تاثیر رنگ در فروش موثر پوشاک
تاثیر رنگ در فروش موثر پوشاک چیست؟ بررسی های روان شناختی درخصوص تاثیر رنگها در بازاریابی ، گویای این مطلب است که رفتار و تصمیمات افراد به راحتی قابل تغییر می باشد . و دانش روان شناسی رنگها ، توسط طراحان و بازاریابان به طور یکسان در بازاریابی به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است .
برای برخی از افراد رنگ اغلب می تواند تنها دلیل خریداری محصول باشد .
در یک نظرسنجی 93 درصد از خریداران اظهار داشتند که آنها بر روی ظاهر بصری متمرکز هستند و نزدیک به 85 درصد رنگ مورد نظر خود را ، یکی از دلایل اصلی خرید دانستند .
تولیدی پوشاک اندیشه واقع در شهر مشهد ، بزرگ ترین عمده فروشی تیشرت شلوار ، ارائه دهندی انواع پوشاک مانند : لباس خواب مردانه ، لباس راحتی مردانه و زنانه ، لباس ورزشی مردانه ، تاپ شلوارک ، انواع ساق شلواری ، سوئیشرت شلوار و … شما را با تاثیر رنگها در بازاریابی آشنا می کند .
رنگ ها چگونه بر بیننده تاثیر گذار است ؟
امروزه در اولین دیدار چیزی که در نگاه ظاهر میشود ، شیوه ی پوشش طرف مقابل است ، بنابراین نوع لباس و رنگ آن میتواند در حرفه ی شما بسیار موثر باشد .
علاوه بر شیوه ی پوشش در محل کار که بهتر است متناسب با شغلتان باشد ، رنگ لباس بسیار مهم است ، من در ادامه درباره ی برخی از رنگ هایی که مخاطب را بشدت جذب میکند صحبت خواهم کرد .
8 رنگ پرطرفداری که مشتری را بشدت جذب میکند
برای جذب مشتری چه رنگی بپوشیم ؟ اکثر مواقع رنگی که شما میپوشید نشان دهنده ی خلق و خو و ویژگی های شخصیتی شماست ، همچنین رنگی که میپوشید بمرور روی شخصیت شما تاثیر میگذارد.
بعنوان مثال کسی که همواره رنگ های روشن و شاد میپوشد ، رفته رفته خود نیز شاد و سرزنده تر خواهد شد و فردی که بطور مداوم از رنگ ها تیره و خنثی استفاده میکند ، بمرور زمان کسل ، بی حال و افسرده بنظر خواهد رسید .
بنابراین شما نقش بسیار مهمی در روحیه و شخصیت خود دارید ؛ انتخاب کنید چگونه باشید .
1. رنگ قرمز چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
قرمز رنگی است که بسیاری از مردم جهان آن را نماد عشق می دانند ، چینی ها آن را نشانه ی شانس دانسته و لباس عروس های چینی اغلب قرمز می باشد .
همچنین این رنگ اشتها را تقویت نموده و این دلیلی ست برای بسیاری از افراد تا از رنگ قرمز در دکوراسیون فست فود ها و رستوران ها استفاده کنند .
افرادی که رنگ قرمز را استفاده میکنند ، افرادی با اعتماد بنفس و پرشور هستند ، این رنگ مخاطب را بشدت جذب میکند .
2- رنگ آبی چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
رنگ آبی با صلح، آب، آرامش و قابلیت اطمینان همراه است . آبی احساس امنیت، محدودیت اشتها و تحریک بهره وری را فراهم می کند .
شایع ترین رنگ استفاده شده توسط مارک های محافظ کارانه برای افزایش اعتماد به محصولات رنگ آبی می باشد . گرچه محدودیت رنگی در لباسهای مردانه و زنانه وجود ندارد ولی اکثر مردان از رنگ آبی استفاده می کنند .
آبی بهترین رنگ لباس برای حضور در مصاحبه است زیرا حس اعتبار و اعتماد به نفس را به فرد القا می کند . به همین دلیل بسیاری از یونیفورم های اداری یا لباس های کار آبی رنگ هستند .
لباس هایی با طیف آبی ، معمولا توسط افراد مهربان ، دلسوز و مودب انتخاب می شوند .
3. رنگ سبز چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
همراه با سلامتی ، آرامش ، قدرت و طبیعت است و در فروشگاه ها برای آرام کردن مشتریان و ارتقای مسائل مربوط به محیط زیست از این رنگ استفاده می نمایند .
سبز هماهنگی را در مغز تحریک کرده و تعادل همراه با قاطعیت را برای اشخاص به ارمغان می آورد . انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحب آن شخصیتی قوی و با اراده دارد .
4. رنگ بنفش چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
به طور معمول با حق امتیاز ، حکمت و احترام همراه بوده و تحریک کننده خلاقیت درحل مسئله می باشد از این رنگ اغلب برای ترویج محصولات زیبایی و ضد پیری استفاده می شود. افرادی که این رنگ را میپوشند ، افرادی قوی و خلاق هستند ، شما با پوشیدن لباس بنفش به مخاطبتان این حس را القا میکنید که شما فردی باشخصیت و با اصالت هستید .
5. رنگ نارنجی و زرد چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
این دو در دسته ی رنگ های شاد و گرم قرار گرفته و باعث خوش بینی می شوند. نارنجی نماد فراوانی، تحرک، شجاعت، نشاط و خوش آمدگویی است و زرد نماد خلاقیت، امیدواری، مثبتگرایی و احتیاط می باشد .
6. رنگ مشکی چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
با اقتدار ، قدرت ، ثبات و قدرت همراه است و اغلب نماد هوش و ذکاوت می باشد ، بهتر است همیشه با رنگ مشکی ظاهر نشوید .
7. رنگ خاکستری چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
رنگی خنثی و نشان دهنده احساسات عملی، پیری و همبستگی است . اما بیش از حد خاکستری می تواند منجر به احساسات بی نظیر و افسردگی شود .
8. رنگ سفید چگونه بر افزایش فروش پوشاک موثر است ؟
همراه با احساس خلوص ، پاکیزگی و ایمنی مورد استفاده قرار گرفته و فضای سفید به خلاقیت کمک می کند .
رنگ در بازاریابی و تبلیغات
روانشناسی رنگ نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات دارد ، بنیان گذاران شرکت ها و مراکز تجاری و صاحبان کسب و کارهای کوچک و در واقع هر کسی که نیاز به تبلیغات یا فروش محصولات یا خدمات خود را دارد به افرادی خبره در زمینه ی بازاریابی نیاز دارند .
اما اگر شما با طراح حرفه ای کار می کنید ، به شما کمک می کند تا بدانید هرجایی به چه رنگی نیاز دارید.
در پایان این مقاله ، شما می توانید اصول روانشناسی رنگ را درک کنید که چگونه با بازاریابی و تبلیغات در ارتباط است .
رنگ و نحوه شناخت انسانها نقش مهمی در بازاریابی و تبلیغات داشته و در حقیقت یک رشته تحقیقاتی اختصاص یافته به آن وجود دارد !
روانشناسی رنگ یعنی : مطالعه در مورد این که چگونه رنگها بر احساسات و رفتارهای انسانی تأثیر میگذارند . واکنش ما به رنگ بر اساس مجموعه ای پیچیده از تعاملات بین پس زمینه فرهنگی، تربیت خانواده و سلیقه شخصی ما است.
هر تولید کننده یا مرکز تجاری رنگ ها را عمدتا در طراحی، بسته بندی، تبلیغات و وب سایت های خود استفاده می کند .