استایل ، مد ، فشن ، ترند, مقالات

انواع استایل در دنیای مد و فشن

انواع استایل در دنیای مد و فشن,استایل کلاسیک,استایل وینتیج,استایل ویبرانت,استایل کژوال,استایل گرانج,استایل پانک,استایل هنری,استایل کالج

انواع استایل در دنیای مد و فشن

دنیای کلاسیک تمام شده است و حالا هر روزه استایل‌ها و سبک‌های متفاوتی در پوشش و طراحی لباس به چشم می‌خورد. هر استایل و سبکی هم فلسفه و طرفداران خاص خود را دارد. برخی استایل‌ها محبوبیت جمعی دارند و برخی دیگر فقط توسط عده خاصی استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به برسی انواع استایل در دنیای مد و فشن بپردازیم و شما را با آنها آشنا کنیم.

انواع استایل در دنیای مد و فشن

انواع استایل جهان مد و فشن

استایل وینتیج (Vintage)

با یک نگاه به انواع استایل در دنیای مد و فشن به استایل وینتیج می‌رسیم. استایلی که حرف از لباس‌های قدیمی می‌زند. البته این استایل فقط مربوط به لباس‌های قدیمی نیست بلکه مفاهیم گسترده‌تری را در برمی‌گیرد و به طور کلی  هرچیزی که از زمان گذشته دوباره مورد استفاده قرار بگیرد سبک وینتیج است.

ایده استفاده از لباس‌های قدیمی از جنگ جهانی اول به بعد رواج پیدا کرد. به دلیل کمبودهایی که وجود داشت مردم تصمیم گرفتند از لباس‌های قدیمی استفاده کنند و امروزه یک سبک رایج و دوست داشتنی برای طرفداران نوستالژی است.

استایل وینتیج اغلب اوقات برای توصیف سبک لباس استفاده می شود که از 20 تا 100 سال قدمت دارد و نشان دهنده دوره زمانی تولید آن است. شرطی که برای استفاده از استایل وینتیج مورد نیاز است این است که باید بازتابی مشخص از مدها و سبک‌هایی داشته باشد که اغلب توسط بسیاری از افراد به دوره خاصی در گذشته پیوند خورده است.

شما می توانید لباس‌های وینیتج را از سری لباس‌های قدیمی که برندهای مختلف دارند انتخاب کنید و یا اینکه لباس‌هایی را از گنجه‌های قدیمی پیدا کنید و استفاده کنید.

هرچیزی که لازم است درباره استایل وینتیج بدانید: استایل وینتیج

انواع استایل در دنیای مد و فشن,استایل وینتیج,سبک لباس قدیمی,استایل VINTEG, انواع استایل جدید, فشن و مد

استایل وینتیج

استایل هنری ( Artsy)

تیپ استایل هنری دومین استایل از انواع استایل در دنیای مد و فشن است که آن را بررسی می‌کنیم. این استایل سبکی است که بیشتر مربوط به خلاقیت است و طرفداران این سبک بیشتر اهالی هنر و هنردوستان هستند. برای داشتن این سبک هرچه عجیب غریب‌تر و ناهگون‌تر باشید استایل شما هنری‌تر است. آنچه باعث شود شما در یک جمع کاملا متفاوت باشید.

سبک مد هنری مخصوص کسانی است که از خلاقیت بالایی برخوردار هستند. اگر شما عاشق طراحی و خلق چیز جدیدی از محیط زندگی هستید پس این سبک قطعاً مناسب شماست.

بسیاری از دوستداران سبک هنری زیبا لباس‌های غیر معمول و همچنین وسایل دست ساز الهام گرفته را ترجیح می‌دهند که زیبایی سبک خود را افزایش می دهد.

تعریف سبک مد artsy گسترده و بسیار انعطاف پذیر است و برای اینکه بتوانید نسخه خود را از سبک artsy پیدا کنید، باید آنقدر جسور و خلاق باشید که بتوانید ترکیبات مختلفی از موارد را امتحان کنید و نتیجه آن را برای خود آزمایش کنید.

بیشتر اوقات، مردم به این سبک مد لباس می پوشند تا بتوانند پیامی مخفی به جامعه برسانند تا برای خود بیانیه دهند تا بتوانند در مقابل چیزهایی که به آنها اعتقاد دارند ایستادگی کنند

هرچیزی که لازم است درباره استایل هنری بدانید: استایل هنری

استایل هنری ( Artsy)

استایل کژوال(Casual)

استایل کژوال به معنی تصادفی و غیر جدی است. شاید در نگاه اول گمان کنید این استایل یک استایل راحت و شلخته است. اما اینطور نیست بلکه این استایل در عین راحتی نظم خاص خود را نیز دارد.

کسانی که به دنبال راحتی هستند از این سبک استقبال می‌کنند. کژوال سبکی است که بسیار در بین مردم رایج است؛ چراکه سبکی است که به شما می‌گوید راحت لباس بپوشید.

البته فراموش نکنید در عین راحتی این استایل نظم، جذابیت و زیبایی منحصر به فرد خود را دارد.

هرچیزی که لازم است درباره استایل کژوال بدانید: استایل کژوال

انواع استایل در دنیای مد و فشن,استایل کژوال,استایل Casual, استایل راحتی, راحتی, فشن و مد, انواع استایل

استایل گرانج (Grunge)

این نوع لباس نتیجه موسیقی گرانج است و از دهه 1980 ایجاد شده است. تأکید زیادی بر ایجاد لباس بزرگ و لایه لایه وجود داشت. لباس‌های گشاد و پاره پاره از ویژگی‌های خاص این استایل است.

این سبک به طور خاص شامل پیراهن‌های فلانل، کت‌های چرمی، جین پاره شده، کت‌های متالیک، تاپ‌های کراپتی، چکمه‌های جنگی، جوراب‌های توری، جین مام استایل و… بود

هرچیزی که لازم است درباره استایل گرانج بدانید اینجاست: استایل گرانج

انواع استایل دنیای مد و فشن, استایل گرانج, استایلGrunge, شلوار زاپ دار, تیشرت گشاد,موسیقی گرانج

استایل بوهو (Bohemian)

منظور از استایل بوهو نوعی سبک آزادانه است. آزادی در انتخاب طرح، رنگ، مدل لباس بدون محدودیت‌های سخت. ریشه استایل بوهو به کولی‌های سرگردانی بازمی‌گردد در فرانسه که به سبک و سیاق آزادنه‌ای زندگی می‌کردند. و حدودا 200 سالی می‌شود که استایل بوهو وارد دنیای مد و پوشاک شده است. لباس‌های آزاد و گشاد، پارچه‌هایی با طرح و شکل بومی، ست کردن نامتعارف لباس‌ها از شاخصه‌های اصلی استایل بوهو است.

هر چیزی که باید درباره استایل بوهو بدانید: استایل بوهو

استایل بوهو (Bohemian)

استایل اگزوتیک(Exotic)

همانطور که از نام آن پیداست اگزوتیک به معنی عجیب و غریب است. این استایل مربوط به پوشیدن لباس‌هایی است که هیچ کس تا به حال نپوشیده است. عناصر خاصی در این لباس‌ها استفاده می‌شود؛ مانند طرح‌های عجیب و غریب و پیچیده، رنگ‌های تند، گلدوزی‌های پر پیچ و خم و برجسته و زیورآلات خاص و تکرارنشده.

هرچیزی که لازم است درباره استایل ویبرانت بدانید اینجاست: استایل اگزوتیک

استایل اگزوتیک(Exotic)

استایل ویبرانت(vibrant)

این استایل به معنی پرجنب و جوش است و شعار اصلی این مد این است: ” هی دنیا مرا ببین!”. این سبک پر از انرژی، رنگ‌های تند و زننده، ترکیبات خوش رنگ و پر جنب و جوش، گلدوزی‌های اغراق آمیز و طرح‌های نامتقارن است.

