تبلیغات و بازاریابی پوشاک
در تبلبغات و بازاریابی پوشاک چگونه موفق شویم؟ اگر کسب و کارتان تولید و فروش لباس است، بنابراین شما شغلی دارید که با یک جامعه ی بزرگ در ارتباطید، زیرا در حال حاضر همه ی مردم درگیر آن هستند؛ حال اگر شما محصول جدیدی داشته باشید که اکثر مردم آن را دوست دارند، میتوانید موفقیتهای بزرگی کسب کنید. اما حرفهی شما دارای مشکلاتی است، یکی از مهمترین آن این است که تولیدیهای پوشاک بسیاری وجود دارند، بنابراین رقیب زیادی دارید. هدف از این پست ” ایده های تبلیغات پوشاک ” این است که بازار شلوغ را با تبلیغات مناسب درهم بشکنید و موفقیت کسب کنید .
تبلیغات پوشاک چگونه است؟
اولین قدم این است که بازار هدف را شناسایی کنید
ایدههای تبلیغات پوشاک: بنابراین برای تبلیغات و بازاریابی پوشاک، تبلیغات خود را در جایی قرار دهید که توجه مخاطبانتان را به خود جلب کند، و هزینهی تبلیغاتتان برایتان موثر و مفید باشد. همچنین در مورد مخاطبانتان تحقیق کنید، آنها چه سبک تبلیغات لباس را بهتر میپسندند.
به این سوالات پاسخ دهید: آیا لباس شما برای مردان، زنان یا هر دو است؟ بزرگسالان، کودکان، نوزادان یا نوجوانان؟ هیپ هاپ، مد روز، شیک و کلاسیک یا عادی است؟
هرچه دقیقتر بتوانید بازار هدف خود را توصیف کنید، راحتتر میتوانید لباسهایتان را به بازار عرضه کنید. برخی از نمونههای بازار هدف عبارتند از:
- زنانی که حدود ۴۰ سال سن دارند و بودجه بالایی دارند.
- مردان، سن ۲۲ تا ۳۸ سال که برای محیط کار و جلسات کاری و… لباس میخواهند.
- نوجوانان و جوانان ، سنین ۱۳ تا ۲۲ سال، مرد و زن.
مثالهایی برای فروش ویژه پوشاک و تبلیغات برای عمده فروشی پوشاک
برای تبلیغات و بازاریابی پوشاک، پوشاک بازار هدف خود را در نظر بگیرید، تبلیغات خود را طوری آماده کنید که حتی در بین تبلیغات گسترده ی دیگر رقیبان، مورد توجه قرار بگیرد. یک تم خاص برای هر تبلیغ داشته باشید تا زمانی که کسی تبلیغ شما را می ببیند شرکت شما و پیام شما را به یاد آورد.
1- اگر بازار هدف ما نوجوانان و جوانان باشند چگونه تبلیغ کنیم ؟
اگر بازار هدف شما “ نوجوانان و جوانان، سنین ۱۳ تا ۲۲ سال ، مرد و زن“ است، از جلوههای تصویری و زبانی استفاده کنید که برای آنها جذاب تر است. برای مثال، یک تیتر میتواند این باشد:
“Hot. New. You.” سپس عکس های عجیب و خاص خود را به نمایش بگذارید، هرچه عکس ها واقعیتر و خاصتر باشد، مشتریان بیشتر جذب محصولات شرکت شما خواهند شد.
بنابراین برای تبلیغات موثرتر از جملات و تیترهای تبلیغاتی خاص و متفاوت و در عین حال جذاب استفاده کنید، اگر از مدلهای شناخته شده و مردمی استفاده کنید بازدهی تبلیغات بالاتر خواهد بود.
2- اگر بازار هدف ما بانوان سنین 40 سال و بالاتر باشند چگونه تبلیغ کنیم ؟
اگر شما لباسهای بلند و پوشبده میفروشید و بازار هدف تان زنان، سنین ۴۰ و بالاتر هستند، که برای لباسهایشان حاضرند مبلغ بالایی بپردازند، زبان و سبک تبلیغات نوجوانان و جوانان برای آنها هیچ جذابیتی ندارد.
آنها دنبال لباسهای شیک و کلاسیک هستند تا آن را به بهترین نحو با جواهرات و اکسسوری های خود ست کنند، بنابراین سبک هیپ هاپ و لباس های عجیب و غریب جوانان را نمیپسندند.
