پوشاک, مقالات

انتخاب رنگ برای لباس مردانه

انتخاب رنگ برای لباس مردانه

انتخاب رنگ برای لباس مردانه

انتخاب رنگ برای لباس مردانه: برای کسانی که فقط  پیراهن می پوشند، ست و هماهنگ کردن رنگ ها یک چالش بزرگ است، ما در این مطلب بهترین رنگ ها برای لباس ست مردانه رl معرفی خواهیم کرد .

انتخاب رنگ برای لباس مردانه / لباس ست مردانه

اولین گام برای رسیدن به این نتیجه، جمع آوری و تهیه ی رنگ های پایه است ، رنگ های پایه شامل رنگ هایی در طیف خاکستری ، قهوه ای و آبی می باشد ؛ پوشیدن رنگ خاکستری و سفید نسبت به سیاه و سفید بسیار متفاوت است ؛ پس از تهیه ی این رنگ ها برخی از مردان ترجیح میدهند ، رنگ های مختلف را تجربه کنند .

همانطور که گفتیم رنگ های پایه اساس کمد لباس شما را می‌سازد. انتخاب بقیه‌ی رنگ‌ها بستگی به رنگ پوست یا سلیقه‌ی افراد دارد. ما در این مطلب انواع رنگ ها را معرفی می‌کنیم تا هنگام انتخاب لباس راحت باشید.

آشنایی با چرخه ی رنگی

اولین بار نیوتن در سال 1665 این چرخه را به نمایش گذاشت ، این رنگ ها از پرتو نور گرفته شده اند ، این رنگ ها رنگ هایی هستند که از پرتو نور رفته اند، یعنی همان رنگ های رنگین کمان که دیگر رنگ ها از آن ها ساخته شده اند ،رنگ های اولیه  قرمز، زرد و آبی می باشند .

استفاده از رنگهای اصلی در لباس مردانه

دنیای پوشاک مردانه با استفاده از رنگ های اصلی حالت تجسمی به خود میگیرد ،سه رنگ اولیه که اشاره کردیم  قرمز، زرد و آبی هستند. میخواهیم بدانیم رنگ اولیه چیست؟ به سادگی میتوان گفت ، رنگ های اولیه رنگ های پایه ای هستند که رنگ های مختلف دیگر از آن ها تشکیل می شوند ، به عبارت دیگر، رنگ های اصلی همان رنگ های قرمز ، زرد و آبی هستند .

مردان معمولا رنگ های خالص را بسیار کمتر در پوشش خود استفاده میکنند ، اما بهتر است بدانید که استفاده ی هنرمندانه از این رنگ ها در پوشش مردانه دور از ذهن و عجیب و غریب نیست ، مخصوصا برای مردان جوان و همچنین در استایل های خیابانی و یا لباس های گاه به گاه میتوان این رنگ را استفاده کرد .

استفاده از رنگ های ثانویه در لباس مردانه

رنگ های بنفش، سبز و نارنجی شامل رنگ های ثانویه می باشند. رنگ های ثانویه با مخلوط کردن دو رنگ اصلی با هم ساخته می شوند. به عنوان مثال، قرمز و زرد ترکیب میشوند و نارنجی تولید میشود. با مراجعه دوباره به نمودار چرخه رنگی، می توانید ببینید که هر رنگ ثانویه به طور مستقیم بین دو رنگ اصلی که آن را تشکیل می دهد قرار دارد .

رنگهای ترتیاری و یا سومین ترکیب

این رنگ ها با مخلوط کردن یک رنگ اولیه و یک رنگ ثانویه با هم ساخته می شوند. گاهی اوقات این رنگها نام های منحصر به فرد به خود میگیرند . برای مثال، ترکیب آبی و سبز گاهی اوقات می تواند به نام تئال باشد .

رنگ های ثانویه برای پوشش بسیار رایج تر هستند و معمولا لباس های بیشتری با این رنگ ها پیدا خواهید کرد .

هودی تو کرک یونیسکس مدل یکتا | خرید هودی تو کرک | ست هودی مردانه و زنانه | خرید هودی ست مردانه زنانه | هودی یونیسکس | برند اندیشه | عمده فروشی مشهد |

دمای رنگ

به گرمی و درک یک رنگ دمای آن میگویند ، از سه رنگ اصلی، قرمز و زرد گرم می باشد ، در حالی که آبی سرد است. پس هر ترکیبی از قرمز و زرد بوجود آید گرم خواهد بود در حالی که وقتی رنگ سرد با یکی از رنگ های گرم ترکیب شود ، رنگ سرد یا گرم میدهد ؛ بعنوان مثال رنگ سبز سرد در نظر گرفته میشود و رنگ بنفش گرم ، اما این نکته را هم بدانیم که سبز گرم تر از آبی می باشد .

دمای رنگ در پوشش فصل ها مهم میشود ، بعنوان مثال رنگ های سرد برای فصول گرم و رنگ های گرم برای فصول سرد استفاده میشود  .پس در لباس تابستانی مردانه عموما رنگ هایی مانند آبی ، سبز روشن و دیگر رنگ های روشن مد نظر می باشد ، شما این رنگ ها را در ست بلوز و شلوار مردانه تابستانی ، تیشرت شلوار مردانه و … استفاده می کنید .

شدت رنگ یا تن رنگ

یک مفهوم مهم دیگر برای درک آن رنگ ها شدت رنگ یا روشن یا تیرگی رنگ می باشد .اگر رنگ سفید به هر رنگ اضافه شود به عنوان رنگ روشن شناخته میشود و اگر با رنگ مشکی ترکیب شود سایه های تیره را ایجاد میکنند ، گاهی به آن تن رنگ هم میگویند  .
میخواهیم درباره ی رنگ سیاه و سفید صحبت کنیم ،دو رنگ در چرخه ی رنگی موجود نمی باشد ، ترکیب مقادیر مختلف این دو رنگ سایه های رنگ خاکستری را میدهد ، رنگ خاکستری یک رنگ خنثی است که برای پوشاک مردانه بسیار استفاده میشود ، مخصوصا برای لباس های رسمی مردانه ، لباس زمستانی مردانه ، ست لباس ورزشی مردانه و … .

رنگ دیگری که در چرخه ی رنگی یافت نمیشود رنگ قهوه ای می باشد ، زیرا این رنگ از ترکیب رنگ های خاصی بوجود می آید .

رنگ های مشابه

نگران نباشید! رنگ های مشابه آنهایی هستند که در درجه حرارت مشابه قرار دارند و نزدیک به یکدیگر و گاهی اوقات به طور مستقیم در چرخ رنگی مجاور یافت می‌شود. هر رنگ اصلی است، رنگی است که دیگر رنگ ها ویژگی های آن را دارند. به عنوان مثال، همه رنگ ها از زرد-نارنجی گرفته تا قرمز- نارنجی به رنگ زرد  شباهت دارد، زیرا همه رنگ ها دارای مقداری رنگ زرد است.

رنگهای تکمیلی

یکی دیگر از رنگ ها رنگ های مکمل است. در ساده ترین حالت، هر دو رنگ که به طور مستقیم در یک چرخه ی رنگ هستند، مکمل یکدیگرند. به دلیل این فاصله از یکدیگر در چرخ رنگی، رنگ مکمل بیشترین میزان کنتراست را دارد. بعضی از نمونه های رنگ مکمل عبارتند از قرمز و سبز، زرد و بنفش و آبی و نارنجی.

ترکیب رنگی لباس ست مردانه

دانستن ترکیب رنگی لباس ست مردانه برای خوش تیپ بودن یک اصل است ، تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک راحتی و اسپرت تولید کننده ی لباس ست مردانه و زنانه ، لباس راحتی مردانه ، ست لباس خانوادگی ، تیشرت شلوار مردانه و …. در ترکیب رنگی های استفاده شده از طراحان با تجربه یاری گرفته و تمام اصول ترکیب رنگی را رعایت نموده است .

ترکیب رنگی در ست لباس مردانه اندیشه ، باعث شده تا نسبت به برند های دیگر لباس برتری داشته باشد و زیبایی چشم نوازی داشته را ایجاد نماید ، مثلا اگر یک تیشرت شلوار مردانه را در نظر بگیریم ، تنها در دو یا سه رنگ تولید نشده است ، بلکه هر طرحی در بیش از 6 رنگ تولید شده است که هرکس با سلیقه ی خاص خود بتواند رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید .

سخن پایانی

حال که با تمام ویژگی های رنگ ها آشنا شدیم ، استفاده از آنها در محیط و شرایط مختلف آسان تر خواهد بود ، ما در مقاله های دیگر شیوه ی  ترکیب کردن رنگ ها با یکدیگر را آموزش داده ایم ، میتوانید در ادامه به این مطالب مراجعه کرده و با دنیای رنگ ها بیشتر و بیشتر آشنا شوید .

تولیدی و عمده فروشی پوشاک مردانه اندیشه ، بزرگترین تولید کننده لباس ست مردانه و زنانه در ایران می باشد ، برای خرید عمده ست ورزشی مردانه ، سویشرت شلوار ورزشی مردانه و انواع پوشاک مردانه کیک کنید .

مطالب مرتبط :

رنگ لباس مردانه برای این فصل

ست کردن خلاقانه ی رنگ لباس

رنگ لباس پاییزه مردانه

مطالب مرتبط