اگر می‌خواهید درباره استایل ویبرانت بدانیدبه اینجا سر بزنید: استایل ویبرانت

استایل کالج یا پرپی (Preppy)

ریشه این استایل به آمریکای شمالی بازمی‌گردد. این استایل در ابتدا مختص افراد ثروتمند بود. فرزندان آنان برای رفتن به مدرسه از لباس‌های گران قیمت و برند استفاده می‌کردند. با گذشت زمان این استایل در بین افراد دیگر هم رواج پیدا کرد و کم کم همه افراد گروه سنی و اقشار مختلف از آن استفاده کردند.

اصالت، آراستگی، شیک بودن از ویژگی‌های مهم استایل کالج است. لباس‌های آستین بلند، یقه‌دار، کفش کالج، کفش زنانه با پاشنه متوسط، پارچه چهارخانه، راه راه یا خال خالی و یا گل‌های ریز از پوشاک مورد استفاده در استایل کالج است.

رنگهای مورد استفاده این استایل عبارت است از: سفید، سورمه‌ای، قرمز بورگاندی، سبز تیره، قهوه‌ای، کرم.

هرچیزی که لازم است درباره استایل کالج بدانید اینجاست: استایل کالج

انواع استایل در دنیای مد و فشن, استایل کالج, استایل پرپی, استایل کالج یا پرپی (Preppy)

استایل الگانت (legEant)

وقتی صحبت از تجملات و کلاس عالی است استایل الگانت مطرح می‌شود. در استایل الگانت همه چیز مربوط به مجلل به نظر رسیدن است.

این استایل مخصوص افراد شیک پوش و کسانی است که دوست دارند خاص به نظر برسند. اکسسوری‌ها و زیورآلات چشمگیر در استایل الگانت بسیار استفاده می‌شوند.

هرچیزی که لازم است درباره استایل الگانت بدانید اینجاست: استایل الگانت

استایل پانک (punk)

استیل پانک استایلی اعتراضی به نظام سرمایه‌داری و مادی‌گرایی بود که توسط سبک موسیقی پانک رواج پیدا کرد. در واقع استایل پانک به وسیله موسیقی به دنیای مد و فشن راه پیدا کرد.

این استایل براساس مد پیش نمی‌رود و از لباس‌های گران استفاده نمی‌کند. موهای نامرتب، استایل ژولده، شلوار زاپ‌دار، چرم، لباس‌های شلخته از آیتم‌های این استایل است.

اگر می‌خواهید همه چیز را درباره استایل پانک بدانید: استایل پانک

استایل پانک (punk)

استایل تام بوی(Tomboy)

استایل تام بوی یک استایل دخترانه است که در آن خبری از اکسوری‌ها و لباس‌های خاص دخترانه نیست. این استایل مدرنیته و سادگی را توصیف می‌کند.

استایل تام بوی استایلی است برای خانوم‌هایی که به سادگی تمایل دارند. و این سادگی برای آنها بیشتر جلوه در مردانه لباس پوشیدن دارد. کسانی که از استایل تام بوی استفاده می‌کنند دوست ندارند از موارد دخترانه مانند اکسسوری‌های پر زرق و برق، رنگ‌های روشن و… استفاده کنند.

اگر می‌خواهید همه چیز درباره استایل تام بوی بدانید اینجا را ببینید: استایل تام بوی

استایل تام بوی(Tomboy)

استایل گوتیک(Gothic)

رنگ سیاه مترادف با این سبک است. همه چیز در مورد این سبک سیاه است؛ موهای سیاه، رژلب‌های سیاه، پیراهن‌های سیاه و چکمه‌های سیاه.

مد گوتیک شامل پوشیدن لباس های تنگ و متناسب با تنوع اکسسوری و جواهرات گوتیک دیگر است. به نظر می‌رسد سبکی گرفته شده از بازی تاج و تخت باشد. افرادی که می‌خواهند مرموز دیده شوند از این استایل استفاده می‌کنند.

هرچیزی که لازم است درباره استایل گرانج بدانید اینجاست: استایل گوتیک

استایل گوتیک(Gothic)

استایل راکر (Rocker )

این سبک برگرفته از موسیقی راک است و بسته به اینکه پیرو جز کدام دسته از سبک راک باشید استایل شما نیز متفاوت خواهد بود. با این حال صرف نظر از اینکه از چه سبکی حمایت می‌کنید، جنبه های مشترک خاصی در این سبک وجود دارد که شامل جین زاپ‌دار، کت چرمی، چکمه، شلوار و تیشرت گشاد و قدیمی می شود.

انواع استایل در دنیای مد و فشن, استایل راکر, استایل راکر (Rocker )

استایل اسپرت یا ورزشی ( Sporty )

انتخاب و استفاده از این استایل نسبتا ساده است. در اینجا همه چیز مربوط به ورزش است. استایل اسپرت یک استایل موردتوجه افراد بسیاری الخصومص ورزشکاران است. در این استایل از انواع لباس ورزشی، کفش‌های اسپرت، لگ‌های ورزشی و… استفاده می‌شود.

هرچیزی که لازم است درباره استایل اسپرت بدانید: استایل اسپرت

برای خرید انواع لباس اسپرت جدید کلیک کنید

استایل هیپ هاپپ (Hip Hop)

هیپ هاپ به عنوان ژانر موسیقی در چند دهه گذشته به قدری محبوب شده است که طرفداران خواننده‌ها و نوازندگان دیوانه‌وار آن را کپی می‌کنند. کمد لباس هیپ هاپ شامل ژاکت رامبر، پیراهن‌های بیس بال، شلوار جین، زنجیر، کلاه، عینک آفتابی بزرگ، دستمال سر و… است.

انواع استایل در دنیای مد و فشن, استایل هیپ هاپ,استایل هیپ هاپپ (Hip Hop)

استایل کاوایی ( Kawaii )

این یک سبک مد ژاپنی است که از خیابان های ژاپن نشات گرفته و اکنون در تمام دنیا مورد استقبال و پذیرش قرار گرفته است. Kawaii یک کلمه ژاپنی است که به معنی “زیبا” است و این سبک شامل لباسهایی است که طبیعت آنها بسیار زنانه و دخترانه است. این لباس شامل دامن های کوتاه، تی‌شرت ها و شخصیت‌های کارتونی زیبا است که روی لباس ها چاپ شده است.

تقریبا بخشی از استایل‌های رایج در دنیای مد و فشن را بررسی کردیم و به طورکلی توضیحاتی درباره آنها ارائه دادیم. این مقاله توسط تولیدی پوشاک اندیشه گردآوری شده است. این تولیدی یک برند ایرانی در زمینه تولید انواع لباس راحتی، اسپرت، ورزشی زنانه و مردانه است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید محصولات این تولیدی را به صورت عمده نیز خریداری کنید. برای خرید محصولات به صورت تکی نیز می‌توانید از طریق قسمت فروشگاهی سایت محصول موردنظر خود را ثبت کنید.

در اینجا برخی از انواع محصولات تولیدی پوشاک  اندیشه را برای شما معرفی می‌کنیم:
تیشرت و شلوارک مردانه
تیشرت و ساق زنانه
ست تیشرت و شلوار زنانه
تیشرت و شلوارک زنانه
ست نیم تنه و ساق زنانه
لباس اسپرت زنانه
لباس اسپرت مردانه
تیشرت جودون مردانه
تیشرت جودون مردانه
هودی مردانه
هودی زنانه
ست هودی زنانه مردانه
شلوار اسپرت زنانه
شلوار دمپاکش زنانه
و بسیار محصولات دیگر که براساس به روزترین متودهای روز و با بهترین کیفیت تولید می‌شود.

مطالب مرتبط