استایل ، مد ، فشن ، ترند

استایل وینتیج چیست

استایل وینتیج چیست,چگونه استایل وینتیج داشته باشیم,استایل وینتیج زنانه

استایل وینتیج چیست

استایل وینتیج چیست؟ وینتیج در اصطلاح به معنی بازگرداندن است و استایل وینتیج هم به منظور استفاده از چیزهای گذشته و قدیمی است. دوران این سبک بین 20 تا 100 سال است. یعنی وقتی می‌گوییم استفاده از چیزهای قدیمی منظور لباس‌ها، اکسسوری‌ها و هرچیزی است که بین 20 تا 100 سال قدمت دارد.

استایل وینتیج چیست

استایل وینتیج مفهوم گسترده‌تری از لباس را دربرمی‌گیرد. به طور مثال اگر شما از کیف و کفشی استفاده کنید که مربوط به دهه پنجاه است از استایل وینتیج پیروی کرده‌اید. حالا ممکن است این کیف و کفش واقعا قدیمی باشد و یا اینکه آن را از یک مغازه خریده‌ باشید و مدل کفش مانند مدل دهه 50 است. به هر حال شما یک استایل وینتیج را برگزده‌اید.

تاریخچه استایل وینتیج

گفتیم که استایل وینتیج چیست و حالا قرار است کمی از تاریخچه وینتیج سخن بگوییم که از کجا وارد دنیای مد و پوشاک شد. این موضوع بیشتر به جنگ جهانی اول و چند عامل دیگر بستگی دارد.
در طی جنگ جهانی اول، آمریکا یک کمپین حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به راه انداخت و این شعار را برای خود انتخاب کرد: ” اقتصاد را مد روز کنید، شاید اجباری شود” این کمپین باعث کاهش ده درصدی زباله شد.

استفاده از لباس‌های گذشته

از سمت دیگر در روزگار جنگ تولید لباس جدید نیازمند مزارع پنبه، کارخانه نساجی و بسیاری عوامل دیگر بود و انباشت لباس‌های گذشته نیز آلاینده ایجاد می‌کرد؛ در نتیجه این عوامل و کمبود پارچه مردم به استفاده از لباس‌های گذشته روی آوردند.

یکی دیگر از عوامل این بود که بازگیران و افراد مشهود در قرن بیستم در تلوزیون از لباس‌هایی با سبک گذشته استفاده می‌کردند و همین امر باعث اقبال مردم از استایل وینتیج شد. در نهایت کبود پارچه، علاقه به حفظ محیط زیست و از طرف دیگر نفوذ مد وینتیج در تلوزیون باعث شد این سبک عمومی شود.

استایل وینتیج؛ یک ترکیب خلاقانه

استایل وینتیج به کمک شما می‌آید تا خلاقیت خود را بالا ببرید و استایل شخصی را که می‎خواهید ایجاد کنید. در دنیای مد و فشن امروز که خلاقیت در استایل حرف اول را می‌زند شما می‌توانید با یک ترکیب خلاقانه سبک مدرن را با سبک وینتیج همراه کنید؛ به طور مثال در یکی از آیتم‌های لباس یا اکسسوری خود از سبک وینتیج استفاده کنید.

سادگی را فراموش نکنید!

نکته مهم در استفاده از استایل وینتیج این است که نباید سادگی را فراموش کنید. ساده جلوه کردن هم شما را ارزشمندتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد و هم منحصر به فرد خواهید بود. سادگی و خلوت بودن استایل وینتیج امتیاز مهم و از اصول اصلی آن است.

استایل وینتیج چیست,چگونه استایل وینتیج داشته باشیم,آیتم‌های استایل وینتیج,پیراهن استایل وینتیج,طرح لباس‌های استایل وینتیج زنانه

آیتم‌هایی از گذشته

گفتیم آنچه که بین 20 تا 100 سال قدمت داشته باشد و از آن استفاده کنید یک سبک وینتیج است. و همچنین ذکر کردیم که استایل وینتیج چیست. شما می‌توانید آیتم‌های مختلفی از زمان‌های مختف را با یکدیگر ست کنید. برای مثال یک پیراهن با سبک پیراهن‌های دهه شصت را با کیفی از دهه سی ست کنید و یا به جای شلوار از دامن‌های متفاوت استفاده کنید که مربوط به دوره‌های گذشته است.

هیچ جای نگرانی نیست و شما به راحتی می‌توانید آیتم‌های متفاوت را بایکدیگر ترکیب کنید و سبک خاص خود را بسازید. برای اینکه با سبک‌ها و مدل‌های متفاوت گذشته بهتر آشنا شوید می‌توانید در این زمینه مطالعه کنید.

ترندهای جدید روز به روز به سمت جلو در حرکت هستند و مدل‌های جدیدی رونمایی می‌شود در حالی که همواره لباس‌ها و آیتم‌هایی از گذشته وجود دارند که طرفداران زیادی دارند و هرگز فراموش نخواهند شد؛ مانند پیراهن‌های راسته مشکی، پیراهن‌های چین‌دار و گلدار، بلوزهای حریر و…

استایل وینتیج چیست,چگونه استایل وینتیج داشته باشیم,آیتم‌های استایل وینتیج,پیراهن استایل وینتیج,طرح لباس‌های استایل وینتیج زنانه

در انتخاب لباس وینتیج اشتباه نکنید!

ممکن است فکر کنید که لباس وینتیج یعنی لباس قدیمی و یا دست دوم و حتی برای خرید لباس خود به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که لباس دست دوم دارند. اما باید بدانید که لباس وینتیج به معنی لباس کهنه و فرسوده نیست و نباید اشتباه بگرید.

حتما قبل از خرید لباس برای استایل وینتیج برچسب لباس را مطالعه کنید و از کیفیت محصولی که می‌خواهید بخرید اطلاع پیدا کنید. کیفیت آن را بررسی کنید و سعی کنید به سراغ لباس دست دوم نروید.

استایل وینتیج چیست,چگونه استایل وینتیج داشته باشیم,آیتم‌های استایل وینتیج,پیراهن استایل وینتیج,طرح لباس‌های استایل وینتیج زنانه

در انتخاب استایل وینتیج به مد و ترند روز دقت کنید!

وینتیج یعنی بازگردانی و در این سبک هم شما به سراغ لباس‌‌ها و ملزوماتی می‌روید که در ادوار گذشته توسط مردم استفاده شده است و ویژگی منحصر به فرد آن دوره خاص را دارد اما باید دقت کنید که استایل خود را تنها براساس یک دوره خاص نسازید و از سبک‌ها و ترندهای مختلف زمان‌های دیگر و حتی مد روز استفاده کنید تا بهتر به نظر برسید و بیانگر ویژگی شخصی شما نیز باشد.

یکی از بهترین ‌راه‌ها برای انتخاب استایل وینتیج این است که چند آیتم از ترند روز را با چند آیتم از استایل وینتیج را با یکدیگر انتخاب کنید و کنار یکدیگر قرار دهید.

رنگ‌های رایج در استایل وینتیج

برخی از استایل‌ها قوانین خاص خود را دارند و رنگ‌های خاصی هم در آنها مدنظر طراحان است و برخی دیگر از استایل‌ها نیز استایل‌هایی با تنوع رنگی فراوان هستند.

در استایل وینتیج هم محدودیت چندانی مشاهده نمی‌شود. اما اگر قرار است از رنگ‌های رایج این استایل استفاده کنید، این رنگها عبارتند از: رنگ‌های گرمی مانند کرم، زرد، قرمز، نارنجی و…

استایل وینتیج برای نوجوانان

این روزها نوجوانان خود یکی از اصلی‌ترین اهداف طراحان برای طراحی لباس هستند و آنان نیز در مرکز توجه قرار دارند. در این استایل نیز سبک‌های خاصی برای نوجوانان وجود دارد، مانند اینکه در استایل وینتیج برای نوجوانان بیشتر از دستمال سر، کلاه و هدبند استفاده می‌شود.

تعداد لایه‌های لباس در استایل وینتیج

در این استایل لایه‌های زیادی مورد استفاده است، به همین دلیل است که پارچه لباس‌هایی که در استایل وینتیج استفاده می‌شود دارای بافت ظریفی است.

کیف‌هایی به سبک قدیمی

در استایل وینتیج بیشتر از کفش‌های پاشنه بلند، کفش‌های پاپیون‌دار و کیف‌های کوچک دستی استفاده می‌شود. اما این یک انتخاب است و شما می‌توانید برای انتخاب کیف و کفش خود از سبک‌های دیگری استفاده کنید یا مثلا یک پیراهن گلدار را با یک نیم بوت و کیف ست کنید.

طرح لباس‌های استایل وینتیج زنانه

لباس‌هایی با پارچه‌های گل گلی، خال خالی، طرح‌های ریزنقش جز انتخاب‌های محبوب و پرطرفدار در استایل وینتیج زنانه است.

مدل پیراهن رایج استایل وینتیج

همانطور که گفتیم استایل وینتیج از گذشته برای ما می‌آید و بازنگری در گذشته است، به همین دلیل یکی از سبک‌های رایج پیراهن در این استایل پیراهن کوتاه تا زیرزانو است به همان شیوه که در گذشته استفاده می‌شده.
همچنین دامن‌های چین‌دار و پلیسه نیز در این استایل محبوب هستند و استفاده می‌شوند و بین دختران جوان طرفداران بسیاری دارد. و اما دامن‌های کلوش، راسته و بلند را نیز فراموش نکنید! اینها نیز جزء مهمی از استایل وینتیج هستند که همچنان محبوبیت خاص خود را دارند.

مدل پیراهن رایج استایل وینتیج

اکسسوری استایل وینتیج

اکسسوری‌های استایل وینتیج می‌تواند هم از بین اکسسوری‌های قدیمی انتخاب شود و هم می‌تواند براساس مد و ترند روز باشد. این موضوع تا حد زیادی به سبک شخصی خود شما بستگی دارد که مایل هستید از چه سبک و معیاری استفاده کنید.

می‌توانید از اکسسوری وینتیج استفاده کنید در حالی که استایل شما معاصر و ترند است و هم می‌توانید یک تیپ با استایل وینتیج داشته باشید اما از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که مربوط به دوران معاصر هستند و خطی از گذشته ندارند.

اکسسوری استایل وینتیج

نکته پایانی

در این مقاله برای شما گفتیم که استایل وینتیج چیست اما ممکن است شما جز آن دسته از کسانی باشید که علاوه بر استایل وینتیج به استایل‌های لباس اسپرت و استایل لباس راحتی نیز اهمیت بدهید و از آنها استفاده کنید.

در تولیدی پوشاک اندیشه به روزترین و خاص‌ترین انواع لباس‌های اسپرت و راحتی تولید می‌شود. لازم به ذکر است که تمام مراحل تولید از صفر تا صد در همین تولیدی انجام شده و کاملا ایرانی است.

جهت آشنایی شما با برخی از انواع لباس راحتی و اسپرت به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • تیشرت شلوار مردانه
  • بلوز شلوار مردانه
  • تیشرت شلوارک مردانه
  • انواع لباس ورزشی مردانه
  • مدل‌های متفاوت لباس راحتی مردانه
  • انواع لباس راحتی زنانه
  • ست تیشرت و شلوار زنانه
  • انواع ست تیشرت و ساق زنانه
  • تیشرت و شلوارک زنانه
  • اورال زنانه
  • سرهمی زنانه
  • انواع تاپ زنانه
  • نیم تنه و ساق زنانه

شما می‌توانید تمامی محصولات را در سایت فروشگاهی تولید پوشاک اندیشه مشاهده کرده و به صورت آنلاین خرید کنید. همچنین می‌توانید تولیدی پوشاک اندیشه محصولات خود را به صورت عمده در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط