوشاک اندیشه

سبک رترو به طور کلی، از گرایش‌ها، سبک زندگی و حتی مدل‌های هنری گذشته تاریخی الهام می‌گیرد. این سبک فقط در صنعت مد نیست، بلکه در سایر هنرها نظیر: معماری، موسیقی، خودرو و طراحی پوشاک نیز راه یافته است.

استایل رترو مربوط به استایل دوره دهه 20 تا 90 می‌شود. بنابراین هرگاه شما از آیتم‌های استایل‌های دهه 20 تا 90 میلادی استفاده کنید سبک رترو خواهید داشت.

رترو مدهایی که کمتر از 100 سال قدمت دارند را شامل می‌شود. مثل همیشه یکی از اصلی‌ترین کانون‌های هنر مرکز سبک رترو شد: فرانسه! بله فرانسه نخستین کشوری بود که سبک رترو در آن رواج پیدا کرد. بعد از آن به انگلیس راه پیدا کرد و از آنجا نیز جهانی شد.

معنای لاتین رترو

اگر ریشه لاتین رترو را بررسی کنیم به عبارت Retro chic می‌رسیم. این عبارت از اواخر دهه 1960 توسط هنرمندان پیشگام در عرصه مد و هنر رایج شد.

این سبک ابتدا یک ضد مد به حساب می‌آمد اما چیزی نگذشت که بین مردم محبوب شد و در جریان اصلی مد قرار گرفت، طراحان و برندهای زیادی را به سمت خود کشاند و امروزه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدها و ترندهاست.

منتقدان سبک رترو چه می‌گویند؟

درباره استایل رترو باید بگوییم خیلی‌ها معتقدند رترو یک تقلیدگرایی صرف از سبک گذشته است و هیچ خلاقیتی در این سبک نیست. رترو به زمینه‌ی تاریخی اشکال قدیمی توجهی ندارد و فقط یک تقلید سطحی از استایل‌ها و اشکال دارد. آنچه در رترو مهم است این است: تقلید از مد روز ” گذشته”

اما برخی دیگر از منتقدان نظری عکس این موضوع دارند و می‌گویند: رترو با خلاقیت و نوآوری خود سبک‌های گذشته را به عرصه آورده و یک سبک خلاقانه ایجاد کرده است. رترو با یک دید جدید از ” گذشته” استفاده می‌کند.

در نهایت به سبک رترو، صنعت نوستالژی نیز می‌گویند چرا که گذشته نه چندان دور را به یاد ما می‌آورد. آیا شما هم به سبک نوستالژی علاقه دارید؟ پس همراه ما باشید تا به بررسی سبک و استایل رترو بیشتر بپردازیم.

مودبرد رترو| استایل رترو| شرکت تولید پوشاک اندیشه

چه لباس‌هایی به سبک رترو هستند؟

برای آشنایی با لباس‌های سبک رترو باید سری بزنیم به استایل‌های دهه 20 تا 90 میلادی و ببینیم ترندهای محبوب آن سالها چه استایل‌هایی بودند.

جین مام استایل به عرصه آمد

در دهه 80 میلادی شلوارهای جین مام استایل محبوبیت داشتند. شلوارهایی با فاق بلند و آزاد. اما بعد از آن تا حدود ساب 2010 اغلب ترندها شلوارهای اسکینی و تنگ بودند. اما دوباره جین مام استایل خود را نشان داد و امروزه انتخاب اول اکثر  جوانان شلوار جین مام استایل است.

رنگ‌های نئونی دوست داشتنی

رنگ‌های پاستلی یا نئونی ابتدا بین سالهای دهه 50 محبوب شدند، سپس در دهه 80 و حالا نیز در دوران ما محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. لباس‌هایی با رنگ‌های پاستلی یکی از ترندهای محبوب لباس زنانه است.

محبوبیت کت‌های بلیزر انکار نشدنی است

طراحی کت‌های بلیزر مربوط به قرن 19 است. کت‌هایی با دو ردیف دکمه که وقتی بسته می‌شود روی هم می‌آید. این کت‌ها در دهه 80 میلادس مجدد مد شدند و اغلب با دامن‌های کوتاه و شلوارهای جذب استفاده می‌شدند. امروزه نیز می‌بینیم که در اکثر ترندهای جدید در خود استایلی با کت بلیزر دارند. آیا شما نیز استایل خود را با کت بلیزر ساخته‌اید؟ آن را حتما امتحان کنید.

لباس‌های راه راه پرطرفدار

ژاکت‌های راه راه مد دهه هفتاد بودند. اما محبوبیت لباس‌های راه راه فقط به دهه هفتاد محدود نماند و تا امروز نیز به وضوح می‌بینیم که هرکدام از ما یک لباس راه راه در کمد لباس خود داریم.

دیگر لباس‌های استایل رترو

لباس‌های آستین پوفی، دامن‌های کوتاه، دامن‌های کلوش بلند، شلوارهای دم‌پا گشاد از جمله دیگر لباس‌های استایل رترو هستند.

سبک رترو و ویتیج

اگر نگاهی به استایل وینتیج بیندازید خواهید دید شباهت زیادی بین استایل رترو و وینتیج وجود دارد اما اگر آنها را بررسی کنیم، خواهید دید که تفاوت‌هایی دارند.

تفاوت وینتیج و رترو در تفاوت دورهای تاریخی متعدد است. این تفاوت یعنی تفاوت بین دوران قبل از جنگ جهانی و بعد از دهه 60. وینتیج به دوره خاصی از زمان اشاره دارد.

وینتیج استایلی مروبط به یک دوره تاریخی خاص را که زیر 100 سال قدمت دارد شامل می‌شود اما در این سبک خلاقیتی وجود ندارد بلکه صرفا یک کپی از گذشته است.

اما همانطور که گفتیم رترو شامل استایل‌های دهه 20 تا 90 است که با استفاده از این سبک‌ها طراحان دست به خلاقیت می‌زنند.

اگر می‌خواهید استایل رترو داشته باشید این نکات را یادتان باشد:

1.‌ رنگ‌ها، سایزها و طرح‌ها در این استایل مهم هستند. شما برای انتخاب سایز و رنگ خود باید به سبک‌های دهه 60 و 70 میلادی توجه کنید.

2. رنگ‌ها اغل گرم هستند، پارچه‌ها راه راه و یا چهارخونه‌اند و کفش‌ها هم راحتی است مانند: آل استار

نکته پایانی

در این مقاله به بررسی سبک و استایل رترو پرداختیم. در میان تمامی لباس‌ها، لباس‌های راحتی و اسپرت زنانه و مردانه پراستفاده‌ترین انواع لباس هستند. بنابراین خیلی مهم است که دوام بالایی داشته باشند و به راحتی از بین نروند. چراکه قرار است زمان طولانی‌تری از آنها استفاده کنیم.

اگر به دنبال لباسی هستید که کیفیت پارچه آن تضمین شده باشد ما به شما تولیدی پوشاک اندیشه را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید انواع لباس اسپرت و راحتی را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت هم به صورت عمده و هم به صورت تکی از سایت فروشگاهی اندیشه خریداری کنید.

انواعی از محصولات راحتی و اسپرت:

  • انواع تیشرت شلوار مردانه
  • تیشرت شلوار زنانه
  • انواع بلوز شلوارمردانه
  • بلوز شلوار زنانه
  • ست تیشرت و شلوارک مردانه
  • تیشرت و شلوارک زنانه
  • لباس ورزشی مردانه
  • انواع لباس ورزشی زنانه
  • مدل‌های مختلف لباس راحتی زنانه
  • انواع لباس راحتی مردانه
  • ست لباس راحتی مردانه
  • انواع ست لباس راحتی زنانه
  • کاپشن شلوار مردانه
  • گرمکن و شلوار زنانه
  • هودی اسپرت زنانه
  • انواع هودی اسپرت مردانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *