آموزش های ساده و کاربردی, مقالات

استفاده از دستگاه پلات در خیاطی

استفاده از دستگاه پلات در خیاطی

استفاده از دستگاه پلات در خیاطی

دستگاه پلات در تولیدی های پوشاک یکی از پرکاربردترین ابزار است و وجود ان برای تهیه ی الگو لازم و الزمی میباشد، همانطور که قبلا گفتیم الگوکشی یکی از مهمترین پارامتر های یک تولیدی پوشاک میباشد، در تولیدی های پوشاک معمولا از دستگاه پلات برای چاپ الگوی خیاطی بکار میرودحال شاید این سوال پیش اید که دستگاه پلات چیست و چگونه کار میکند؟ استفاده از دستگاه پلات در خیاطی

شرکت تولیدی پوشاک اندیشه برندبرتر پوشاک راحتی و اسپرت برای چاپ الگوی لباس هایش از این وسیله ی پر کاربرد استفاده کرده و در این مطلب انرا به شما معرفی خواهد کرد.

استفاده از دستگاه پلات در خیاطی

دستگاه پلات چیست؟

پلات دستگاهی است برای چاپ های عریض.  در صنعت چاپ دیجیتال  پلاتر در دسته بندی دستگاه چاپی فضای داخلی قراردارد. چاپ کردن پلات فقط برای فضای داخلی است و با جوهر پایه آب بر روی کاغذ انجام میشود و در برابر اب و هوای فضای خارجی مقاومت کمی دارند جنس پلات کاغذ مقوا می باشد که معمولا با لمینت پوشانده می شود. کیفیت بیش از , ۵ برابری چاپ توسط دستگاه پلات در مقایسه با چاپ توسط دستگاه بنر و همچنین برتری چشم گیر پلات از لحاظ بصری در فاصله نزدیک دلایل بسیار مهمی برای استفاده از پلات برای چاپ های عریض تا عرض ۱۰۰ سانتیمتر می باشد.

پلات یکی از زیر مجموعه های چاپ دیجیتال است که در آن بوسیله دستگاه پلاتر ابتدا بر روی متریال های مختلف چاپ و سپس با دستگاه لمینیتور برروی آن یک لایه کشیده شده که آن را پاره شدگی رطوبت و صدمات احتمالی حفظ می کند.

در چاپ پلات امکان چاپ تا عرض ۱۰۶ سانتی متر و در دستگاههای بزرگ تا عرض ۱۵۰سانتی متر وجود دارد، به علت منحصر به فرد بودن این دستگاه در چاپ فضای داخلی(چاپ ایندور) تمامی چاپ ها از قبیل چاپ نقشه، چاپ پوستر، چاپ کوتد، چاپ فتو گلاسه ،چاپ بوم، چاپ پی وی سی، چاپ سازه های نمایشگاهی مثل استند، پاپ آپ کانتر و رول آپ را شامل می شود. دستگاه پلاتر هم همانند سایر دستگاه های چاپ دیجیتال دارای هدهایی هست که بوسیله آن رنگ را بر روی انواع گوناگون کاغذ انتقال می دهد. ساختار چاپی پلاتر نیز همچون پرینتر قابلیت تعیین کیفیت سفارشات چاپی می باشد.

دستگاه پلات چگونه کار میکند؟

فایل طراحی به وسیله کامپیوتر به ریز پردازنده دستگاه پلاتر انتقال پیدا می کند و رنگ از مخازن مخصوص به وسیله هد ها بر روی کاغذ انتقال پیدا می کند. در انتها جهت جلوگیری از رنگ پریدگی در مقابل نور آفتاب و همچنین استحکام بخشیدن به پلات بر روی آن لمینت مات و یا براق کشیده می شود. پلات در واقع از چاپهای جوهر افشان مناسب برای فضای داخل دارای تنوع بالا در چاپ و با کیفیت بالا می باشد. این نوع چاپ برای فضای داخل به عنوان مثال کارهای نمایشگاهی – کارهای هنری و کارهای دانشجویی و غیره ..مناسب است. تنوع جنس بالا از مزیت های این چاپ می باشد. که شامل انواع کاغذ کاتد – انواع بوم و بک لایت و طلق وکاغذ فتوگلاسه می شود.

استفاده از دستگاه پلات در خیاطی

کاربرد نرم افزار جمینی در تولیدی های پوشاک

این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌هاى پیشرفته، بهترین چیدمان ممکن را براى مجموعه الگوهاى شما پیشنهاد مى‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار در کمترین زمان مى‌توانید الگوهاى جدید خود را با توجه به پارامترهاى موردنظر خود به‌صورتى چیدمان نمایید که دورریز پارچه حداقل گردد. در نتیجه با کاهش دورریز، راندمان تولید شما افزایش و هزینه‌هاى تولید کاهش مى‌یابد. در این نرم‌افزار مى‌توانید چندین مجموعه الگو را به‌صورت خودکار و با دقت بالا چیدمان نمایید.

استفاده از دستگاه پلات در خیاطی

امکان برقرارى ارتباط با پلاتر و همچنین دستگاه برش خودکار از قابلیت‌هاى مهم این نرم‌افزار است. چنانچه مایل به برش دستى هستید، مى‌توانید چیدمان انجام‌شده را برروى پلاتر با انداز‌ه‌هاى واقعى و ابعاد تولید، پلات نمایید. همچنین قادر خواهید بود چیدمان صورت‌پذیرفته را به دستگاه برش خودکار با تعیین توالى برش ارسال نموده و برش بزنید.

برای تولید انبوه ست بلوز شلوار زنانه، ست بلوز شلوار مردانه، ست لباس ورزشی مردانه، تولید انبوه تیشرت و… استفاده از دستگاه چاپ الگوی پلات و نرم افزار هایی مانند جمنی بسیار مهم است.

مطالب مرتبط