آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

برای مصاحبه کاری چطور لباس بپوشیم

برای مصاحبه کاری چه بپوشیم

برای مصاحبه کاری چطور لباس بپوشیم

اگر با شما تماس بگیرند و بگویند برای مصاحبه کاری فلان شرکت پذیرفته‌شده‌اید، به چه چیزهایی فکر می‌کنید؟ موارد زیادی برای فکر کردن و نگرانی وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین مساول این است که برای یک مصاحبه کاری چطور لباس بپوشیم؟ این مسئله آنقدر مهم است که ممکن است نوع پوشش شما باعث رد شدن شما در مصاحبه شود.

نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه کاری, برای مصاحبه کاری چه بپوشیم,لباس مصاحبه کاری

چطور برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؟

آماده شدن برای یک مصاحبه کاری کار چندان سختی نیست فقط لازم است که یک سری موارد را به دقت رعایت کنید تا بهترین مصاحبه کاری را رقم بزنید و از اتاق مصاحبه با موفقیت بیرون بیاید. باید بدانید که هر بیزنیسی لباس خود را دارد برای مثال اگر قرار است برای یک مصاحبه در شرکت دولتی آماده شوید قطعا باید لباس رسمی بپوشید اما اگر قرار است به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ بروید کار راحت‌تر است.

چطور برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم,نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه کاری

1. همواره مرتب باشید

اینکه قرار است به یک شرکت دولتی بروید یا قدم در یک استارتاپ بگذارید یا به سراغ یک مجموعه هنری بروید در این مرحله مهم نیست، آن چیزی که در اولین قدم باید بررسی کنید مرتب بودن شماست.

صاحب هیچ شرکتی منتظر نیست تا یک فرد ژولیده وارد اتاق شوید. در اولین برخورد شما از روی ظاهر و پوشش‌تان قضاوت می‌شوید، پس اگر لباستان چروک است، لکه چربی دارد یا موهایتان شانه نشده این پیام را به رئیس منتقل می‌کند: او نظم کار مرا بهم خواهد ریخت.

هر لباسی که قرار است بپوشید را بررسی کنید اگر اتو یا شستشو لازم دارد آن را انجام دهید و بعد از آن هارمونی و تناسب استایل خود را بررسی کنید، مطمئن شوید لباس شما ترکیب رنگی مناسبی دارد.

2.کیفیت مهم است

قرار نیست برای یک عروسی آماده شوید اما بهتر است در کمد لباس خود به دقت بگردید و لباسی را انتخاب کنید که کیفیت درست و حسابی داشته باشید. کیفیت لباس شما نیز در اولین دیدار به چشم می‌آید و روی ذهنیت مصاحبه‌کنندگان اثر گذار است.

همچنین لباس کاری شما قرار است ساعات زیادی تن شما باشد بنابراین قطعا کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد و باید آن را در نظر بگرید.

3. نباید خیلی متفاوت باشید

در کمتر از ده ثانیه با دیدن نوع لباس پوشیدن شما می‌توان شما را قضاوت کرد. بنابراین خیلی مهم است که لباس شما متناسب با محیط کاری که قرار است بروید باشید و لباس خیلی خاصی نپوشید. ساده و معمولی بودن را برای اولین دیدار در شرکت انتخاب کنید.

4. اینگونه نپوشید و اینگونه بپوشید!

خب قطعا شما می‌دانید برای یک مصاحبه کاری چطور باید لباس بپوشید اما در اینجا ما نیز نکات کوتاهی را می‌گوییم تا چیزی از قلم نیفتد. برای یک مصاحبه کاری، استایل مینیمال یا استایل کژوال و یا کلاسیک موارد خیلی خوبی هستند چرا که ظاهری ساده و در عین حال شکیل به شما می‌دهند.

اما شما باید سعی کنید از این موارد برای یک مصاحبه کاری دوری کنید: لباس‌های تنگ یا خیلی گشاد، آرایش خیلی غلیظ و یا صورتی بی‌حال و رنگ پریده، لباس خیلی بلند یا خیلی کوتاه، شلوار اسکینی یا شلوار بگ، کفش کثیف یا کفش‌های عجیب و غریبريا؛ رنگ‌های خیلی تند و جیغ!

این موارد نیز برای یک مصاحبه کاری جوابگو هستند: لباس‌‌های با رنگ خنثی یا تیره، مانتو شلوار ست برای خانوم‌ها یا مانتو و شلوار دلخواهتان فقط حواستان باشد که مانتو خیلی تنگ و کوتاه و یک شلوار جین اسکینی انتخاب‌های خوبی نیستند.

آقایان نیز می‌توانند یک تیپ رسمی ساده داشته باشند مانند: شلوار پارچه‌ای راسته و یک پیراهن نه خیلی جذب نه خیلی گشاد، کفش‌های واکس زده شده یا کت و شلواری مرتب. برای برخی از شرکت‌ها نیز که چندان رسمی و دولتی نیستند این موارد ممکن است خوب باشد: شلوار جین، بلوز یا پولوشرت و کت و یا یک پیراهن ساده و یا چهارخانه.

 

5. عطر زیادی ممنوع!

قطعا شما به حمام رفته‌اید و حسابی خود را مرتب کرده‌اید ولی یادتان باشد نباید یک دور هم با عطر دوش بگیرید! نیازی نیست تا با وارد شدن شما به اتاق مصاحبه کنندکان همگی محو بوی عطر شما شوند. همین که بوی عرق روی لباس و بدن شما نباشد و عطر ملایم و کمی بزنید کافی است.

6. اکسسوری را به رخ نکشید

بالاتر به شما گفتیم که باید هارمونی استایل خود را باید حفظ کنید ولی این نکته را اینجا یادآور می‌شویم که نباید جواهرات و زیورآلات خود را آنقدر همراه خود کنید که رئیس شرکت به جای صحبت با شما حواسش به آنها باشد و پیش خود فکر کند با این همه جواهرات شما به این حقوق چه احتیاجی دارید؟

اگر قرار است از اکسسوری خود استفاده کنید تعادل را حفظ کنید، مثلا ساعت، یک کیف کوچک برای مصاحبه کاری کافی است. البته آقایان نیازی نیست یک کیف بزرگ چرم همراه خود داشته باشند. خانوم‌ها نیز در حد همان کیف کوچک کفایت می‌کند.

7. رسمی یا غیر سمی؟ مسئله این است

شما قرار است در تیم شرکت باشید، بنابراین نوع لباس پوشیدن شما به نوعی بر روی مشتریان شرکت اثرگذار است و این سوال پیش می‌آید؛ آیا برای همه شرکت‌ها باید استایل رسمی داشت؟ قطعا جواب منفی است. برخی از شرکت‌های استارتاپی یا کسانی که شرکت‌های تبلیغاتی دارند به روزتر هستند و خود را در چارچوب قوانین سنتی قرار نمی‌دهند.

در شرکت‌هایی که امروزی‌تر هستند شما می‌توانید استایل راحت‌تر، نیمه رسمی و یا حتی غیر رسمی داشته باشید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از رفتن به مصاحبه حتما درباره شرکت مورد نظر تحقیق کنید تا بدانید استایل خود را بر چه اساسی باید بسازید.

استایل مناسب برای مصاحبه کاری,لباس پوشیدن برای مصاحبه کاری

8. همه چیز را بررسی کنید

قبل از اینکه برای مصاحبه بروید تحقیقی درباره شرکت، کارکنان و فضای کاری آنجا داشته باشید این کار هم بر روی نحوه تعامل شما با مصاحبه‌کنندگان اثرگذار است هم به شما خواهد گفت قرار است برای رفتن به آنجا چگونه لباس بپوشید.

برای مصاحبه کاری چگونه لباس بپوشیم,مصاحبه کالری و نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه کاری

9. همه چیز مثل قدیم نیست!

همه نکاتی که برای لباس مصاحبه لازم بود را یادآور شدیم و گفتیم که برای مصاحبه کاری چطور لباس بپوشیم. ولی در آخر این مسئله را نیز باید بگوییم که دیگر همه چیز مانند گذشته نیست و لازم نیست برای رفتن به یک مصاحبه کاری یک دست کت و شلوار و یا مانتو شلوار اداری و خیلی رسمی بپوشید و می‌توانید کمی راحت‌تر باشید. اما رعایت نکاتی که گفتیم همچنان ضروری است.

لباس مناسب آقایان برای مصاحبه کاری,برای مصاحبه کاری چطوری لباس بپوشیم

10. نکته پایانی

تصور کنید از یک مصاحبه طولانی و خسته‌کننده بازگشته‌اید و یا اینکه ساعات زیادی را سرکار بوده‌اید. قطعا مدت زیادی با لباس‌های بیرونی سر کردن عذاب آور است و شما به لباس راحتی نیاز دارید تا به خوبی استراحت کنید. یا حتی به یک دست لباس اسپرت احتیاج دارید تا به باشگاه بروید و با ورزش کردن حسابی انرژ بگیرید.

برای این موارد یعنی لباس راحتی و لباس اسپرت به انتخاب‌هایی باید دست بزنید که واقعا با آنها راحت باشید و خستگی را فراموش کنید.لباس‌هایی مانند: تیشرت و شلوار مردانه,تیشرت و شلوار زنانه یا تیشرت و شلوارک زنانه,تیشرت و شلوارک مردانه برای روزهای گرم سال,پیژامه مردانه,شلوار زنانه,تیشرت زنانه,تیشرت مردانه.

ممکن است شما جزء کسانی باشید که لباس ست می‌پوشید مانند ست تیشرت و ساق زنانه,ست بلوز شلوار مردانه,بلوز شلوار زنانه. این دسته از لباس‌های ست نیز گزینه عالی برای لباس راحتی هستند. اگر هم به دنبال لباس اسپرت هستید بهترین انتخاب تیشرت وشلوار ورزشی مردانه، تیشرت و شلوارک مردانه، نیم تنه و ساق زنانه، نیم تنه و شلوارک زنانه، مانتو اسپرت زنانه و یا هودی اسپرت زنانه و یا هودی اسپرت مردانه است.

فروشگاه تولیدی پوشاک اندیشه دارای انواع لباس ورزشی و اسپرت زنانه و مردانه، انواع لباس راحتی زنانه و مردانه است. شما برای خرید انواع محصولات فقط کافی است سری به فروشگاه اینترنتی اندیشه بزنید و تنوع محصولات را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *