آموزش های ساده و کاربردی

اندازه گیری اندام (دامن و شلوار بانوان)

اندازه گیری اندام بانوان

اندازه گیری اندام (دامن و شلوار بانوان)

زمانی که اقدام به خرید اینترنتی یک لباس زنانه  می کنید، معمولاً با یک جدول روبرو خواهید شد. این جدول راهنمای سایزبندی لباس است که در آن اندازه هایی را می بینید که سایز لباس شما را مشخص کند. اما حتما گاهی برایتان پیش آمده که پس از دریافت لباستان متوجه شده اید که این لباس سایز شما نیست. در اینجا معمولاً مشکل از نحوه اندازه گیری شماست. اندازه گیری روی اندام کاری کاملاً دقیق و حساس است و روش مشخصی دارد. ما در این مقاله در ابتدا اندازه گیری روی اندام بانوان (دامن و شلوار) را آموزش میدهیم و در مقاله های بعدی اندازه های مربوط به بالاتنه بانوان و پس از آن اندازه گیری اندام آقایان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

اندازه گیری های شلوار، دامن و…

در این مقاله، اندازه گیری ها در ابتدا در سطحی که بتوانید یک خرید اینترنتی راحت با اندازه های صحیح داشته باشید، آموزش داده خواهد شد و در ادامه تمامی اندازه های تکمیلی  برای دوختن و الگوسازی یک لباس را اضافه خواهیم کرد. بدینگونه این مقاله را برای شما تبدیل به یک رفرنس معتبر برای اندازه گیری می کنیم.

دورکمر

برای اندازه گیری دور کمر دو روش وجود دارد:

1-در ابتدا بندی را برداشته و آن را در دور کمرتان محکم ببندید، طوری که در گودترین قسمت کمر شما قرار بگیرد. سپس آن را کمی آزادتر کنید و با دستتان آن را به آرامی در کمر خود بغلطانید، تا در گودترین قسمت قرار بگیرد. این قسمت دقیقا کمر شماست و حال زمان اندازه گیری است. در نظر داشته باشید، زمانی که با متر دور کمر خود را اندازه می گیرید، لازم نیست آن را آزاد تر بگیرید. هرگز آزادی لباس در اندازه گیری لحاظ نمی شود و این اندازه را بعداً به الگو اضافه می کنیم. پس اندازه ها را در حالت طبیعی بگیرید. اگر قصد خرید اینترنتی یک لباس را دارید، ابتدا به نحوه قرارگیری لباس در اندام توجه کنید، سپس نسبت به اندازه ای که گرفته اید تصور کنید که لباس چقدر آزادتر در اندام شما قرار می گیرد.

اندازه گیری دور کمر, اندازه گیری اندام (دامن و شلوار بانوان), اهمیت اندازه گیری در شرکت تولید پوشاک اندیشه

 

2- اگر دست خود را به کمرتان بزنید و کمی به سمت پهلو خودتان را خم کنید، قسمتی که پهلوی شما شکست می خورد دقیقاً کمر شماست . دور تا دور آن را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری کمر, اندازه گیری اندام (دامن و شلوار بانوان)

 

دور باسن

برجسته ترین قسمت باسن شما دور باسن بزرگ شماست، که دور تا دور آن را اندازه می گیرید. اگر دارای شکم برجسته ای هستید با استفاده از یک خط کش T ابتدا راستای اندام خود را مشخص کنید و سپس اندازه گیری کنید.

قد شلوار

اگر اندازه قد شلوار را برای خرید اینترنتی می خواهید در ابتدا در تصویر محصول نگاه کنید که مچ شلوار در کجا قرار می گیرد، (مچ یا بالاتر و یا پایین ترین از آن) سپس اندازه گیری قد شلوار را انجام دهید.

اندازه گیری قد شلوار برای خیاطی کمی متفاوت است و به نسبت متدی که می خواهید با آن کار کنید، این اندازه گیری انجام می گیرد. مثلاً در متد متریک ابتدا مدل مشخص می شود و بعد همانند صحبت های بالا تا جایی که می خواهیم مچ شلوار قرار بگیرد، قد شلوار اندازه گیری می شود. ولی در متد مولر ما معمولاً دو اندازه قد شلوار داریم، قدی که تا زمین اندازه گیری می شود و قدی که تا روی پا (مچ) اندازه گیری می شود.

 

اندازه های کامل تر برای خیاطی

اندازه های بالا برای یک خرید اینترنتی، کافیست. اما اگر این اندازه های را برای دوخت شلوار یا دامن می خواهید، به چند اندازه گیری دیگر هم نیاز دارید.

بلندی باسن

فاصله بین کمر شما و باسن بزرگ شما بلندی باسن است. یکی از بهترین روش ها برای اندازه گیری، اینست که بند کمر (که در قسمت اندازه گیری های دور کمر توضیح داده شده است) را جدا نکنید و از کمر تا برجسته ترین قسمت باسن(خط باسن) را اندازه بگیرید. این فاصله به طور معمول بین 18 تا 23 است و بیشتر یا کمتر نمی شود.

بلندی فاق

این اندازه گیری از اندازه گیری های چالش برانگیز محسوب می شود. اما اگر به روش زیر آن را انجام گیرد، دیگر لازم نیست نگران نتیجه باشید.

در ابتدا روی یک میز سخت بنشینید و پاهای خود را در زاویه قائمه قرار دهید. حال به راحتی بلندی فاق را از قسمت کمر تا سطح میز اندازه بگیرید. نکته مهمی که در اندازه گیری بلندی فاق حائز اهمیت است، اینست که این اندازه، بلندی تمام فاق شماست و امروزه معمولاً شلوار ها فاق های کوتاهی دارند و این اندازه مناسب شلوار های امروزی نیست پس باید به نسبت کوتاه شدن فاق از این اندازه کم کنید و اندازه کمری را هم دوباره کم کنید.

اندازه گیری فاق,شرکت تولید پوشاک اندیشه

دور زانو

برای اندازه گیری دور زانو کمی زانو خود را خم کنید و بعد دور زانو را اندازه بگیرید.

دور مچ

برای اندازه گیری دورمچ می توانید دور مچ پا را در حالتی که می خواهید شلوار قرار بگیرد اندازه بگیرید یا دور مچ شلواری که مناسب شماست و کشی نیست را اندازه بگیرید.

دور ران

برجسته ترین قسمت ساق پای شما اندازه دور ران شما خواهد بود.

 دور ران

 

اهمیت سایزبندی دقیق در شرکت تولید پوشاک اندیشه

مقاله «اندازه گیری اندام (دامن و شلوار بانوان)» توسط شرکت تولید پوشاک اندیشه تهیه و گردآوری شده است. ما برای سهولت خرید اینترنتی برای هر محصول خود راهنمای سایزبندی در اختیار شما قرار می دهیم. این سایزبندی ها کاملاً استاندارد و بدون کمترین خطاست و یک خرید اینترنتی راحت را برای شما رقم می زند.

برای خرید شلوار و شلوارک زنانه از تولیدی پوشاک اندیشه روی این لینک کلیک کنید.

شلوار کارگو زنانه مدل بیدار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *