پوشاک, مقالات

الیاف تولید شده از زباله های مواد غذایی

الیاف تولید شده از زباله های مواد غذایی

الیاف تولید شده از زباله های مواد غذایی: فن آوری نوآورانه‌ی سیستم‌های حلقوی، نویدبخش تبدیل الیاف زباله مواد غذایی به پارچه پوشیدنی است. گفته می شود صنعت مد بعد از نفت و گاز دومین صنعت آلوده کننده روی زمین است. بنابراین الیاف تولید شده از زباله های مواد غذایی برای ساخت پارچه نیازمند به مقادیر زیادی منابع از جمله آب ، زمین و سوخت های فسیلی است . این فرآیند تولید اغلب با تکیه بر رنگها و اتمامهای شیمیایی سخت برای محیط زیست مضر است.

آلودگی میکرو فیبرهای پلاستیکی کمک کرده است که این مسئله به کانون توجه قرار گیرد و واکنش های سریع در برابر مد سریع “یکبار مصرف” رو به رشد است.

الیاف تولید شده از زباله های مواد غذایی

مدپایدار با بازیافت مواد غذایی

به عبارت دیگر ، زمان خوبی است که بتوانید یک راه اندازی مد پایدار باشید ، به خصوص اگر یک فناوری نوآورانه ارائه دهید که چندین مشکل را به طور همزمان حل کند. این دقیقاً همان کاری است که سیستم های دایره ای انجام می دهند.
یک تن زباله برای محصولات غذایی در سطح جهان وجود دارد ، حدود 250 میلیون تن از محصولات جانبی 5 محصول مهم غذایی – پوست موز و ساقه ، برگ آناناس ، ساقه کتان و شاهدانه و نیشکر خرد شده تخمین زده می شود.

تبدیل زباله به پارچه

با استفاده از فناوری جدید سیستم های حلقوی ، این زباله ها می توانند به پارچه تبدیل شده و الیاف تولید شده از زباله های مواد غذایی افزایش یابد ، این بدان معنی است:
الف) کشاورزان مجبور نیستند زباله ها را بسوزانند و در آلودگی هوا سهیم باشند
ب) زباله كمتری برای دفع و انتشار متان به محل های دفن زباله ارسال می شود
ج) زمین های زراعت به جای اینکه محصولات پارچه ای تولید کنند ، برای پرورش مواد غذایی آزاد می شوند
د) تقاضای سوخت های فسیلی برای ساخت پارچه های مصنوعی کمتر است
ه) برای رشد پنبه ، یک محصول با مصرف زیاد ، مواد شیمیایی کمتری مورد نیاز است ما این فناوری را “جدید” خوانده ایم ، اما در حقیقت بازگشتی به گذشته است. زمانی وجود داشت که اکثریت قریب به اتفاق لباس ها از الیاف طبیعی ساخته شده بودند.

الیاف نساجی تهیه شده از گیاهان

در سراسر جهان، هر ساله حدود ۱۰۰ میلیارد اقلام غذایی مصرف می شود. که حدود ۲۷۰ میلیون تن زباله ایجاد می‌ کند. از پوست‌ ها تا ساقه گرفته که اغلب سوزانده یا در طبیعت می مانند تا فاسد شوند، و باعث آلودگی هوا می‌ شوند و هنگام تجزیه و تحلیل متان از خود در جو آزاد می کنند که منجر به گرم شدن جهانی هوای کره زمین می شود.
این کمک هزینه به شرکت این امکان را می دهد که لباس های ناشی از زباله های مواد غذایی را به صورت انبوه تولید کند ، و این یک چیز عالی برای سیاره زمین است: در سال 1960 ، 97٪ از الیاف نساجی از گیاهان و حیوانات تهیه شده بودند.
امروزه ما فقط از 35٪ الیاف طبیعی استفاده می کنیم که پتروشیمی ها این هنجار را به خود اختصاص می دهند. اما اکنون ، فرصت های بیشتر و بیشتری برای تبدیل 10 میلیون تن زباله مواد غذایی به منسوجات پایدار و مد وجود دارد ، و این امر به تغییر پارادایم به پارچه های طبیعی کمک می کند.
فناوری به ما امکان را می‌دهد که پوست سیب، پرتقال، پوست موز، برگ آناناس، پوست نیشکر، قارچ و حتی شیر را درون نخ بچرخانیم، این بدان معناست که زباله‌های محصول غذایی کمتری سوزانده یا برای پوسیدگی باقی می ماند و گاز متان و دی اکسید کربن را در آن رها می کنیم. اتمسفر سیستم هایی مانند Agraloop به این ترتیب به بازسازی خاک تخلیه شده و کاهش آلودگی هوا کمک می کنند.

۵ میوه ای که به پارچه تبدیل میشوند

تولید پنبه می تواند بسیار کارا باشد و از آن برای تولید انواع لباس راحتی مردانه ، لباس راحتی زنانه ، لباس ورزشی مردانه ، لباس ورزشی زنانه ، لباس خواب مردانه و زنانه ، لباس های کودک و نوجوان و … استفاده میشود همانطور که مشاهده کردید پنبه برای تولید انواع پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه استفاده میشود ، بنابراین برای تولید آن به میزان زیاد ، حجم زیادی از آب مصرف خواهد شد .

مطالب مرتبط