استایل ، مد ، فشن ، ترند

استایل پانک چگونه شکل گرفت

استایل پانک چگونه شکل گرفت,استایل پانک چیست,استایل پانک چگونه است

ستاستایل پانک چگونه شکل گرفت

بعضی از استایل‌ها و مدها فراتر از یک مد ساده هستند و در پشت آنها فلسفه زیادی است. برخی از مدهایی که در صنعت مد وجود دارند در ابتدا به جهت منظور دیگری در جامعه ظاهر شده‌اند و بعد توسط طراحان به صنعت مد و فشن راه پیدا کرده‌اند. یکی از این مدها، مد استایل پانک است. پانک فراتر از مد است. با ما باشید تا بدانید استایل پانک چگونه شکل گرفت.

ستاستایل پانک چگونه شکل گرفت

تاریخچه

هر نوع پوششی پیام خاص خود را نیز به همراه دارد و ما با انتخاب نوعی خاصی از یک پوشش در حال انتقال پیامی به جامعه هستیم. در این میان برخی از اعترضات اجتماعی، جنبش‌ها و… برای دیده شدن سبک پوشش خاصی را انتخاب می‌کنند که البته ممکن است این پوشش به جامعه و صنعت مد راه پیدا کند.

پانک جنبشی برای اعتراض

همین ابتدا باید بگوییم که پانک بیش از چیزی جنبش اعتراضی بود که تبدیل به یک خرده فرهنگ در آمریکا و سپس در تمام جهان شد. تفکر پانک از اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 در آمریکا شکل گرفت.

در پی وضعیت اقتصادی آمریکا و سلطه نظام سرمایه‌داری، آزادی از جامعه سلب شده بود و اختلاف طبقاتی به وجود آمده بود. این مسئله باعث شد که جوانان از مشکلات معیشتی و اقتصادی به تنگ آمده و نسبت به نظام سرمایه‌داری خشمگین شوند.

در این زمان سبک پانک رایج شد. پانک جنبشی اعتراضی علیه نظام سلطه بود و مهم‌ترین ویژگی این جنبش خشمگین بودن آنها نسبت به قدرتهای جامعه بود. آنها نسبت به قدرتی که آزادی و فردیت آنها را از بین می‌برد خشم داشتند و این خشم را در استایل و رفتار خود به نمایش گذاشتند.

استایل پانک چگونه شکل گرفت,تاریخچه پانک,استایل پانک

پانکی‌های خشمگین

المان اصلی پانک خشمی بود که در تمام آیتم‌های این استایل دیده می‌شد. در این استایل جوانان به عنوان اعتراض آیتم‌ها و اکسسوری‌هایی را استفاده می‌کردند که همگی بیانگر خشم آنها نسبت به وضعیت موجود بود.

برخی از این آیتم‌ها عبارت بودند از: میخ،سنجاق قفلی، لباس پاره، زخم روی بدن، تتو، سوراخ بر روی گوش و بینی و حلقه رد کرد از آنها، همگی نشانی از خشم جوانان داشت.

همچنین استایل پانک برای نشان دادن اعتراض خود شروع کردند به استفاده از لباس‌های ژولیده و کهنه که اغلب جزء لباس‌های سطح پایین جامعه به شمار می‌رفت. حتی آنها با استفاده از پلاستیک‌های زباله برای خود لباس دست و پا می‌کردند.

تمام اینها برای این بود تا اعتراض خود علیه حاکمیت نظام سلطه را به گوش جهان برسانند و از جهانیان بخواهند تا وضعیت نا به سامان را ببینند. به طور کلی هر المانی که بیانگر خشم، افسردگی و ترس باشد در این استایل به کار برده می‌شود.

تیشرت توهین آمیز

جنبش پانک به اینجا ختم نشد و آنها برای بیان اعتراضات خود جملات توهین آمیز و کنایات را بر روی تیشرت‌های خود چاپ می‌کردند. مانند طرح صلیب شکسته بر روی تیشرت‌ها که معنی زوال دین بود و بسیاری دیگر از عناوین و جملات توهین آمیزی که خشم خرده فرهنگ پانک نسبت به جامعه را بیان می‌کرد.

استایل پانک چگونه شکل گرفت,استایل پانک

پانک به عنوان یک سبک موسیقی

در دهه 1980 پانک از حالت یک اعتراض فراتر رفت و به عنوان سبکی از موسیقی راک محبوب شد. این سبک موسیقی ضدمدگرایانه و همراه با خشونت بود. پانک وسیقی خشنی از زیرمجموعه راک است.

ایدئولوژی پانک

گفتیم استایل پانک چگونه شکل گرفت اما باید بدانید که پانک پیش از تمام اینها یک ایدئولوژی و سبک تفکر است که بین جوانان رواج پیدا کرد و توانت تبدیل به خرده فرهنگ شود. تمامی ایدئولوژی سبک پانک را می‌توان اینگونه خلاصه کرد:تشویق مردم به اینکه خودشان زندگی را در دست بگیرند و زیربار نظام سلطه نروند.

پتی اسمیت درباره استایل پانک می‌گوید:پانک به معنی آزادی برای به وجود آوردن، آزادی برای موفق بودن و شکست خوردن و آزادی برای اینکه خودتان باشید است. او ادامه می‌دهد: پانک یک راه قوی برای مطرح کردن و نشان دادن خودتان است.

سبک لباس پوشیدن استایل پانک

ضدمادیگرایی، مو و ظاهر ژولیده، لباسهای کهنه و سطح پایین، لباس‌های پانک را تعریف می‌کنند. چیزی که بیشتر از همه در استایل پانک به چشم می‌خورد ژولیدگی و رنگ سیاه است.

به غیر از لباس‌هایی که چاپ‌های توهین آمیز روی آن داشتند لباسهای دیگری که در استایل پانک کاربرد زیادی دارد چنین لباسهایی هستند: کت بلیزر، لباس‌هایی با پارچه تارتان، کاپشن چرم مشکی، لباسهایی که دستکاری می‌شدند تا ژولیده و کهنه به نظر برسند و پیراهن‌هایی با چاپ جملات متفاوت

موارد دیگری نیز در استایل پانک کاربرد دارد:

  •  لباس‌های بندگی
  • جوراب‌ شلواری با طرح شبکه‌ای
  • دستبندهای اسپایک دار
  • زیور آلات تیغ دار
  • سنجاق قفلی
  • دستبند نقره ای

کفش

کفش‌های استایل پانک نیز کم از لباس‌هایشان ندارد. کفش‌ها نیز خشن و خسته هستند. از جمله کفش‌هایی که در استایل پانک استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • چکمه های نظامی،
  • چکمه های موتور سیکلت،
  • بروتل کریپرز، م
  • دل جیر پوما کلایدز،
  • کفش‌های کانورس آل استار
  • چکمه‌های دکتر مارتینز بود

کفش مدل پانک,کفش استایل پانک

آرایش

استایل پانک با رنگ سیاه تعریف می‌شود. رنگ مورد علاقه جوانان در این استایل نیز رنگ مشکی است و هم در آرایش و هم در لباس نیز از این رنگ استفاده می‌شود؛ برای مثال خط چشم مشکی در استایل پانک خیلی رواج دارد.

آرایش استایل پانک

مدل مو

موهایی که در استایل پانک دیده می‌شود آشفته، ژولیده هستند و آشفتگی را نشان می‌دهند. رنگ مویی که در این استایل استفاده می‌شود اغلب از رنگ موهای روشن و غیرطبیعی است. این سبک موها برخلاف آشفته بودنشان طرفداران زیادی دارد.

نحوه لباس پوشیبدن استایل پانک,مدل مو در استایل پانک

اکسسوری

اکسسوری‌ها بخش غیرقابل جدا شدن استایل پانک هستند. آنها همواره تکمیل کننده استایل پانک هستند. اکسسوری‌های این استایل زیاد، متنوع و سنگین هستند و تقریبا می‌توان گفت بخش عمده این استایل را اکسسوری تشکیل می‌دهد.

جنس اکسسوری‌ها اغلب فلزی و سنگین است و یا از اکسسوری‌های چرمی استفاده می‌کنند. از گوشواره‌های فلزی تا انواع پیریسینگ و دستبندهای چرمی متفاوت از جمله این اکسسوری‌هاست. زنجیرها نیز جزئی از این استایل هستند و در گوشه و کنار لباس‌ها دیده می‌شود.

همه چیزدرباره استایل پانک,استایل پانک چیست

نکته پایانی

در میان تمامی لباس‌ها لباس‌های راحتی و اسپرت زنانه و مردانه پراستفاده‌ترین انواع لباس هستند بنابراین خیلی مهم است که دوام بالایی داشته باشند و به راحتی از بین نروند. چراکه قرار است زمان طولانی‌تری از آنها استفاده کنیم.

اگر به دنبال لباسی هستید که کیفیت پارچه آن تضمینی باشد، ما به شما تولیدی پوشاک اندیشه را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید انواع لباس اسپرت و راحتی را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت هم به صورت عمده و هم به صورت تکی از سایت فروشگاهی اندیشه خریداری کنید.

انواعی از محصولات راحتی و اسپرت:

  • تیشرت شلوار مردانه
  • تیشرت شلوار زنانه
  • بلوز شلوارمردانه
  • بلوز شلوار زنانه
  • انواع تیشرت و شلوارک مردانه
  • تیشرت و شلوارک زنانه
  • ست لباس ورزشی مردانه
  • انو اع لباس ورزشی زنانه
  • لباس راحتی زنانه
  • لباس راحتی مردانه
  • ست لباس راحتی مردانه
  • لباس راحتی زنانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *