پارچه شناسی, مقالات

آیا پلی استر برای فصل سرد مناسب است

آیا پلی استر برای فصل سرد مناسب است

آیا پلی استر برای فصل سرد مناسب است

آیا پلی استر برای فصل سرد مناسب است؟ راهنمای انتخاب پارچه زمستانی را در اینجا بخوانید ! نوع پارچه ی انتخاب شده برای هر لباسی برای فعالیت در فضای باز بسیار حیاتی است. طراحان معمولا پارچه ای را انتخاب می کنند تا اهدافشان را بر آورده کند، این اهداف ممکن است دوام بالا، ضد آب بودن یا گرم بودن باشد، یک پارچه ی متداول که برای تولید تجهیزات فضای باز استفاده می شود، پلی استر است و پلی استر همان چیزی است که شما در همه چیز از لباس گرفته تا چادر، کیسه خواب و کوله پشتی پیدا خواهید کرد.

بنابراین هنگام انتخاب بهترین محصولات، باید به این فکر کنید که آیا آنهایی که از پلی استر ساخته شده اند، مناسب ترین گزینه هستند.

بلوز مردانه,بلوز مردانه پلی استر,تولیدی پوشاک اندیشه

آیا پلی استر شما را گرم نگه می دارد؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث تولید انبوه پوشاک و محصولات پلی استری می شود، ویژگی گرم نگه داشتن آن است؛ پلی استر باعث رطوبت و تعریق نمی شود. همچنین بافت تنگ پارچه باعث میشود تا گرمای به دام افتاده در داخل لباس را حفظ کند. بنابراین، شما را برای مدت بیشتری گرم نگه خواهد داشت. به همین دلیل است که پلی استر در بسیاری از محصولات یا تجهیزات در فضای باز و به عنوان یکی از اصلی ترین پارچه ها در لباس برای فضای بیرون استفاده می شود.

اما این واقعیت که یکی از اصلی ترین خصوصیات پلی استر، احتباس گرما است به معنای عدم تنفس آن است. هرچند این ویژگی باعث میشود تا لباس بیرون منزل گرم و خوب باشد، اما این یک گزینه ی مناسب برای لباس راحتی مردانه یا زنانه داخل خانه نیست، همچنین بعنوان اولین لایه در سیستم لایه بندی لباس توصیه نمیشود، به همین دلیل، بسیاری از لباس ها با استفاده از ترکیبی از پلی استر و پارچه دیگری ساخته می شود که دارای ویژگی های تنفس است. بعضی مواقع از ترکیباتی مانند پنبه و پلی استر برای تنفس لباس استفاده می شود و در عین حال گرما را نیز حفظ می کند.

آیا پلی استر ضد آب است؟

آیا پلی استر برای فصل سرد مناسب است؟ هنگامی که شما در حال تفریح و لذت بردن از فضای باز هستید برایتان مهم است که تجهیزاتی که همراه خود دارید در برابر رطوبت حفظ شوند، به همین دلیل بسیاری از لباس های فضای باز ضد آب هستند.

با توجه به اینکه بسیاری از محصولات فضای باز با پلی استر ساخته می شوند، ممکن است تصور شود که این یک پارچه ی ضد آب است، اما این نتیجه گیری مستقیما صحیح نبوده و پلی استر صرفاً ضد آب است.

بررسی جزئیات یک کاپشن پلی استر ضد آب

برای اینکه یک پارچه ضد آب باشد، باید آنقدر محکم بافته شده باشد که هیچ آبی نتواند به هیچ وجه حتی در درزهای لباس وارد شود. فرایند دستیابی به این پارچه کمی دشواری است و معمولاً با استفاده از تکنیکی به نام جوش اولتراسونیک انجام می شود. این یک فرایند گران است که فقط در مورد مواردی که 100٪ ضد آب هستند استفاده می شود.

پلی استر پارچه ای است که مقاومت بالایی در برابر آب دارد. این یکی از رایج ترین پارچه های ضد آب است که مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه ی متداول دیگر برای مقاومت در برابر آب نایلون است. اگرچه این مواد به طور رسمی ضد آب نیستند، اما به عنوان “ضد آب روزمره” شناخته می شوند.

این بدان معنی است که هم پلی استر و هم نایلون سطح بالایی از مقاومت در برابر آب دارند که از ورود آب در مواد به طور مشترک مانند باران شدید یا برف جلوگیری می کند. با این حال، اگر به مدت طولانی در معرض آب قرار داشته باشند، برای بارش طولانی باران دیگر از آب محافظت نمیکند، اصطلاحا از آب اشباع میشود.

بنابراین، پلی استر مقاومت کافی در برابر آب را برای لباس و دیگر لوازم در فضای باز فراهم می کند. و اگرچه به طور رسمی به عنوان پارچه ی ضد آب طبقه بندی نشده است، اما پارچه ای است که اکثرا آنرا بعنوان ضد آب میشناسند و برای پوشاک فضای باز مناسب هستند.

موارد استفاده از پارچه ی پلی استر

1- کاربرد پلی استر در لباس زمستانی مردانه ، زنانه و بچگانه

در فصل زمستانو یا پاییز از پارچه ی پلی استر بسیار استفاده میشود، برای تولید لباس ورزشی مردانه و زنانه زمستانی، سویشرت شلوار مردانه و زنانه، ست کاپشن شلوار مردانه و زنانه و… .

البته در این فصل عموما لباس راحتی منزل را با ترکیب درصد کمی از پلی استر با پنبه می سازند.

2-کاربرد پلی استر برای تولید لباس های پاییزی و بهاره

استفاده از پلی استر در تولید پوشاک پاییزی و پوشاک بهاره عموما همراه با دیگر الیاف است، از جمله پنبه، ویسکوز و… ؛ این پوشاک شامل ست بلوز شلوار مردانه، بلوز شلوار زنانه، لباس ورزشی مردانه و زنانه و… است.

نکته: تا حد امکان برای کودکان لباس‌های کاملا طبیعی خریداری کنید. در فصول سرد نیز قبل از پوشیدن کاپشن و یا دیگر لباس‌های الیاف مصنوعی برای آنها یک تیشرت یا بلوز پنبه‌ای بپوشانید. این مورد را برای تمام افراد با پوست حساس توصیه می‌کنیم.

آیا پلی استر برای فصل سرد مناسب است

مطالب مرتبط