کجا تبلیغ کنیم تا موثر تر باشد
پس از آنکه بازار هدف خود را شناسایی کردید، سوال بعدی که بسیار مهم است این است که کجا تبلیغ کنیم؟ و سبک تبلیغاتمان چگونه باشد ؟
باید بدانید که مخاطب مان کجا دنبال خبر های جدید و سرگرمی میرود .
مسلما برای جوانان و نوجوانان اینترنت، فیس بوک، اینستاگرام و سایتهای مشابه بهترین مکان برای تبلیغ است. آگهیهای پرداخت به ازای هر کلیک را بررسی کنید، در آن شما تنها زمانی که کسی روی آگهی شما کلیک میکند پول پرداخت کنید، بنابراین میتواند موثر باشد . تعداد کمی از جوانان روزنامه و مجلات را میخوانند .
ویژگی های یک آگهی خوب
تبلیغات رایگان و تبلیغات ارزان را دست کم نگیرید
تبلیغات مدرن پوشاک
با آغاز انقلاب صنعتی و پیشرفت صنایع تبلیغات نیز آغاز شد و روز به روز بر پیشرفت خود افزود، صنعت پوشاک نیز همچون دیگر صنایع پیشرفتهای وسیعی نمود و اینک تولیدکنندگان در سراسر جهان از تبلیغات مدرن پوشاک جهت عرضهی محصولات خود برند سازی و افزایش فروش بهره میبرند.
استفاده از عکس و طرح های گرافیکی در تبلیغات
تبلیغات مدرن از رشتههای هنری مختلف همچون طراحی طرح های گرافیکی سه بعدی،انیمیشن سازی و عکاسی بهره می جوید ،برخلاف نوشته های یک متن عکس ها میتوانند در نشان دادن سریع اتفاقات و ارتباط های انسانی موثرتر عمل کنند،این نوع به تصویر کشیدن میتواند به منظور نشان دادن یک محصول، یک فرهنگ یا یک نوع سبک زندگی و یا احساسات استفاده شود.میتوانیم عکس های تبلیغاتی خود را چاپ کرده ویا بصورت اینترنتی در معرض دید عموم قرار دهیم و تنها در چند ثانیه پیام خود را به بیننده انتقال دهیم.و مردم را مجاب کرده تا به تبلیغ ما نگاه نزدیکتر و دقیق تر بیاندازند،عکس ها عناصر بسیار با ارزشی برای توصیف یک برند و ماندگاری آن در ذهن مردم محسوب میشود .
تاثیر عکس در تبلیغات و فروش بیشتر محصولات
مسلما به تصویر کشیدن رنگبندی یک محصول در هنگام خرید، دست خریدار را باز میگذارد تا بهترین رنگ را انتخاب نماید. استفاده از عکس های طبیعی و با کیفیت که نشان دهنده ی خود محصول است و دیگر اجزاء را درگیر نکند میتواند تاثیر فراوانی در فروش پوشاک مورد نظر داشته باشد. برای مثال : هنگام بسته بندی یک ست تیشرت شلوار مردانه پیشنهاد میشود از تمام رنگبندی های آن عکس تهیه شود تا طیفی از رنگها به نمایش گذاشته شود .
تبلیغات تولیدی پوشاک اندیشه برند برتر پوشاک راحتی مردانه و اسپرت به روش های نوین تبلیغاتی صورت میپذیرد و علاوه بر استفاده از رسانه ها ، فضای مجازی و … برای شناساندن برند اندیشه و راحتی خریدارن در انتخاب لباس مورد نظر از عکس با کیفیت بالا و متناسب با رنگ محصول استفاده میکند.
سخن آخر و معرفی منبع
نکات مهم برای تبلیغات و بازاریابی پوشاک را به شما گفتیم. فروش لباس تابع قوانین خود است، اگر میخواهید در تولید و فروش پوشاک موفق باشید باید یادبگیرید ، چگونه تبلیغ کنید زیرا امروزه تبلیغات حرف اول را در فروش پوشاک میزند .
مجموعه ی تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد اندیشه ، بزرگترین تولیدی لباس ست مردانه و زنانه ، لباس راحتی مردانه ، لباس راحتی زنانه ،لباس ورزشی زنانه ، لباس ورزشی مردانه ، لباس خواب مردانه ، همچنین انواع لباس های پنبه ای شامل : تیشرت شلوار مردانه ، بلوز شلوار مردانه ، تاپ شلوارک مردانه پنبه ، بلوز شلوار زنانه ، پوشاک نوجوان پنبه ای و شلوارک کتان مردانه و … می باشد .