پوشاک, مقالات

انتخاب لباس توسط کودکان

انتخاب لباس توسط کودکان

انتخاب لباس توسط کودکان

انتخاب لباس توسط کودکان. لباس کودک و نوجوان به لباس هایی مربوط می شود که به بچه های تعلق دارد که در گروه سنی 0-18 سال قرار دارند.

انتخاب لباس توسط کودکان

انتخاب لباس توسط کودکان از بین انواع مختلفی از قبیل : کت و شلوار ، ژاکت ، شلوار ، جلیقه ، تی شرت و … صورت می گیرد. لباس متناسب با سن کودک مشخص می شود مانند پوشیدن نوزاد شامل پوشاک نوزادان کمتر از 12 ماه و لباس کودک نوپا است. شامل لباس برای کودکان بین یک تا سه سال است. لباس مناسب کودک به عنوان روشی فرهنگی و اجتماعی در بین والدین به منظور نمایش غنا یا تفاوت در طبقات اجتماعی در نظر گرفته می شود.

بر اساس نوع ، بازار لباس کودک به لباسهای بیرونی ، لباسهای داخلی ، لباس شب ، جوراب و لباس تنگ تقسیم می شود. بر اساس نوع محصول یا نوع مواد ، بازار به پنبه ، کتان ، پشم ، ابریشم و سایرین تقسیم می شود.

محصولات پوشاک کودک مبتنی بر پنبه به دلیل راحتی از محبوبیت بالایی برخوردار است. لباس کودک مبتنی بر ابریشم نیز به دلیل افزایش تقاضا برای پوشاک شیک همراه با تمایل به ارائه مناسب نوزادان در مناسبت های مختلف ، سهم بازار مهمی را به خود اختصاص داده است.

تقسیم بندی گروه سنی خردسال

بر اساس گروه سنی نوزادان ، بازار به 1 تا 12 ماه ، 12-24 ماه و 2-3 سال تقسیم می شود. براساس کانال توزیع ، بازار به کانال آفلاین و کانال آنلاین تقسیم می شود. کانال توزیع آفلاین بیشتر در بخش هایپرمارکت ها ، سوپر مارکت ها و فروشگاه های خرده فروشی مستقل زیر مجموعه قرار می گیرد. کانال آنلاین سهم عمده ای در بازار دارد که ناشی از راحتی و افزایش امکانات اینترنت است. علاوه بر این ، بر اساس استفاده نهایی ، بازار به دختران و پسران تقسیم می شود.

بازار پوشاک کودک با افزایش تقاضا برای پوشاک مارک دار در بین جمعیت و به دنبال آن تغییر سبک زندگی و افزایش درآمد ، افزایش خانواده ها ، رشد تجارت الکترونیکی ، گسترش رسانه های اجتماعی و عکاسی دیجیتال ، ظهور بچه ها هدایت می شود.

به عنوان یک گروه خریدار مستقل ، افزایش جمعیت شاغل در زنان و افزایش نفوذ فرهنگ خارجی. با این حال ، افزایش هزینه های تولید لباس کودک ممکن است بازار را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این ، افزایش تقاضا برای لباس کودک طراح و تخفیف های ارائه شده برای پوشیدن مد روز توسط تولید کنندگان مختلف پوشاک کودک ، فرصت هایی را برای بازار ایجاد می کند.

انتخاب لباس توسط کودکان

چرا لباس های کودکان باید توسط بچه ها انتخاب شوند

به عنوان یک فرد بالغ مسئول ، نمی توانید به بچه های خود اجازه دهید لباس های کثیف یا نامناسب بپوشند. همچنین نباید به آنها اجازه دهید لباس هایی بپوشانید که به تنهایی مناسب باشد و یا کاملاً نامناسب باشد.
با این حال ، اگرچه مطمئناً خطی برای ترسیم وجود دارد ، اجازه دادن به بچه های شما برای انتخاب لباس های خود می تواند برای شما و آنها انگیزه بدهد .
همچنین می تواند به آنها در رشد ذهنی و عاطفی کمک کند ، کودک نیزتلاش می کند تا این کار را خود به تنهایی و گاهی اوقات با کمک والدین انجام دهد .

پرورش خلاقیت

اجازه دادن به انتخاب وسایل بچه گانه ، به تحریک و رشد خلاقیت در آنها کمک می کند.

از طرف دیگر ، اگر لباس های کودک را برای آنها انتخاب می کنید و حتی هر روز آنها را برایش می پوشید ، لباس پوشیدن برای آنها یک عمل بی فکر محسوب می شود. لباس پوشیدن کاری است که آنها باید انجام دهند ، مانند یک کار اجباری.
به آنها اجازه دهید لباس خود را انتخاب کنند ، وقتی طیف وسیعی از لباس داشته باشند و هر روز در انتخاب آزادانه عمل کنند به آنها در توسعه مهارت های تصمیم گیری کمک کرده اید.

تشویق فردیت

هنگامی که لباس های بچه ها توسط فرزندان ما انتخاب می شوند ، این امکان را برای آنها فراهم می کند که متفاوت باشند .

در برخی شرایط ، مانند مدرسه  ، عروسی یا مراسم تشییع جنازه کودکان نیاز دارند که لباس ویژه بپوشند ، ممکن است لازم باشد که به فرزندتان توضیح دهید که چرا رعایت کد ویژه لباس مهم است.
با این حال ، در اکثر سناریوهای روزمره ، چرا اجازه نمی دهید بچه های شما بی نظیر باشند و لباس خود را مطابق میل خود بپوشند؟
اجازه دادن به کودکان برای انتخاب لباس خود ، آنها را ترغیب می کند که خود را با هنجارهای اجتماعی تطبیق دهند.

اجازه دهید لباس های کودکان و نوجوانان سرگرم کننده باشند

وقتی به فرزندان خود اجازه می دهید خودشان لباس را انتخاب کنند ، لباس بچه ها می تواند سرگرم کننده و مهیج باشد.

هر بار لباس پوشیدن می تواند یک تجربه جدید برای آنها باشد و هر روز می توانند آن را تمرین کنند. علاوه بر این ، هنگامی که آنها به مناسبت خاصی مجبور به لباس پوشیدن هستند ، می تواند باعث اهمیت ویژه آنها شود. و اعتماد به نفسشان را بالا ببرد.

آنها را به تمرین لباس پوشیدن تشویق می کند

هر بچه ای دوست دارد لباس پوشیدن را خودش امتحان کند.

هنگامی که لباس های بچه گانه توسط خودشان انتخاب می شوند ، لباس پوشیدن سرگرم کننده تر است ، زیرا به نوعی مورد تشویق قرار گرفته و لباس پوشیدن را تمرین می کنند !
والدینی که لباس های بچه گانه را برای فرزندان خود انتخاب می کنند و به آنها می گویند هر روز چه چیزی را بپوشند والدین خوبی نیستند ، زیرا کنترل کردن کودکان اسباب عدم استقلال را فراهم می نماید.
کنترل بیش از حد می تواند عواقب منفی و غیرقابل پیش بینی ای برای کودکان داشته باشد.

عمده فروشی و خرده فروشی لباس بچگانه

فروش عمده ی تی شرت چاپی

فروش عمده ی تیشرت تبلیغاتی

فروش عمده ی تاپ شلوارک مردانه

فروش عمده ی تاپ شلوارک زنانه

فروش عمده ی لباس خواب مردانه

فروش عمده ی لباس ورزشی زنانه

فروش عمده ی شلوارک کتان مردانه

فروش عمده ی لباس ورزشی مردانه

فروش عمده ی لباس خواب زنانه

مطالب مرتبط