پوشاک, دسته‌بندی نشده

انوع روش‌های چاپ تیشرت در سال 2022

انوع روش‌های چاپ تیشرت در سال 2022, روش‌های مختلف چاپ روی تیشرت, تیشرت چاپی, تیشرت سفید, سفارش چاپ روی تیشرت

انوع روش‌های چاپ تیشرت در سال 2022

آیا به دنبال این هستید که سفارش چاپ روی تیشرت برای سازمان یا تیم و یا کارکنان خود داشته باشید؟ و یا اینکه می‌خواهید بدانید چگونه باید چاپ مورد نظر خود رابر روی تیشرت داشته باشید؟ بدیهی است که باید آنها را با طرح‌های مختلف و  مطابق با سلیقه و ترجیحات مشتریان خود چاپ کنید. به این ترتیب، شما باید تصمیم بگیرید که از کدام روش چاپ تی شرت یا انواع چاپ پیراهن استفاده کنید. در این مقاله انواع روش‌های چاپ تیشرت در سال 2022 را برای شما می‌گوییم.

انوع روش‌های چاپ تیشرت در سال 2022, چاپ بر روی تیشرت, تیشرت چاپی

روش‌های مختلف چاپ روی تیشرت در 2022

برای شروع روش‌های مختلف چاپ تی‌شرت کارایی متفاوتی دارند؛ بنابراین یک روش ممکن است برای ده تی‌شرت مناسب باشد اما در مورد چاپ صد تی‌شرت تقریبا بی‌فایده است. همچنین هر روش ممکن است برای پارچه‌های خاصی مناسب باشد اما برای سایرین کاملاً نامناسب باشد.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد روش چاپ باید چند رنگ را برای هر طرح پیراهن در نظر بگیرید؛ زیرا همه روش‌ها از ایجاد طرح‌های چند رنگ به طور هم‌زمان پشتیبانی نمی‌کنند. دلیل دیگری که چرا انتخاب روش چاپ حیاتی است این واقعیت است که روش‌های مختلف نیازمند سرمایه‌گذاری متفاوتی هستند.

به طور مثال ممکن است در حالی که ممکن است انتقال وینیل را تقریباً بدون سرمایه شروع کنید، شروع یک چاپ صفحه یا یک تجارت DTG به مقدار زیادی پول نقد نیاز دارد.

 

فهرست مطالب

  • چاپ صفحه نمایش
  • مستقیم به پوشاک (DTG)
  • تصعید رنگ
  • چاپ حرارتی پرس
  • وینیل انتقال حرارت
  • انتقال پلاستیزول
  • چاپ برش طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)

انواع چاپ تی‌شرت: روش‌های مختلف چاپ روی تیشرت

چاپ صفحه نمایش (Screen Printing)

یکی از روش‌های چاپ بر روی تیشرت، چاپ سیلک یا چاپ روی صفحه روشی است که حرفه‌ای‌ها  احتمالاً به دلیل نتایج عالی از نظر کیفیت ترجیح می‌دهند. برای چاپ صفحه نمایش به مش نایلونی و شابلون نیاز دارید.

در چیدمان مش نایلونی، شابلون را در جای خود نگه می‌دارد و یک ماده ضد آب، فضایی را که می‌خواهید طراحی کنید مسدود می‌کند. سپس جوهر را در سراسر صفحه اغلب با استفاده از یک اسکاج پخش می‌کنید و فضای منفی قابل نفوذ جوهر اجازه می‌دهد طرح شما چاپ شود. در نهایت صفحه را بردارید و اجازه دهید طرح خشک و خشک شود.

اگرچه چاپ سیلک یکی از قدیمی‌ترین روش‌های چاپ تی‌شرت است اما همچنان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها باقی مانده است؛ زیرا طرح‌های پر جنب و جوش و ماندگاری ایجاد می‌کند.

برای چاپ‌طرح‌های چند رنگ باید صفحه‌های مختلفی بسازید زیرا هر صفحه تنها از یک رنگ پشتیبانی می‌کند. این ممکن است زمان‌بر به نظر برسد اما بر خلاف روش‌های دیگر که از یک الگو فقط برای یک طراحی استفاده می‌شود، هر صفحه را می‌توان چندین بار استفاده کرد و این همان چیزی است که چاپ صفحه را کارآمد و برای سفارش‌های بزرگ مناسب می‌کند. با این وجود ما آن را در جایی که در حال تهیه طرح‌های مختلف پیچیده و چند رنگ هستید، توصیه نمی کنیم.

اگر به دنبال چاپ انبوه در جایی هستید که بیشتر با طرح‌های مشابه سر و کار دارید، مثلاً چاپ برای تیم‌ها یا سازمان‌های ورزشی، چاپ صفحه انتخاب عالی خواهد بود.

چاپ صفحه نمایش (Screen Printing), چاپ روی تیشرت, انواع روش چاپ روی تیشرت

روش چاب بر روی تیشرت: مستقیم روی لباس (DTG) (Direct to Garments (DTG))

یکی دیگر از رویش‌های چاپ بر روی تیشرت و لباس، چاپ  مستقیم بقر روی تیشرت است. این روش دیگری است که در بین حرفه‌ای ها محبوب است. این کار مانند چاپ کاغذ در دفتر کار می‌کند و برای استفاده از این روش باید جوهر و چاپگر پارچه تهیه کنید. مانند چاپ کاغذ طرح‌های خود را در رایانه بارگذاری می‌کنید (یا ایجاد می‌کنید)، سپس آنها را به چاپگر می‌دهید که این طرح‌ها را روی تی‌شرت تنظیم می‌کند.

تنها تفاوت چاپ کاغذ این است که به جای استفاده از کاغذ، از پارچه استفاده می کنید. آیا به دنبال چاپ طرح‌هایی هستید که بسیار پیچیده هستند؟ این روش بهترین روش است!

با برنامه های کامپیوتری مانند ادوبی فتوشاپ، می‌توانید ریزترین جزئیات را تعریف کرده و با دقت بالایی با استفاده از چاپگر به تی‍‌شرت منتقل کنید. از آنجایی که جوهر استفاده شده در اینجا فقط نازک است، لایه های بسیار ضخیم ایجاد نمی شوند.

کیفیت چاپگر مهم است!

اگر تصمیم دارید چاپ بر روی تیشرت را با استفاده از DTG انجام دهید، بهتر است از کیفیت بالای چاپگر اطمینان حاصل کنید. به این دلیل که اگر از یک چاپگر بی‌کیفیت استفاده می‌کنید، احتمالاً چاپی با وضوح پایین با طرح‌های نقطه‌گذاری ناخوشایند خواهید داشت.

روش چاب بر روی تیشرت: مستقیم روی لباس (DTG) (Direct to Garments (DTG))

تصعید رنگ  یا سایلیمیشن(Dye Sublimation)

درباره انوع روش‌های چاپ تیشرت در سال 2022 صحبت می‌کردیم. اگر تا به حال تیشرتی با طرحی بزرگ دیده‌اید که روی آن چاپ شده باشد، احتمالاً تیشرت با استفاده از روش سابلیمیشن رنگ چاپ شده است. این روش برای پارچه‌های سبک مخصوصاً در جایی که می‌خواهید طرحی بزرگ چاپ کنید مناسب است.

اگرچه برای تولید سابلیمیشن، رنگ هزینه زیادی دارد، اما طراحی حاصل با وضوح بالا بسیار عالی و باکیفیت به نظر می‌رسد و مشتریان را راضی می‌کند. هنگامی که نیاز به ایجاد طرح‌های عالی روی تیشرت‌های پلی استر دارید رنگ ساب بهترین روش است.

اما اشتباه نکنید که تیشرت‌ها برای اینکه در این روش به درستی رنگ پیدا کنند، باید مقداری حرارت و فشار  به آنها وارد کنید. هنگام استفاده از این روش اساساً از یک رنگ مایع مخصوص استفاده می‌کنند که در تماس با موادی مانند پلی استر خشک و جامد می‌شود.

بهترین چیز در مورد این رویکرد این است که طرح‌هایی را به نمایش می‌گذارد که نه تنها زیبا هستند بلکه ماندگاری بالایی نیز دارند. در واقع گویی جوهر به بخشی از پارچه تبدیل می‌شود. در جایی که به نتایج حرفه‌ای و باکیفیت نیاز است، بسیار مناسب است.

تصعید رنگ  یا سایلیمیشن(Dye Sublimation), انواع چاپ روی تیشرت, تیشرت چاپی

چاپ حرارتی پرس (Heat Press Printing)

اگر تازه کار چاپ تیشرت را شروع کرده‌اید و سفارشات زیاد ندارید، چاپ حرارتی تکنیک بسیار مناسبی خواهد بود. این نه تنها در منابع بلکه در زمان شما نیز صرفه جویی می‌کند. با چاپ حرارتی از نوع خاصی از کاغذ که به کاغذ ترانسفر معروف است برای ساخت طرح‌ها استفاده می‌شود و سپس با استفاده از حرارت و فشار طرح‌ها را به تیشرت منتقل می‌کنند.

چاپ حرارتی پرس (Heat Press Printing), تیشرت چاپی, چاپ روی تیشرت

وینیل انتقال حرارت (Heat Transfer Vinyl)

در این تکنیک از پارچه نرم مخصوصی استفاده می‌شود که باید قبل از انتقال به پارچه با استفاده از پرس حرارتی به اشکال مختلف برش دهید. پرس حرارتی می‌تواند یک ماشین یا یک جعبه آهنی باشد. برای برش اشکال، به یک دستگاه کریکات نیاز دارید. در اینجا شما اساساً یک تصویر را می گیرید و آن را به سطح دیگری منتقل می کنید.

اگر تجارت شما در مورد چاپ گرافیک یا شعارهای کوچک است (یا خواهد بود)، پس وینیل انتقال حرارت مناسب است.

وینیل انتقال حرارت (Heat Transfer Vinyl), انواع تیشرت چاپی, تیشرت چاپی

انتقال پلاستیزول (Plastisol transfer)

یکی دیگر از روش‌های انوع روش‌های چاپ تیشرت در سال 2022 این روش است. روشی کاملاً شبیه چاپ روی صفحه است، با این تفاوت که به جای انتقال رنگ به صفحه نمایش، آن را به پلاستیزول و در نهایت به تیشرت منتقل می کنید. بسیاری از کارآفرینان چاپ تیشرت از برون‌سپاری در اینجا برای کارایی استفاده می کنند.

در این راستا، آنها طرح‌هایی می‌آورند، این طرح‌ها را به یک شرکت چاپ می‌فرستند که آن‌ها را بر روی پلاستیزول مرغوب چاپ می‌کند، و سپس این شرکت‌ها پلاستیزول را برای کارآفرینان تی‌شرت ارسال می‌کنند.

انتقال پلاستیزول (Plastisol transfer), چاپ روی تیشرت, روش‌های مختلف چاپ روی تیشرت

چاپ برش طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) (Computer-aided Design (CAD) Cut Printing)

این روش دیگری است که شامل انتقال طرح‌ها روی پارچه با استفاده از حرارت است.در اکثر موارد این تکنیک در جایی استفاده می‌شود که اعداد، آرم‌ها و نام‌ها چاپ می‌شوند. طرح‌ها بر روی وینیل رنگی با استفاده از سیستم CAD-Cut ایجاد می‌شوند و این طرح‌ها با استفاده از پرس حرارتی روی تیشرت منتقل می‌شوند.

در صورتی که طرح‌های مشابه یک تا سه رنگ را چاپ می کنید، روش CAD-Cut عالی است.

چاپ برش طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) (Computer-aided Design (CAD) Cut Printing)

سفارش چاپ بر روی تیشرت

در این مقاله درباره انواع روش‌های چاپ روی تیشرت در سال 2022 صحبت کردیم. لازم به ذکر است که تولیدی پوشاک اندیشه، قادر است سفارشات چاپی شما را پذیرفته و با بهترین متریال و کیفیت آن را بر روی تیشرت دلخواه شما چاپ کند. شما می‌توانید طرح دلخواه خود، تیشرت دلخواه خود و متریال دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای ارتباط با ما کافی است به شبکه‌های اجتماعی و یا سایت مراجعه کنید.

همچنین برخی دیگر از خدمات تولیدی پوشاک اندیشه عبارت است از:

  1. سفارش دوخت لباس به صورت عمده
  2.  دوخت سفارشی
  3. مزدی دوزی
  4. طراحی لباس فرم
  5. سفارش دوخت و طراحی لباس سازمانی
  6. طراحی و چاپ تیشرت کمپ
  7. انواع چاپ بر روی تیشرت
  8. فروش تیشرت تبلیغاتی
  9. فروش عمده لباس اسپرت
  10. دوخت لباس کار کارگران

و…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *